Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Hallo,

ik heb mijn oog laten vallen op de Philips 32PFL7404H, die hier te bewonderen is: pricewatch: Philips 32PFL7404H

Ik heb hem zonet bij een vriend in werking gezien en er een demonstratie van gehad. Mijn planning is om hem snel aan te schaffen, maar ik weet niet zo goed waar ik dat moet doen. Let wel, ik heb natuurlijk in de Pricewatch gekeken en daar enkele opties bekeken. Mocht ik 'm bestellen dan heb ik daar voldoende aan, omdat ik daar ook shop reviews en dergelijke op kan vragen.

Mijn vraag is hoe 'real life' winkels als de Mediamarkt en de Makro bekend staan.

Hierbij denk ik met name aan de garantie en service. Ik vroeg me af hoe jullie Tweakers met deze twee grote winkelketens (dat baart me een beetje zorgen) bekend zijn. Staan ze als goed te boek of dien ik ze te vermijden? En hoe zit het doorgaans met de prijzen van deze winkels?

Kortom, om alles samen te vatten: is het de moeite waard om de TV te gaan halen, of is bestellen en laten bezorgen bij een site net zo handig/duur?

Mvg Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Je moet ff kijken hoe de garantie geregeld is, meestal is het bij tvs zo dat er een monteur thuis komt dan is het verder niet boeiend waar je het koopt.

*let wel op sommige webwinkels verkopen grijs import toestellen je moet dan ff kijken hoe je garantie geregeld is.

** Media markt heeft morgen btw weg ermee actie effectief 16% korting .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:25

FeaR

In GoT we trust

Ik ga dit topic even moven richting Shopping Forum.
Dit omdat het topic meer gaat over ervaringen met winkels, dat het over een LCD gaat is bijzaak.

Dus van LCD naar SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Bij de Makro kun je niet als consument kopen dus dat kan nadelige gevolgen hebben voor je garantie. Je kunt dan geen aanspraak maken op die artikelen in de wet die expliciet zien op consumentenkoop.

Bij de MediaMarkt heb je hier geen last van want daar koop je gewoon als consument. Als ze inderdaad een actie hebben bij de MM kun je daar denk ik heel goed kopen.

@Marzman
Ik geef alleen aan dat je positie zwakker kan zijn bij een aankoop bij de Makro.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 28-01-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 16328 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:38:
Bij de Makro kun je niet als consument kopen dus dat kan nadelige gevolgen hebben voor je garantie. Je kunt dan geen aanspraak maken op die artikelen in de wet die expliciet zien op consumentenkoop.
De Makro is heel soepel hoor in het terugnemen van kapotte dingen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Juist! En bedankt :+

Ehhhh, ik vind het prima om de discussie hier te laten plaatsvinden, maar ik denk wel we dan even onderscheid moeten maken waar de discussie over moet gaan. Als je echt alleen wilt weten waar je die specifieke LCD moet kopen dan verwijs ik je naar pricewatch: Philips 32PFL7404H

Gaat het je om winkelervaringen dan is het handiger om een winkelspecifiek topic te openen en niet twee winkels tegelijkertijd. In dit geval denk ik dat het het makkelijkst is om de vraagstelling te hanteren welke winkel een betere "service" levert: een willekeurige internetwinkel, MM of Makro.

Info over een eventuele BTW actie lijkt me irrelevant in dat vraagstuk, want je zult zien dat wanneer de prijs lager is, men ineens service niet meer belangrijk vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnhoofd
Ik ga morgen kijken bij de MM in Eindhoven, kijken en vragen stellen hoe alles zit. Ik heb op de site iig al even gezien dat de doelbewuste TV bij de actie zit. Morgen zal ik goed vragen hoe het zit met eventuele levering en wat de garantie en service inhouden.
(Ik ga erheen omdat ik aan de telefoon helemaal simpel wordt van de onkunde en het gebrek aan parate kennis van de helpdeskmedewerkers. Face-to-face gaat zoiets véél beter.)

