• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik wil al een poosje heel graag een andere TV. Ik ben aan het sparen en ik heb nu 405 euro (plus een 50 euro mediamarkt bon), de rest moet ik lenen/van de boodschappen af, dus hoe minder hoe beter maar ik wil ook weer geen kat in de zak kopen... Maar ik heb serieus weinig verstand van TV's :/ Nu wil ik morgen bij de mediamarkt gaan kijken... ;)

Wat moet ik hebben: 3x hdmi, 1x scart, vga of dvi, component, blu-ray mogelijkheid (24fps), minimaal 37"

Wat wil ik: 37"-42" (groter is beter :P), LCD, full HD (ik schiet veel HD video).

Ik zit meestal enigzins schuin voor de TV (20-30o), zo'n 2,5-3m ervandaan. Hij hoeft niet aan de muur. Ik kijk weinig sport (behalve mijn eigen beelden), wel veel TV series (CSI etc, valt dat onder "snelle beelden"?) en films.

Ik heb geen idee of de MM ze heeft maar zit hier wat bij?
LG42LH3000, LG42LH3000, samsung LE40B550, Samsung LE40B530, of toch beter een 37"model?

help :?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heb je los geluid? Dan zijn de Samsung modellen erg goed met mooi beeld en goede kijkhoek. Vergeet de LG's als je er niet recht voor gaat zitten.

De 550 is qua beeld hetzelfde als de 530, maar met extra USB ingang voor foto/muziek en CI+ tuner voor Ziggo. Ook 40" moet net in je budget vallen.

Kijk ook zeker even naar de Panasonic 42U10 of 42S10. Het is dan wel een plasm, en in de winkel niet ideaal door de lichte omgeving, maar thuis als je normale verlichting hebt is plasma nog steeds iets mooier met zwartwaarden en kleur. Goede kijkhoek en een stuk rustiger van beeld.

edit:
laat die panasonic maar zitten, die is normaal €698 dus komt op €580 uit. Ik trap af en toe toch nog in de 'net niet hele getallen' grap.

[ Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 28-01-2010 23:17 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb de 37B530 en ik kan je alvast 1 ding zeggen. Of je neemt oordoppen of je sluit een externe versterker met goede speakers aan. Het geluid van die TV is ongelofelijk slecht. 24p weergave werkt goed en de kleuren zijn redelijk in orde maar iets te overdreven imo. Zwart is donkergrijs hierdoor maar voor gamen vind ik het wel ok. Films kan ik niet goed beoordelen tot nu maar het is iets vermoeiender voor de ogen wegens de felle kleuren. Dan kijk ik liever naar de plasma in de woonkamer.

Gezien je kijkhoek denk ik dat deze afvalt, plasma is dan vele malen beter wat dat betreft. De reden dat ik geen plasma heb genomen maar wel de B530 was simpel: ik wou het liefst 32" maar deze 37" is echt de grens (slaapkamer, geen dedicated ht/gameroom) en dan begint plasma pas...

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 28-01-2010 23:24 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• dragon2
  • Niet online
Dus plasma is zo slecht nog niet? LG heeft wel 42" plasmas die niet te duur zijn en mijn benodigde aansluitingen hebben.

Ik wou geen plasma omdat het hd-ready is en omdat het meer stroom vraagt. Klopt dat laatste? En ga ik het verschil van hd-ready goed zien, bij blu-rays en beelden van een hd videocamera? Op zich is het meeste wat ik nu kijk SD (tv series vanaf mediaplayer)...

Hmmm... choices, choices...

Ik heb overigens geen los geluid, ik moet zeggen dat ik nooit zo moeilijk ben over geluid, tis al gauw goed waar anderen zich ergeren aan bv het geluid uit m'n laptop. 't Moet wel graag een beetje hard kunnen.
Heb nog wel een oud sterotorentje staan in de berging maar die kan ik eigenlijk niet kwijt bij de tv...

Ik heb Ziggo, geen idee of ik wat opschiet met een ci+ tuner. Usb is wel leuk maar hoeft ook niet, kan ik via mediaplayer of blu-ray speler ook.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Plasma kost meer stroom ja. Contrast is vaak dan wel weer veel en veel beter als een goedkope LCD.

Ci+ DVB-C tuner i.c.m. ziggo zou betekenen dat je geen losse decoder meer nodig hebt voor digitale tv. Die zit dan namelijk in je televisie ingebouwd.

Verwijderd

Alle tv's voldoen zowat aan je eisen, ik zou dus gewoon zeggen: ga kijken bij de MM en koop de tv die je bevalt.

• dragon2
  • Niet online
Net gedaan, het is de Samsung LE40B530 geworden.

Heb hem net naar boven gesjouwd (7 trappen, maar als ik 'm liet bezorgen ging dat nog ff duren, tis DRUK bij de MM nu). Ben nu bezig met alles aansluiten, en de scart en composiet vervangen door hdmi en component kabels.

Heb nu zowat 2x zo groot beeld als m'n oude beeldbuis *O* *O* *O* *O* *O*

En hoefde niet eens iets te lenen gelukkig; was m'n bonus vergeten, kwam precies uit zo :9 De TV was nu een paar tientjes goedkoper dan de goedkoopste internetaanbieding die ik kon vinden, dus ikke blij.

Wel haastwerk zeg bij de MM, de tv's vliegen zowat de deur uit (totdat je moet wachten totdat ie bij de afhaal staat...) maar goede beelden op de tv's laten zien ipv de MM reclame enzo ho maar, geluid laten horen kon ook al niet. Bij de laptops was helemaal geen doorkomen aan om bij te gaan kijken, bij fotocameras was het ook mutje druk.
Pagina: 1