Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,,, Ik zal mn even voorstellen: Mijn naam is Mark, 17 jaar en ben nieuw op dit forum. Ik bezit nu een JVC breedbeeld buis televisie met 100Hz.

Na een lange tijd wil ik mn kamer anders gaan inrichten. Dan heb ik een mooie muur voor een beamer projectiescherm (permanent spanscherm) met natuurlijk een beamer. Zelf dacht ik aan een Epson TW680.
Ik lees daar goeie verhalen over en het beeld schijnt mooi te zijn. Hij ondersteunt ook HD 720p. Hier wat specs:

Afbeeldingslocatie: http://images.pricerunner.com/product/image/351893/Epson-EMP-TW680.jpg

Technologie: 3LCD
Contrast: 10.000:1
Helderheid: 1600ANSI Lumens
Resolutie: 1280x720 HD 720p
Verwachtte levensduur lamp: 1700 uur (3000 uur in spaarmodus)
Vermogen lamp: 170W
Aansluitingen: VGA (D-sub), HDMI, Composiet, Component, SCART (op D4 met adapter)
Afmetingen: 309x406x124mm
Gewicht: 5.2kg
Meegeleverd: Stroomkabel, lenskap, afstandsbediening met batterij, D4 /SCART-adapter, set gebruikershandleidingen

Mijn kamer 9,8 m2 (lxbxh) 350x280 en de muren zijn 230cm hoog.

Op de muur van 280cm wil ik dan een projectie spanscherm gaan plaatsen met de maten 160 x 90 cm (16:9 verhouding)
De beamer komt ongeveer op een afstand 330cm en op een hoogte van ongeveer 2 meter

De kijk-afstand bedraagt ongeveer 3 meter.

Mijn geluids setup:
Receiver : Harman/Kardon AVR347
Front speakers: Magnat Viva 7 130rms / 180max watt 4-weg
Center: Actief Kenwood 130watt 3-weg
Surround/back: Kenwood 80 watt 3-weg
Subwoofer: Actief Kenwood 100watt

Dat alles komt er ongeveer zo uit te zien

Klik op de foto voor een vergoting
Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/t/0258/Kamer_Home_Theater.jpg

Nou mijn "vraag" of iemand een opmerking, tips of een verbetering heeft. Want een beamer is voor mij totaal iets nieuws wat ik graag wil uitproberen :D Zeker met films kijken. Een echt "Home Theater".

Ik ga het hele zooitje gebruiken voor HD films, muziek DVD's en soms games.
En voor het "normale" tv kijken wil ik dan een tv tuner aanschaffen voor de pc.

Ik hoop graag op reacties :D

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:22
Achterwand donker :) en zorg voor goede verduisterende gordijnen.. Of de afstands e.d. klopt kan je zo nagaan met een calculator (projectorcentral). Verder ziet het er goed uit (misschien kan je scherm wel een slagje groter)! De projector wil je 2e hands kopen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk het wel. Nieuw vind ik toch een beetje te veel geld :P
Maar mn kamer kan ik heel goed verduisteren, zodat het gewoon helemaal donker is. Alleen mn behang is niet donker. Verticale strepen met oranje/zwart/donkergrijs. Is dat erg?
En als het scherm nog groter wordt, krijg je dan niet een beetje moeite met de ondertiteling ??? :P