Mvg Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan ik je nu al zeggen:
Als ie bezorgd moet worden dan betaal je bezorgkosten (iets van 30 euro oid). Je kunt hem binnen twee weken terugbrengen als ie niet bevalt en je krijgt twee jaar garantie, tenzij Philips meer geeft!

Maar goed, de prijs zal de doorslag wel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

De aftersale van de MM heb ik één keer hoeven gebruiken, en daarover ben ik zéér tevreden. Toen had ik voor mn vriendin de goedkoopste (studenten hè) hdd recorder gekocht, die volgens de MM over guide+ beschikte. Eenmaal uitgepakt bleek dat de recorder
1. Alleen in het Duits was
2. Géén guide+ had
3. Gruwelijk veel herrie maakte (echt hele luidruchtige fan)
Dus ik ging terug, en verwachte dat ik ze nog moest "overtuigen" van mijn gelijk, met name de toezegging van de verkoper. Eenmaal daar werd de speler ingenomen, excuses aangeboden dat de speler niet beviel en het aankoopbedrag teruggeven. Er is niet één keer gevraagd waarom ik hem kwam ruilen, en zelfs de doos is niet geopend om de inhoud te controleren, en dit met een constant vriendelijke lach van de medewerkster. Echt zéér netjes.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnhoofd
Met bezorgkosten komt de TV alsnog uit op 520, wat nog steeds onder de goedkoopste prijs op de pricewatch is. Maar ik ben blij te horen dat er sowieso twee jaar garantie op zit en een bedenktijd (ook al heb ik die tijd niet nodig, heb de TV vandaag dus al in een slaapkamer gezien waar de afstand overeenkwam met mijn kamer).

Mvg Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Stijnhoofd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:38:
Met bezorgkosten komt de TV alsnog uit op 520, wat nog steeds onder de goedkoopste prijs op de pricewatch is. Maar ik ben blij te horen dat er sowieso twee jaar garantie op zit en een bedenktijd (ook al heb ik die tijd niet nodig, heb de TV vandaag dus al in een slaapkamer gezien waar de afstand overeenkwam met mijn kamer).
Als je toch gaat kijken kun je hem toch net zo goed zelf meenemen? De doos van een 32 inch meenemen lijkt me nog goed te doen op zich.

Verder met de aftersales van de media markt nog geen ervaring. Wel ben ik met de makro een keer voor aftersales in aarnraking gekomen. Ging over een compleet ander type product maar het kwam er op neer dat het product doa was. Dezelfde avond nog teruggegaan en gelijk een nieuwe meegekregen. Een dag later ging ook die weer kapot, toen aangegeven dat ik geen vertrouwen meer had in het product en vervolgens zonder problemen geld terug gekregen. Zeer netjes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 07:26
volgens mij zag ik net op tv dat je vrijdag en zaterdag 19% korting krijgt bij de MM (iets met wij betalen je BTW). Uiteraard zullen de prijzen eerst nog wel wat omhoog zijn gegaan voor deze actie, maar misschien toch de moeite er even te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MochiGohan schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:12:
volgens mij zag ik net op tv dat je vrijdag en zaterdag 19% korting krijgt bij de MM (iets met wij betalen je BTW). Uiteraard zullen de prijzen eerst nog wel wat omhoog zijn gegaan voor deze actie, maar misschien toch de moeite er even te gaan kijken.
Welk deel van het topic heb je wél gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnhoofd
Nou, ik heb nog geen rijbewijs, dus het zal moeilijk gaan om een TV mee te zuilen in de bus ;)

Mvg Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:19

DefLite

Why so serious?

Ik heb zowel goede ervaringen met MM als Makro.

Bij Media Markt komt mijn huidige monitor vandaag, 1 1/2 jaar geleden. Ik na 1 week een dode pixel, ben terug gegaan met de monitor en werd zonder problemen ingeruild voor een nieuwe(niet refurbished afaik).

