Gamen op tablets, zit er toekomst in?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapyroo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-10-2024
Dit jaar lijkt het jaar van de tablets te worden. 8 tot 10 inch schermpjes met een ARM CPU, een batterijduur van een dag gebruik en een week standby en fatsoenlijke touch screen besturingssystemen. Waar ik benieuwd naar ben is of het ook goed zal zijn als gaming systeem. Een aantal types spellen kan ik me goed voorstellen dat goed werkt.
  • RTS games zoals command and conquer, dit kan bijna niet op consoles maar met een groot touchscreen zal het ideaal gaan.
  • Puzzelgames, ik denk dat de DS (en Iphone gaming) groot is geworden doordat puzzelen zo makkelijk gaat op een touchscreen.
  • Een spel als Lemmings of Worms lijkt me ook goed op een dergelijk apparaat.
Wat denken jullie:
  • Zal het groot worden? Zouden jullie gamers er voor willen gaan of toch liever shooters achter de pc of op de bank?
  • Wat is er voor nodig om succesvol te worden?
  • Zal Nintendo of Microsoft of Sony ook met iets soortgelijks komen?
  • Op wat voor besturingssysteem zouden we dan moeten letten. Apple's software? Want dat is lekker gesloten dus er is maar 1 apparaat om voor te ontwikkelen. Android? Een Linux OS als Ubuntu (netbook remix achtig?)
  • Zit er toekomst in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:46
Voor kleine iPod achtige spelletjes, waarmee je dingen moet verslepen, of dingen aantikken, werkt het echt lekker denk ik. Ook spellen als Diner Dash enzo werken prima (alles imo uiteraard. Op mijn iPod was AirPort mania goed te spelen, op groter scherm lijkt me ook). Shooters lijken me minder fijn spelen, maar er is zeker een toekomst en markt voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Het hele tabletconcept is al tien jaar oud en er zijn al zovele tablets uitgekomen. Wat doet je denken dat dit "het jaar van de tablets" is? :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Boeboe schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:51:
Het hele tabletconcept is al tien jaar oud en er zijn al zovele tablets uitgekomen. Wat doet je denken dat dit "het jaar van de tablets" is? :p
Apple komt er nu meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapyroo
Boeboe schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:51:
Ik denk dat omdat er nu ineens meer aandacht aan wordt gegeven, doordat grote bedrijven als Apple Asus en Intel (Atom speciaal voor MID's) hun marketingmachines aan zetten. En omdat er eindelijk mede door Apple en Android fatsoenlijke besturingssystemen voor touchscreens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Volgens mij is het te groot en log om er compacte games a la DSi en iPhone op te spelen en heeft het een te lage resolutie om uitgebreidere games zols RTSen op te spelen.
En, tenzij je er een deftig ergonomisch handvat op plaatst, het lijkt me ook enorm onhandig om vast te nemen en te gamen. Alle handelingen met slechts 1 hand terwijl het andere verkrampt de tablet blijft vasthouden, of met 2 handen vasthouden en slechts enkele vingers overhouden die enkel aan de randen het scherm kunnen raken...

Ik ga het nog niet volledig afschrijven, maar ik sta er wel redelijk sceptisch tegenover om het als game apparaat te bezien.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:46
mbsaerens schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:58:
Volgens mij is het te groot en log om er compacte games a la DSi en iPhone op te spelen en heeft het een te lage resolutie om uitgebreidere games zols RTSen op te spelen.
En, tenzij je er een deftig ergonomisch handvat op plaatst, het lijkt me ook enorm onhandig om vast te nemen en te gamen. Alle handelingen met slechts 1 hand terwijl het andere verkrampt de tablet blijft vasthouden, of met 2 handen vasthouden en slechts enkele vingers overhouden die enkel aan de randen het scherm kunnen raken...

Ik ga het nog niet volledig afschrijven, maar ik sta er wel redelijk sceptisch tegenover om het als game apparaat te bezien.
Maar hoe werkt het als je hem gewoon op je schoot legt, en 2 handen volledig vrij hebt om te kunnen aanraken/slepen? Ik weet niet hoezeer je je tablet meeneemt, maar ik denk dat dat wel meevalt, ook als je hem op de tafel legt. Daarnaast kan je hem natuurlijk ook in de palm van je hand leggen, in plaats van 'krampachtig vast te houden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

mat.hi.as schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:02:
[...]

