Intel x25-m Postville 80G wil niet sneller

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Gisteren een ssd van intel geplaatst in mijn laptop. Natuurlijk meteen getest in crystaldisk 3.0 . Maar deze geeft een lees snelheid van 140MBPS en schrijf snelheid van 80MBPS. Nu klopt dit toch niet? Ik zie er veel van minimaal 200MBPS of meer. Wat doe ik fout of wat moet ik veranderen om deze snelheid hoger te krijgen? Of ligt het aan mijn laptop?

Alvast bedankt,

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:00
Wat voor laptop is het? Heeft je laptop s-ata 2 poorten , of s-ata 1. Dat laatste kan je leessnelheid verklaren (max 150mb/s in s-ata 1 mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Heeft je laptop (een indicatie van welke is handig hier) een SATA2 of SATA1 verbinding voor je hardeschijf?
Ik vermoed SATA1 of hij staat ingesteld als zodanig (zie BIOS).

Edit: ^ Ehhh Spuit 11

[ Voor 6% gewijzigd door Jouke74 op 28-01-2010 22:04 ]

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij een sata 1, maar kan dat nog veranderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HP Pavilion DV5190EA (Core Duo T2400; 2GB; 80GB SSD; DVD+/-RW; 15.4"TFT; Win 7 Ulti 32b.)

Niet de nieuwste laptop maar draait nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:32
Nee, dat is hardware. Dus een nieuwe laptop kopen..
Je kan bijvoorbeeld wel deze ssd verkopen, koop een nieuwe die rond de 150 MB/s read heeft, en steek de rest in je zak voor later een upgrade.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
Volgens mij heb je een HP Pavillion dv5190ea gezien je vorige topic. Klopt dat? Voor zover ik weet ondersteunt deze geen sata 2.

/edit. ja klopt dus :X

[ Voor 9% gewijzigd door JossKp op 28-01-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm,

Jammer, ach heb hem nu toch en hij is sneller dan mijn vorige 7200 rpm hdd. Alleen zonde. Ach binnekort maar eens kijken naar een nieuwe laptop.

Balen. LOL

Heb je als je van dingen weinig verstand hebt.

ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
je kan evt proberen om je energiemodus op ''hoge prestaties'' te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
Geniet van je lage accestime ;) Ook met slechts 140MB/s zal het allemaal wel vrij rap gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Staat al op hoge prestaties, en ja hij is inderdaad veel en veel vlugger dus komt wel goed. Moet toch binnenkort een nieuwe laptop kopen. Dan komt ie weer goed van pas. ;-) Iedereen bedankt en echt de Intel x25-m postville is echt een aanrader.

greetzzz ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Zoals JossKp al zegt, de hoge MB/s doorvoer van de SSD is niet zijn grootste voordeel: De lage accesstijden en het niet-lineare karakter zorgen ervoor dat je Windows en programma's een stuk vlotter opstarten. Als je de laptop aanzet hoef je dus niet meer één voor één te wachten tot je opstartprogramma's zijn geladen, maar laden ze tegelijkertijd :)
Pagina: 1