Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OEM 2de hands verkoop

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hallo!

Ik heb mijn OEM vista 64-bit versie op marktplaats gegooid, omdat ik overstap naar XP.

Ik heb al gelezen in verschillende topics dat een OEM maar op 1 pc mag/kan geinstalleerd worden.

Wat als ik nu op mn eigen pc XP draai en mijn OEM verkoop?

Mag/Kan dat?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een OEM is in principe dan ook geactiveerd, gekoppeld aan jou hardware(configuratie). Iemand die nu die OEM overneemt (wat eigelijk al niet mag) krijgt dus problemen met de activatie. Al waren de OEM regels bij Vista wat ruimer (systembuilder principe) stond er volgens mij nog wel expliciet in vermeld dat je de OEM niet mag doorverkopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52
Heb je 'm al geinstalleerd gehad? In dat geval hoort 'ie sowieso bij het betreffende mainboard en kun je 'm niet doorverkopen. Maar zelfs ongebruikt weet ik niet of je deze oem software 2e hands mag verhandelen.

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Tja het mag eigenlijk niet.
Maar waar je eerder aan moet denken is, kan de nieuwe eigenaar 'm wel activeren?

Retail mag je meenemen naar de volgende PC,
OEM niet. Dus het kan zijn dat Microsoft moeilijk gaat doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een OEM mag je inderdaad niet doorverkopen als deze al in gebruik en geactiveerd is. Deze is gekoppeld aan de hardware waarbij je hem hebt gekocht (al zijn de meningen verdeeld of dat ook wettig is), sowieso, de koper zal waarschijnlijk ook niet zo blij zijn, want hij zal gezeur krijgen met de activatie als dat ineens op een heel ander systeem gebeurd.

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hmm jammer.. Ik heb er nu niks aan, en de salesmen adviseerde mij om een OEM te kopen omdat het veel goedkoper was.. maargoed, ik had dus de kleine letters moeten lezen bij de voorwaarden...

Jammer, ik moet nu de verkoper teleurstellen dan..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Inderdaad.
Kwestie van je voorwaarden doorlezen :)

Maar dit is wel zo vaak aan bod geweest en goed terug te vinden dat hiervoor een topic openen wel een klein beetje overbodig is...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.