Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Mouse polling speed aanpassen lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:33

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik wil mijn polling speed van de muis aanpassen van 125 hz naar 500 hz. Vroegah met XP was dat makkelijk door USBPORT.SYS aan te passen en te rebooten. Nu draai ik ook Windows 7 op mijn game PC en wilde de snelheid van de muis omhoog krijgen naar 500 hz maar dat gaat zo makkelijk nog niet. Kwam dan deze tegen. Dit heb ik dus geprobeerd, maar met het resultaat dat hij of niet meer boot, of boot en de muis doet het niet (staat dan in de device manager dat het geen signed driver is terwijl ik hem wel met DSEO heb gesigned), of hij boot gewoon maar is de speed nogsteed 125 hz.

Wie heeft het voor elkaar om de rate hoger te krijgen? En wat doe ik fout?

Ik draai W7 64 Bit op een Asus p5k-se en zoals gezegd op XP werkte het met dezelfde machine.

/off-topic... windows 7 bedienen zonder muis is lastig, maar gelukkig is de oude driver makkelijk terug te halen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En waarom zou je de polling speed willen aanpassen? De DPI hardware matig ophogen is veel nauwkeuriger dan de snelheid waarmee de informatie verzonden word ophogen, nauwkeuriger word je muis er iig niet van.

Dat het onder XP onder de machine wel werkt en in Windows 7 niet is denk ik ook te verklaren omdat het driver model veranderd is in Windows 7 (sinds Vista)?

EDIT:
Als je even ging [google=mouse polling speed Windows 7], vervolgens de eerste hit klikte, kreeg je uiteindelijk deze pagina het topic gaat dan weliswaar over Windows Vista, maar aangezien het driver model hetzelfde is, zal deze truuk vast ook werken op Windows 7.
mezstah schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:49:
input lag daarvoor pas je die polling speed aan. Als ik het goed heb.
Dat verschil in input "lag" ga je echt niet merken:

Polling rateResponse time
125 Hz8 ms
250 Hz4 ms
500 Hz2 ms
1000 Hz1 ms

Bron.

[ Voor 58% gewijzigd door CH4OS op 28-01-2010 21:58 ]

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-11 19:12
input lag daarvoor pas je die polling speed aan. Als ik het goed heb.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
en hoe hardware matig? Nieuwe muis? Zoals ik het begrijp is de USB snelheid altijd 128 Hz dus 8 ms en die zou aangepast moeten worden. Denk dat daar ook geen andere muis help.

Zoals gezegd bij XP werkte het en ik merkte dat je net een tikje sneller was.

Zie net dat mijn W7 nogsteeds in testmode staan en de driver het niet wil doen :|

/edit: aha. zal ik die ook even proberen :D

[ Voor 6% gewijzigd door Roman op 28-01-2010 21:52 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Roman schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:51:
Zoals ik het begrijp is de USB snelheid altijd 128 Hz dus 8 ms en die zou aangepast moeten worden. Denk dat daar ook geen andere muis help.
Zie mijn edit hierboven: je merkt dat verschil echt niet, geloof me.
Zoals gezegd bij XP werkte het en ik merkte dat je net een tikje sneller was.
Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Dit hoort toch meer thuis bij de software-afdeling. Even een schopje richting Windows Clients dus :)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Had vandaag weer wat tijd om ermee te spelen. Ik moet zeggen het is gelukt, echter alleen als W7 in test mode staat. Ik heb gebruik gemaakt van hidusbf.sys maar is niet dgesigned en ik krijg hem niet gesigned.

Ik heb met het programma dseo13b geprobeerd de file te signen maar dat is niet gelukt. Weet iemand nog een manier om een bestand te signen?

@GJtje. Het verschil is duidelijk te merken. Net nog wat gespeeld en merk het echt. Tenminste aangezien mijn score die nu iets van 25% hoger ligt dan normaal. Heb hem nu op 2 ms staan i.p.v. 8 ms.

[ Voor 22% gewijzigd door Roman op 07-02-2010 23:09 ]

Pagina: 1