Toon posts:

Dell Ultrasharp 1702 FP Flatscreen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.

Ik heb een Dell Ultrasharp 1702 FP Flatscreen. De probleem die ik heb is dat uit het niets de scherm helemaal dim/vaag is geworden tijdens gebruik. Ik heb de scherm op een andere pc aangesloten met de gedachte van dat mijn grafische kaart naar de knoppe was. ik heb ook met een andere kabel gekeken en naar de instellingen van het beeld bekeken en gereset naar fabrieksinstellingen... maar desondanks het mocht niets baten. Ik heb 3 foto's geupload. Foto1 ziet u dat de scherm wel beeld geeft maar heel dim. Foto 2 ziet u de dell menu van het scherm, het gekke is dat de kleuren en het beeld hier wel zeer scherp is. Foto 3 heb ik mijn laptop en tv er bij gezet om de verschil van de intensiteit te laten zien wat mijn Dell scherm geeft zoals gezegd heel vaaaag.

Zou iemand mij ermee kunnen helpen waar de probleem zou in kunnen liggen? tips of tricks?

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Mvgr,

Zindabad

Afbeeldingslocatie: http://i745.photobucket.com/albums/xx97/Zindabad/Dell%20Ultrasharp%201702FP%20Flatscreen/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i745.photobucket.com/albums/xx97/Zindabad/Dell%20Ultrasharp%201702FP%20Flatscreen/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i745.photobucket.com/albums/xx97/Zindabad/Dell%20Ultrasharp%201702FP%20Flatscreen/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb het idee dat het licht alleen vanuit de 2 linkerhoeken komt, klopt dit? Of lijkt dat zo op de foto's? Maar het zal waarschijnlijk iets te maken hebben met de Backlight voeding. Mogelijk is de dim-input daarvan niet zo lekker ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het OSD is wel goed, aan de backlight zal 't dus niet liggen. Lijkt er meer op alsof het scherm geen rood en groen signaal binnenkrijgt. Misschien is de VGA kabel gewoon kapot? Dat ding heeft volgens mij ook een DVI poort, geeft hij daar ook slecht beeld op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Als het OSD menu wel een goeie helderheid heeft kan het niet aan de backlight liggen. Google vertelt me dat je DVI en analoge aansluiting hebt, geven beide hetzelfde probleem?
Het OSD menu mixen met de input is een van de laatste stappen, als het OSD werkt moet het probleem hier voor zitten, doorgaans zit echter alles in 1 IC ingebouwd dus kan je enkel hopen dat het iets op de analoge ingang is (Vref die niet meer goed is bijvoorbeeld). Is DVI en analoog beide slecht dan vrees ik dat het onherstelbaar zal blijken.

Iets wat bij schermproblemen altijd nuttig is: loop een aantal testbeeldjes af met een willekeurig progje ala nokia monitor test (volledig beeld wit, zwart, rood, groen, blauw, een grijsverloopje en een beeld "pixel on - pixel off" zijn de minima), nagenoeg alle beeldfouten zal je op een of meer van deze beelden kunnen zien.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:08:
Ik heb het idee dat het licht alleen vanuit de 2 linkerhoeken komt, klopt dit? Of lijkt dat zo op de foto's? Maar het zal waarschijnlijk iets te maken hebben met de Backlight voeding. Mogelijk is de dim-input daarvan niet zo lekker ofzo.
Ik zal dit morgen ochtend kijken of dit daadwerkelijk zo is m.b.t. de licht vanuit de hoeken.
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:36:
Het OSD is wel goed, aan de backlight zal 't dus niet liggen. Lijkt er meer op alsof het scherm geen rood en groen signaal binnenkrijgt. Misschien is de VGA kabel gewoon kapot? Dat ding heeft volgens mij ook een DVI poort, geeft hij daar ook slecht beeld op?
Ik heb met 2 nieuwe vga kabel gekeken en steeds het zelfde resultaat, trouwens de achtergrond van dat bureaublad is puur blauw in verschillende blauwtinten... maar het geeft wel rood en groene signalen. excuses voor de slechte foto...
naftebakje schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:40:
Als het OSD menu wel een goeie helderheid heeft kan het niet aan de backlight liggen. Google vertelt me dat je DVI en analoge aansluiting hebt, geven beide hetzelfde probleem?
Het OSD menu mixen met de input is een van de laatste stappen, als het OSD werkt moet het probleem hier voor zitten, doorgaans zit echter alles in 1 IC ingebouwd dus kan je enkel hopen dat het iets op de analoge ingang is (Vref die niet meer goed is bijvoorbeeld). Is DVI en analoog beide slecht dan vrees ik dat het onherstelbaar zal blijken.

Iets wat bij schermproblemen altijd nuttig is: loop een aantal testbeeldjes af met een willekeurig progje ala nokia monitor test (volledig beeld wit, zwart, rood, groen, blauw, een grijsverloopje en een beeld "pixel on - pixel off" zijn de minima), nagenoeg alle beeldfouten zal je op een of meer van deze beelden kunnen zien.
Ik zal morgen ochtend een aantal testbeeldjes doen en met een DVI kabel kijken... hopelijk is de VGA poort stuk....

Allen, bedankt voor de replay's

Mvg,

Zindabad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Ik heb vergelijkbare problemen gehad met 2 andere monitoren en als zowel dvi als vga moeilijk doen is het een probleem met die specifieke controller (Genesis GM2021 oid). Het is een heel raar probleem, beeldmateriaal wordt niet goed doorgegeven maar het OSD werkt wel uitstekend. Het is voor zover ik heb gekloot met die schermen niet oplosbaar. Maargoed, het kan ook aan je vga-poort liggen, dus test eerst nog met een DVI-kabel en loop over het algemeen alles eens systematisch na (verschillende bronnen, kabels, poepen met je instellingen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:08:
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:36:
naftebakje schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:40:

ssj3gohan schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:01:
Ik heb vergelijkbare problemen gehad met 2 andere monitoren en als zowel dvi als vga moeilijk doen is het een probleem met die specifieke controller (Genesis GM2021 oid). Het is een heel raar probleem, beeldmateriaal wordt niet goed doorgegeven maar het OSD werkt wel uitstekend. Het is voor zover ik heb gekloot met die schermen niet oplosbaar. Maargoed, het kan ook aan je vga-poort liggen, dus test eerst nog met een DVI-kabel en loop over het algemeen alles eens systematisch na (verschillende bronnen, kabels, poepen met je instellingen etc.)
Beste mensen,

bedank voor jullie bijdrage. De probleem is dat de vga poort achter de scherm naar de knoppe is maar gelukkig werkt de DVI poort wel :).

Bedankt allen,

Mvg,

Zindabad
Pagina: 1