[Notepad++] Bestanden exporteren zoals ze geprint worden

Pagina: 1
Acties:

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben bezig met een softwareproject voor school. Het gaat om het ontwerpen van een stukje software waar je verslag van moet doen. Nu heb ik ong. 300 pagina's broncode en die kan ik wel uitprinten met Notepad++, maar wat ik eigenlijk wil is dat ik kleine stukjes code, en alle code als bijlage kan toevoegen aan het verslag. Nu zou ik graag willen dat ik de code op een of andere manier net zo getagd en gekleurd krijg in Word zoals Notepad++ dat doet. Weet iemand hoe ik bestanden van Notepad++ kan exporteren in Word format inclusief de opmaak van Notepad++. Eigenlijk gewoon een printpagina van Notepad++ maar dan digitaal. Of weet iemand een andere tool waarmee dit kan?

Alvast hartstikke bedankt.

• bindsa
  • Niet online
Heel in het simpel wil ik gewoon: PHP code in een .doc formaat met syntax tagging, line numbers en zo, gewoon dezelfde lay-out als in bijv. notepad++.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik snap niet helemaal waarom het nodig was om je topic de volgende morgen meteen omhoog te schoppen. Liever niet doen, pas na 24 uur want je bent niet alleen op het forum en dan is andermans topic naar beneden drukken niet aardig :Y)

Manier 1: [google=word format source code], die geeft diverse opties. Binnen N++ kan het ook, bijv met de NPPExport plugin en dan export als rtf, of copy with formatting.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:45

_Apache_

For life.

Print to PDF printer?
Print to TIFF ? En da proberen in te voegen.

Weet dat Word de eerste pagina van een PDF weergeeft, je kan hem dan wel digitaal helemaal lezen (rechter muis, openen). Is dat wat je wil, of moeten alle pagina's in je verslag komen?

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 29-01-2010 08:42 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:58

Cassettebandje

SA-C90 TDK

In de Windows versie van vim kun je syntax colored code exporteren naar HTML. De gegenereerde HTML kun je dan weer openen met je browser, waarvanuit je weer naar word kan kopieren. Die optie heet 'Convert to HTML' zit in het syntax menu.

• bindsa
  • Niet online
Allemaal hartstikke bedankt, die NPPExport plugin ga ik waarschijnlijk gebruiken. En sorry voor die 2e post.

Edit: Die NPPExport plugin werkt echt goed, alleen is het gegenereerd HTML bestandje zo groot dat IE het niet helemaal trekt, Iron werkt gelukkig wel.

[ Voor 41% gewijzigd door bindsa op 29-01-2010 09:24 ]

Pagina: 1