Maar hoe werkt het als je hem gewoon op je schoot legt, en 2 handen volledig vrij hebt om te kunnen aanraken/slepen? Ik weet niet hoezeer je je tablet meeneemt, maar ik denk dat dat wel meevalt, ook als je hem op de tafel legt. Daarnaast kan je hem natuurlijk ook in de palm van je hand leggen, in plaats van 'krampachtig vast te houden'.
Op je schoot en (in mindere mate) op tafel zit je voorover gebogen. Dit lijkt me geen oplossing te zijn voor langere periodes.
Om hem los op je pols te laten liggen... Ik zou me er niet zo comfortabel bij voelen als de kans bestaat dat het ding uit je handen glijdt

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
RTS RTS RTS!

Dat lijkt me zo gaaf :) Bv als de Settlers van de iPhone geport wordt naar de iPad, met multitouch, zoom whatever.. dat lijkt me erg cool.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:08

Stoney3K

Flatsehats!

C&C Red Alert, en dan een tournament houden in twee 'war rooms' op Surface-tafels met bijbehorende (Allied en Soviet) decor. Bring it on, Comrade! :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het idee is leuk, zeker op tablets met gewoon een desktop OS. Daar heb je immers al genoeg games voor. Gewoon nu vinger/pen gebruiken ipv muis.
Maar jij zegt tablets met ARM processoren... dan moet de markt wel flink groeien. Tis immers een ARM, daar draaien normale games niet op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

ZpAz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:11:
RTS RTS RTS!

Dat lijkt me zo gaaf :) Bv als de Settlers van de iPhone geport wordt naar de iPad, met multitouch, zoom whatever.. dat lijkt me erg cool.
Volgens mij hoeft dat niet geport te worden, bijna alle apps van de iphone doen het op de ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

500/600 euro voor iets waar menig persoon al genoeg heeft aan een DSI(XL)?

Zulke spelletjes zijn leuk, maar het blijft een relatief kleine markt tov de consoles en PC's. Misschien dat RTS wat nieuw leven kan worden ingeblazen, maar de 'grote' RTS op dit moment zal waarschijnlijk nooit op zo'n tablet gaan werken. Je kiest dan automatisch voor de betere/nieuwere versie.

Toekomst? Dat zal best, hier en daar zijn nog wel wat gaten om op te vullen. Vervanger van console/PC/handhelds voor onderweg? Nee, dat zie ik niet gebeuren. Of de prijzen moeten flink dalen dat het het waard is.

Het is geen handig/practisch ding om vast te houden of om te besturen (reden waarom ik dus ook iphone nooit als 'next gen gameding' zal zien), grappig om wat 'oude' spellen op te spelen maar verder houd het op. Iemand die serieus wil gamen pakt de laptop, iemand die simpel wil spelen heeft de DSI/PSP.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 28-01-2010 21:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Lijkt me heerlijk om age of empires-achtige games op een tablet te spelen... alleen mag de schermgrootte c.q. resolutie wat mij part dan wel verder omhoog.
ooit eens een filmpje gezien van een rts dat gespeeld werd op een groot touch gevalletje... helemaal super als je het mij vraagt. zou er mijn salon tafel voor naar de sloop brengen om zoiets midden in de kamer te hebben staan ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:21

Eijkb

Zo.

Als je de cijfers ziet zijn er enorm veel "casual gamers". Mensen die "simpele" spellen spelen (al dan niet online) op simpele apparaten. Dus ja, dat kan ook op een tablet.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:29
Eijkb schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:36:
Als je de cijfers ziet zijn er enorm veel "casual gamers". Mensen die "simpele" spellen spelen (al dan niet online) op simpele apparaten. Dus ja, dat kan ook op een tablet.
Ja, maar zullen die 'casual gamers' ook een tablet van 500 euro aanschaffen om daar aan hun fix te komen?
Het ziet er wel uit als een grappig dingetje, maar ik ga geen +/- 500 euro betalen voor een Ipad wanneer ik daarvoor een laptop kan krijgen, die hetzelfde biedt alleen zonder touchscreen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ninc schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:15:
[...]

