Welke router met wireless 'n' en meerdere (?) usb poorten ?

Pagina: 1
Acties:

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02 16:41
Hallo,

ik ben op zoek naar een router met min. 4 vaste aansluitingen, wireless 'n' en 1 of meerdere usb poorten zodat ik mijn usb harde schijf en eventueel een usb printer erop kan aansluiten.

Nu heb ik al div. routers gevonden met 1 usb poort (bijv. OF voor media share toepassingen OF als usb poort voor printerserver). Kan ik dan deze ene usb poort gemakkelijk met een usb hub weer opsplitsen of is dit niet mogelijk? Misschien weet iemand een routertype waar dit beide mee kan? (dus media share via ext. HD en printerserver?)

Gr. TP

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:54
Dit kan allemaal met Apple Airport Extreme (voor meer usb kan je gewoon usb hub aansluiten werkt perfect).

Dit zal vast ook met andere routers kunnen maar dat heb ik niet zelf getest.

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:03
Of de ASUS WL-500W. Deze heeft twee USB poorten.
Overigens kun je hier ook een USB hub op aansluiten om nog meer USB HDs aan te sturen.

Het grote nadeel van USB HDs is de performance. Routers zijn nou eenmaal niet gemaakt om randapparatuur mn. de dataoverdracht naar/van HDs snel te verwerken. Daar is de CPU in de router gewoon niet op gemaakt/ berekend.
Er zit een factor 20 (2 Mb/s tegen 40 Mb/s) in de data overdracht tussen een USB HD gekoppeld aan de router of direct op een USB poort op mijn laptop.

Ook zit er vaak maar een beperkte printerserver ingebakken in een router. Met name de bi-directionele interface werkt maar 1 kant op. De printer kan dan geen informatie meer sturen naar een PC zoals papier meldingen, lege inktpatronen.

Succes in ieder geval!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
je zou volgens mij op de dlink dir-855 ook een usb hub aan kunnen sluiten op de usb poort. Eventueel zou ik dat wel even kunnen testen voor je maar dan moet je maar even een dm sturen ;)

Desktop | Server | Laptop