Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 18:46
Ik ben in het bezit van een HTC HD2 met widows mobile.
Nu had ik het volgende idee waarbij ik hoop dat iemand hier mij van dienst kan zijn.
Ik ben werkzaam als arts in het ziekenhuis en hierbij maken we veel gebruik van protocollen.
Deze protocollen heb ik als groot .doc bestand. Nu heb ik reeds elk protocol omgezet tot .pdf bestand.
Wat ik nu graag zou willen is een applicatie maken welke ik kan opstarten en dat ik dan een scherm te zien krijg waarbij ik op een lijst krijg met de protocollen en dat het betreffende .pdf bestand wordt geopend als ik op een protocol klik.

Is er een algemeen programma waarmee ik iets dergelijks zou kunnen maken.
Ik weet dat het heel vaag klinkt maar op internet en hier zoeken heeft me nog niet veel geholpen dus ik hoopte dat iemand hier mij een duw in de goede richting zou kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:39

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Weinig verstand als ik heb van medische protocollen en de namen daarvan: verplaats je het probleem nu niet naar een extern programma wat hetzelfde moet doen als een file manager zoals er nu al in zit en dat je die gebruikt om bestanden te openen (die hernoemt zijn naar een herkenbare protocolnaam)?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Medic
ik snap je punt maar het probleem is dat er ruim 100 protocollen zijn en het erg veel werk is elke keer naar de juiste te scrollen in een file manager. Wat mijn bedoeling is dat ik een programma heb waarbij als ik op bijvoorbeeld hoofd/hals hoofdstuk klik ik een stuk of 4-5 protocollen krijg over hoofd/hald en niet eerst tussen 95 andere protocollen de juiste hoef te zoeken. Een beetje zoals in een inhoudsopgave van een boek. Kijken naar het juiste hoofdstuk, daar naar toe bladeren zodat je direct bij de juiste informatie bent en niet eerst het hele boek hoeft door te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:39

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Je zou een website kunnen maken (die je dan ergens op een makkelijke plek neerzet in de de telefoon, misschien zelfs een bookmark in je browser) met daarin de lijst met protocollen, waarop een zoekveldje staat. Met javascript kun je de lijst met resultaten dynamisch aan laten passen aan de hand van je trefwoord. Een item in de resultatenlijst is direct gelinkt aan het PDF-bestand.

Hiervoor heb je geen webserver nodig, een enkel HTML-bestand is genoeg. Dit bestand dien je dan wel bij te werken zodra je een nieuw protocol introduceert.

Hoe de PDF opent na het inklikken van het item in de resultatenlijst hangt af van 1) je implementatie in javascript maar waarschijnlijk als een downloadable bestand, en 2) hoe je WM-device ermee omgaat maar waarschijnlijk heb je reeds een PDF-lezer geïnstalleerd en hoef je in het downloaddialoogvenster slechts op "openen" te klikken.

Ik denk dat er verder geen losse applicatie verkrijgbaar is zoals je in de openingspost beschreef, en dit is mogelijk wel een vervanging daarvoor :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Is het geen oplossing om mappen per hoofdstuk op je opslagkaart te aan te maken en die vervolgens via de file manager te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Medic
Ik denk dat ik de oplossing van DUX maar eens ga proberen. Dat komt toch het meest in de buurt van wat ik in gedachten had. Losse mappen vind ik weer wat minder handig aangezien ik soms tussen verschillende protocollen wil bladeren en ik verwacht dat dat op de website manier net wat eenvoudiger zal gaan
Pagina: 1