Ja, maar zullen die 'casual gamers' ook een tablet van 500 euro aanschaffen om daar aan hun fix te komen?
Het ziet er wel uit als een grappig dingetje, maar ik ga geen +/- 500 euro betalen voor een Ipad wanneer ik daarvoor een laptop kan krijgen, die hetzelfde biedt alleen zonder touchscreen dan.
plus dat een laptop qua specs zelfs meer zal bieden dan de ipad...
het touchscreen is een leuke gimmick... als je daar geen gebruik van gaat maken ben je qua gamen sowieso 100 x beter af met een laptop

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh, ik zie het niet zitten.

Ik denk meer aan een soort holografie via een mobieltje ofzo (als dat dan nog zo heet, iig een apparaat wat klein is en je zo in je zak meeneemt). En ik denk dat het niet onrealistisch is dat het betaalbaar is binnen, laten we zeggen, 20 jaar? En dat is imo te weinig tijd voor een tablet om zich te ontwikkelen als een systeem dat gebruikt kan worden om te gamen terwijl de volgende techniek op de hoek staat (nou ja op wat eenvoudige spelletjes na dan).

Jaja er staat altijd een nieuwe techniek op de hoek te loeren maar een tablet in het bijzonder is sowieso te groot en onhandig in gebruik en weer te klein om details weer te geven (zijn normale laptops eigenlijk ook). En dat laatste zal een struikelblok zijn bij veel mobiele apparaten als het NU al niet zo is, daarom lijkt mij holografie een logische en vooral werkbare volgende stap. Niet alleen voor gamen als holografie realiteit wordt. TVP trouwens :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
souljah1h schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:12:
[...]

Volgens mij hoeft dat niet geport te worden, bijna alle apps van de iphone doen het op de ipad
Denk dat als je echt gebruik maak van het grote scherm, dat spel toch wel weer wat fijner kan worden uitgewerkt, ipv alles 2x oprekken.
En ik denk dat het niet onrealistisch is dat het betaalbaar is binnen, laten we zeggen, 20 jaar?
Aa kijk, dat schiet op dan ben ik pas 40, dan sla ik ondertussen dit wel over.. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door ZpAz op 28-01-2010 22:54 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Supreme Commander bied al dual-screen ondersteuning.. op het 2e scherm kan je een map hebben van het gehele battlefield, bijvoorbeeld. zoiets met een tablet lijkt me ideaal, helemaal met multi-touch ondersteuning. je selecteerd je eenheden met de hand, en stuurt ze daar waar je ze hebben wilt.

alleen.. nogal een beetje duur geintje momenteel. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Grappig ik heb exact dezelfde vraag gesteld aan de "apple-freaks" op kantoor. Ik sta/stond er ook sceptisch tegenover. Alhoewel mijn eerste mening van veel simpele aard was namelijk:

* Het is geen telefoon. Met de nieuwe apple tablet kun je niet bellen dus het wordt geen vervanging van de mobiele telefoon. Dit werdt meteen van tafel geveegd door de "appels" bij mij op kantoor omdat je er mee zou moeten kunnen skypen.

* Het is geen volledige Lapotop. Oke het heeft er veel van weg, textverwerken, emailen dat soort dingen. Maar of het ook zware programma's zoals Photoshop o.i.d. aan kan? De"appels" zeiden dat hier juist de kracht lag: mensen die alleen willen tekstverwerken en emailen zonder het gebruik van al die extra zooi op je lapop. Simple.

* "Is het dan niet gewoon een grotere Iphone, die ook nog eens goedkoper is?" vroeg ik de "appels". Nou toen brak de hel los en sloegen ze me met technische specificaties om de oren.

Einde van het verhaal, ik weet het nog steeds niet. Ik zie me zo'n ding niet gebruiken om dezelfde reden als ik geen Laptop wil gebruiken: (ik heb er overigens wel 1, continu in een dockingstation met een normaal toetsenbord en muis) ik zit veel liever met een rechte rug achter een bureau te werken op een 19inch plus scherm. Comfort, daar gaat het bij mij om. En daarbij, ik wil helemaal niet bereikbaar zijn voor emails (en zelfs geen telefoon) minden in het park op een zonnige dag.

Dat er een markt voor is dat ben ik van overtuigt. Er zullen ook zeker games voor komen als ik zo de "appels" mag geloven. Dat is juist de doelgroep die Apple heeft uitgekozen en dat apparaat is dan ook speciaal gemaakt om grafisch heel wat te kunnen. Als je op je Iphone al een 3D Assassins Creed heb, wat er echt gelikt uitziet op zo'n ding, ik kon mijn ogen niet geloven, wat is er dan wel niet mogelijk op zo'n Tablet met ARM processor speciaal ontwikkeld voor grafische doeleinden?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapyroo
Een tablet hoeft natuurlijk geen Ipad te zijn en als ik naar huidige netbook prijzen kijk denk ik dat een tablet al voor 200 euro te krijgen moet zijn als het nieuwe eraf is.