Bij de Makro heeft mijn pa ooit een dvd speler gekocht, die bleek niet te kunnen opnemen terwijl mijn pa dat wel wou, dat werd ook zonder problemen omgeruild en kon een andere uitzoeken van het zelfde bedrag.
Oftewel prima toko's wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102836

Ook ik heb alleen maar goede ervaringen bij de Makro.

1) Elektrische tandenborstel stopte er na 8 maanden mee. Opladen leek niet meer te lukken, dus dit uitgelegd bij de servicebalie. Ik kreeg direct een nieuwe mee!
2) Stereosetje gekocht, dat bij thuiskomst niet bleek te werken. Teruggebracht en direct de vraag 'een nieuwe of geld terug?'

Daarnaast kun je bij de Makro vrij goedkoop extra gaarntie bijkopen (even los van het feit of dat nodig zou moeten zijn vanwege 'verwachte levensduur en garantie' etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:55
Anoniem: 102836 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 07:50:
Daarnaast kun je bij de Makro vrij goedkoop extra gaarntie bijkopen
Klopt, hun garantieverlening is zeer redelijk geprijsd.
(even los van het feit of dat nodig zou moeten zijn vanwege 'verwachte levensduur en garantie' etc).
Fout, dat valt allemaal onder consumentenrecht en dat heb je niet als je bij de Makro koopt. Je zit dan aan de standaard 1 of 2 jaar winkelgarantie vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 14:18
Ik koop regelmatig spullen bij de Makro en heb ook op een aantal producten die extra garantie genomen.
Voor onze wasmachine heb ik de garantie 2 x moeten gebruiken (in 5 jaar). Service is echt perfect: 1 belletje en de monteur komt langs om alles te fixen. de factuur moet je wel ondertekenen, maar wordt dan door de Makro betaald.

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hij is toevallig vandaag in de aanbieding bij de Daily Mania van Media Markt. Hier een linkje ernaar toe: http://www.dailymania.nl/

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:36
Vandaag met een collega de 7404 bij de mediamarkt wezen halen. 465 euro inclusief de verwijderingsbijdrage.
Prima aanbieding zou ik zeggen. Wel enorm druk, maar er liep ook veel personeel om je van advies te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnhoofd
Ik ben vanmorgen naar de Mediamarkt gegaan en heb de TV aangeschaft. Was inderdaad ontzettend druk daar, dus heb even naar een 'vrije' verkoper moeten zoeken. Toen ik die eenmaal te pakken had goed geholpen. Twee jaar garantie, kan hem dinsdag ophalen. Aanbetaling gedaan, dinsdag de rest.

Mvg Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 00:23
nou, ik heb vandaag een ervaring opgedaan bij media markt, en daar ben ik echt niet vrolijk van geworden.
lees mijn bericht hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33375071
staat in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33375071

edit: met de makro heb ik wel hele goede ervaringen.
ik (mijn ouders :+ ) hebben daar ooit een diascanner gekocht.
deze werkte niet, hebben hem teruggebracht en kregen de keuze, geld terug of een nieuw apparaat.
Ze zeiden: we hebben al best veel klachten gehad met dit merk, dus de keuze was snel gemaakt: geld terug.

[ Voor 51% gewijzigd door yannickie111 op 29-01-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, bovenstaande reactie zie ik toch meer als een rant. Aan de ene kant vervelend dat jullie gebeld hebben en dat de telefoniste blijkbaar het verkeerde antwoord heeft gegeven, aan de andere kant staat er toch vrij duidelijk:
Uitgezonderd van deze actie zijn:
Entertainmentproducten: Muziek & Film, Games, Games Hardware, Computeraccessoires en Accessoires.
Het probleem is een beetje dat je jezelf rijk hebt gerekend en daarom is het een tegenvallend resultaat. In de handel is het vrij gangbaar om dergelijke producten te classificeren onder accessoires, dus in dit geval denk ik dat het een beetje jullie beider schuld is :P
Pagina: 1