kan bestanden niet vinden op Externe HD

Pagina: 1
Acties:

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
het gaat om de volgende harde schijf: Link

Ik heb laatst mijn muziek collectie naar m'n externe harde schijf gesleept onder windows. dit is allemaal goed gegaan en kan onder windows alles zien/luisteren.

op stage hebben wij Powermac's (G5 , OS X 10.4) met 2 usb slots aan de achterkant en 1 aan de voorkant.

de externe harde schijf moet worden aangesloten dmv 2 usb aansluitingen.

ik wilde vandaag mijn externe harde schijf aansluiten door 1 usb aansluiting aan de mac te hangen (wat hij onder windows ook zonder problemen doet)

nu kan ik alles op mijn externe harde schijf bekijken behalve de inhoud van de muziek folder, alle andere bestanden op de schijf en de schijf zelf functioneren verder na behoren.

de aangemaakte map "music" ziet hij wel maar als ik deze wil openen is deze gewoon leeg.

in windhoos geeft hij aan dat er nog 274 van de 465 GB leeg is, in OS X ook dus de bestanden staan er gewoon op.

harde schijf is in NTFS geformateerd (gooi er ook HD films op van 12GB dus fat32 is geen optie).

Alvast bedankt!

• Jarige
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb geen ervaring met OS X, ik kan je niet helpen. Ik kan je wel alvast wat vragen laten beantwoorden zodat iemand anders je kan helpen, tenminste, ik denk dat deze vragen van belang zijn:

Misschien een stomme vraag, maar heb je het op de Mac al geprobeerd met 2 usb aansluitingen?

En hoeveel bestanden staan er in de music folder? Is het nog onderverdeeld in verschillende mappen? Is het aantal bestanden misschien te hoog om door OS X te laten weergeven? (ik weet niet of daar een limiet op zit, lijkt me sterk, maar het kan) Waar precies staat die map, staat hij nog in andere mappen en hoeveel?

Succes met het oplossen :)

• Horizons
Jarige schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:07:
Ik heb geen ervaring met OS X, ik kan je niet helpen. Ik kan je wel alvast wat vragen laten beantwoorden zodat iemand anders je kan helpen, tenminste, ik denk dat deze vragen van belang zijn:

Misschien een stomme vraag, maar heb je het op de Mac al geprobeerd met 2 usb aansluitingen?

En hoeveel bestanden staan er in de music folder? Is het nog onderverdeeld in verschillende mappen? Is het aantal bestanden misschien te hoog om door OS X te laten weergeven? (ik weet niet of daar een limiet op zit, lijkt me sterk, maar het kan) Waar precies staat die map, staat hij nog in andere mappen en hoeveel?

Succes met het oplossen :)
Portable Drive/Music/<allemaal folders (artiesten) waarin losse folders staan (albums)>

het is ongeveer 150GB, zou raar zijn want mijn folder met HD films is ongeveeer even groot.

dual usb deed niets.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:13
Misschien een NTFS app installeren voor OS X?

Zou geen verschil moeten uitmaken, OS X hoort standaard NTFS gewoon te kunnen lezen, maar toch :)

• Horizons
adyta schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:22:
Misschien een NTFS app installeren voor OS X?

Zou geen verschil moeten uitmaken, OS X hoort standaard NTFS gewoon te kunnen lezen, maar toch :)
dat zou vaag zijn, aangezien de rest van de schijf wel normaal kan lezen..

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:18
Kun je met de spotlight functie je bestanden ook niet vinden ?

• Horizons
Nope, tevens geeft de disc utility aan dat er rond de 22.000 bestanden op staan en dat hij read only is.

gister geformateerd (tevens NTFS, andere keuze was exFAT) en opnieuw gekopieerd, geen resultaat.

ik vond hier een topic over hetzelfde probleem.
Pagina: 1