Wat natuurlijk wel goed moet zijn willen de tablets aanslaan:
- Hele goede snelle intuitieve software
- Alle functies voor s'avonds op de bank en onderweg moeten goed werken zoals: surfen, mail checken, filmpje kijken (youtube, uitzending gemist), foto's kijken, muziekje luisteren.
- Snel aan of lange standby
- Goed films kunnen afspelen
- Lange batterijduur zodat je niet steeds bij een stopcontact moet zitten en het laadsnoer moet pakken.
- Veel leuke goede games!!

Helaas besteed Microsoft tot nu toe weinig aandacht aan hun windows CE en Win Mobile en vindt Microsoft blijkbaar dat de zuinigheid van ARM alleen geschikt is voor tomtom en mobile telefoons en niet voor netbooks en tablets. Apple beperkt de functies van zijn producten vaak en maakt ze te duur. Verder durft bijna niemand aan Linux te gaan vanwege het "nerd en ingewikkeld" imago.

Een tablet lijkt me prachtig om op te gamen, maar wat voor software zal geschikt zijn om op te gamen? Zou een van de gameconsole ontwikkelaars iets moeten lanceren? zoals Microsoft met zijn Zune icm Xbox Live? of Nintendo als opvolger van de DS? Zou Android aanslaan? Er zullen natuurlijk verschillende resoluties en verschillende processoren komen. Hoe kan ervoor gezorgd worden dat software op elke tablet goed draait?

Ik hoop dat ik aan het eind van het jaar lekker op de bank RTS kan spelen met een mooi tabletje op schoot! zal het gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Een touchscreen in combinatie met een volwaardige PC of eventueel console zie ik best wel wat in, maar zo'n tablet is gewoon te klein en je blijft muis en toetsenbord missen waar dat vaak toch handig is. Bovendien kijkt het niet fijn recht naar beneden en als je het schuin voor je houdt lijkt het mij niet lekker typen/spelen. Voor volwaardige gamemachine schiet het duidelijk te kort volgens mij, en voor draagbaar apparaat is hij te log en geen meerwaarde boven bestaande machines.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dapyroo schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:08:
Helaas besteed Microsoft tot nu toe weinig aandacht aan hun windows CE en Win Mobile en vindt Microsoft blijkbaar dat de zuinigheid van ARM alleen geschikt is voor tomtom en mobile telefoons en niet voor netbooks en tablets. Apple beperkt de functies van zijn producten vaak en maakt ze te duur. Verder durft bijna niemand aan Linux te gaan vanwege het "nerd en ingewikkeld" imago.
Ik geef MS ook geen ongelijk, zo'n tablet moet zich alsnog bewijzen als 'stevig' platform binnen de computer wereld. Ze hebben de Zune en WM7 nog als eigen fabrikaat, waar al een enorme markt voor is. Kans is dan wel groot dat WM7 ook meteen klaar is voor tablets, maar ik zie ze naast de Zune geen eigen hardware gaan maken.

Apple imho schermt hun markt teveel af, met 'verplichte' extra's nog wat extra binden, bepaalde features niet op een tablet te zetten (SDcard, HDMI/USB weet ik niet zeker). Tablet van MSI lijkt dan al wat vrijer, zeker als later mogelijk is andere OS te installeren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter laat dan ooit,

Ik ben van mening dat gaming op een tablet nog aardig "groot" kan worden, mede doordat de toekomstige hardware sneller, stabieler en zuiniger word is het handig voor onderweg en de games draaien goed.

Een spel als age of empires / settlers is een uitgelezen kans om op een tablet te draaien, mede doordat de bediening eenvoudig(er) is als een pc en zonder al te grafische look kun je al een goede game neerzetten.

Neem nu de mogelijk nieuwe tablet van Sony, met ondersteuning voor gaming d.m.v. ps3 en kan streamen met de playstation 3 en de Experia Play kan het een succes worden (als deze tablet überhaupt komt).

