Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 00:26

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Hallo allemaal.

Heb sinds kort het idee om mijn 4850 eens een beetje te OC'en.
Nu snap ik niks van RivaTuner, dus probeer ik het eens via ATI Overdrive, en ook MSI Afterburner.

Nu kan ik bij deze programma's wel de sliders aanpassen maar de waardes veranderen helemaal niks en ze resetten ook nog eens.

Komt dit probleem vaker voor? Heeft iemand misschien tijd om me Riva Tuner even uit te leggen? (Van de FAQ wordt ik niet veel wijzer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Laatst online: 08-07 18:32

faust2016

You yes have my shirt

In de 'Main' tab klik je op het driehoekje dat naast je video kaart staat (in het target adapter veld) en dan klik je op t eerste plaatje: Low level system settings. Daar kun je via sliders dan de kloksnelheden aanpassen. Simpel hea :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Laatst online: 29-06 00:26

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
faust2016 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:15:
In de 'Main' tab klik je op het driehoekje dat naast je video kaart staat (in het target adapter veld) en dan klik je op t eerste plaatje: Low level system settings. Daar kun je via sliders dan de kloksnelheden aanpassen. Simpel hea :+ !
Bij Ati Overdrive? Kan het niet vinden :+

Maar in ieder geval, ik bedoel dat de "current values" altijd op stock blijven staan, ook al zet ik de sliders op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Laatst online: 08-07 18:32

faust2016

You yes have my shirt

Heeft iemand misschien tijd om me Riva Tuner even uit te leggen?
Nee bij RivaTuner :p. De clocks die jij ziet zijn waarschijnlijk je 2D clocks. Had ik ook met Overdrive. Als je echter een 3D applicatie opstart gaan je clocks naar de snelheden die je had ingesteld. Kijk maar met GPU-Z naar de GPU Core Clock sensor als je een spel opstart o.i.d. (moet je wel instellen dat ie doorgaat met monitoren als GPU-Z op de achtergrond is). Hetzelfde kan je ook doen met de hardware monitor van RivaTuner. Succes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-07 14:59
Bij MSI afterburner springen de sliders terug als je waarden invult die hoger zijn dan de limiet van ATI Overdrive. Dat kun je veranderen door in de MSI Afterburner map te kijken (default C:\Program Files (x86)\MSI Afterburner) en dan MSIAfterburner.cfg te openen, en achter EnableUnofficialOverclocking een 1 te zetten.