We zullen dus een aantal maanden moeten wachten hoe de markt reageert op de tablets, en met name het aankoopgedrag van games en applicaties voor ontwikkelaars om toch echt "high-end" games voor android/ios te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:11

Wom

Nvidia zet er in ieder geval zwaar op in met hun Tegra II chipset. Diverse publishers hebben Tegra II only versies van hun games in de planning en dat zijn niet de minste games. Komt er dus op neer dat je met huidige hardware die geen Tegra II aan boord hebben die games dus niet spelen. Krijg je eigenlijk een verhaal vergelijkbaar met op de pc's waar je jaren geleden ook een 3D-kaart moest aanschaffen omdat je anders bepaalde games niet kon spelen.

De tablet en mobiele markt zijn vrijwel gelijk, de publishers brengen voor beiden games uit. Maar je ziet dat steeds meer klassieke consolepublishers zich in de richting van de smartphones en tablets bewegen. Er is geld mee te verdienen dus logisch, en dat brengt dus nieuwe "problemen" met zich mee zoals meer differentatie.

Nu zijn het nog PSone games die op mobieltjes te spelen zijn, maar de achterstand wordt snel ingelopen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
yik heb zelf een archos 10 inch. Angry birds werkt geweldig, net als mahjong, sudoke en bejeweled, maar voor andere games mis je gewoon knoppen. Ik zou wel n blue-tooth controller willen voor de games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08 10:09
Er bestaan al verschillende "joysticks" voor de iPad(wellicht ook voor andere tablets). Het idee van het 'alles in één' hebben bevalt mij wel. Maar aangezien de grafische mogelijkheden etc. de tablets ver achter lopen zie ik het niet snel gebeuren dat de tablets geduchte tegenstanders worden van bijvoorbeeld de Wii..
Maar, als je dan toch je iPadje mee neemt op vakantie, kan zo'n dingetje ook nog wel mee denk ik!
Klikkie
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapyroo
Geweldig om nu de sceptische gedachten van 2 jaar terug te lezen en te zie wat er uiteindelijk van is gekomen

Ik was laatst op een verjaardag en de kinderen speelden er allemaal op apple spul (helaas geen android of buiten), waaronder een tablet. Vorig jaar waren dit nog nintendo ds'en. Het is dus aangeslagen. Toch zijn er nog stappen te maken. Laatst zag ik een plaatje van de wikipad. Ik hoop dat dergelijke tablet controllers aanslaan en door bijv logitechniverseel gemaakt worden. Als dit aanslaat zouden tablets zelfs directe concurrenten kunnen worden van de consoles (totdat er weer krachtige nieuwe consoles uitkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind van wat ik nu al gezien heb op de iPad het spelen van games op een tablet niet te doen.
Je moet vind ik teveel handelingen verrichten en je mist altijd iets van houvast zoals een muis
en toetsenbord om echt een volledige controle te hebben.i.p.v.dat gepriegel op een glasplaat.

Dat in het luchtledige bewegingen maken staat niet alleen erg spastisch en dom,het is ook niet
functioneel net als dat om bijvoorbeeld te tennissen of te voetballen je iets tastbaars nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
dapyroo schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:33:
Ik was laatst op een verjaardag en de kinderen speelden er allemaal op apple spul (helaas geen android of buiten), waaronder een tablet. Vorig jaar waren dit nog nintendo ds'en.
En in mijn jeugd was het een spelcomputer of speelgoed... Nu hebben ze allemaal hun individuele spelletjes, einde sociale interactie. En dat is nou net het doel van een verjaardagsfeestje!
In de trein kom ik ze ook tegen: kinderen spelen met een 500 euro iPad i.p.v. een 3 euro stripboek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapyroo
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:50:
Ik vind van wat ik nu al gezien heb op de iPad het spelen van games op een tablet niet te doen.
Je moet vind ik teveel handelingen verrichten en je mist altijd iets van houvast zoals een muis
en toetsenbord om echt een volledige controle te hebben.i.p.v.dat gepriegel op een glasplaat.

Dat in het luchtledige bewegingen maken staat niet alleen erg spastisch en dom,het is ook niet
functioneel net als dat om bijvoorbeeld te tennissen of te voetballen je iets tastbaars nodig hebt.
Een tablet leent zich natuurlijk wel goed voor accesoires. De Asus Transfomer heeft bijvoorbeeld al een net toetsenbordje met touchpad en de wikipad lijkt me de ideale controller accesoire hebben:
http://wikipad.com/
Pagina: 1