OpenVPN op FreeBSD XP client ziet geen samba shares

Pagina: 1
Acties:

• r4vi4n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-01 12:57
De FreeBSD server (64 bit) op mijn werk is onlangs voorzien van een OpenVPN server.
In het verleden is dit ook al eens geprobeerd op dezelfde server, toentertijd leverde dat alleen een hele trage verbinding op (dwz: tussen de client en de server, het internet ernaast was prima).

Nu werd een nieuwe poging ondernomen en het werkt en op een werkbare snelheid ook..... bij een collega.

Ik kan gewoon connecten (gebruik de OpenVPN gui op Windows XP Sp3), krijg een ip adres uit de juiste range (10.0.0.0/24, dus subnetmask 255.255.255.0, en dat is op het netwerk op de zaak ook zo).
Maar zodra ik naar de fileserver browse, krijg ik geen mappen te zien, waar een collega dat wel krijgt op zijn (Windows XP sp3) client.
Ik kan wel via de webbrowser de webserver benaderen via de lokale dns (.local domein) en ik kan elke server/computer in het netwerk op de zaak pingen.
Ik kan dus alleen niet browsen op de fileserver.

Andersom "lukt" het wel. Dwz; als mijn computer thuis via VPN in het netwerk hangt, kan ik met mijn PC op de zaak (Windows Vista SP2) wel de shares van mijn eigen computer benaderen, alsof hij in het netwerk hangt.

Mijn client creeert ook geen samba log bestanden, waar alle andere pc's die op de fileserver browsen dat wel doen.

Daarnaast wanneer ik direct een map op de fileserver probeer te benaderen (bijv. \\10.0.0.2\test) krijg ik een wachtwoord prompt, maar als ik de username/wachtwoord invoer (niet het root-account), dan krijg ik de melding dat het wachtwoord niet klopt.

Aangezien mijn collega's wel succesvol kunnen browsen op de fileserver via VPN, moet het wel in mijn client zitten.
Op Google en op dit forum kan ik echter bar weinig informatie vinden over dit specifieke probleem.
Wat kan ik proberen? Er draait geen firewall op de client, welke wel achter een router (en een switch) zit, maar dat is bij de werkende clients ook het geval. 8)7

• r4vi4n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-01 12:57
Het is opgelost.
Ik bleek een nogal brakke workstation service te hebben die niet wilde draaien (mogelijk veroorzaakt door gestripte XP versie).

Ik heb zowel Bestands- en printerdeling als Client voor Microsoft-netwerken opnieuw geinstalleerd.
Na het opnieuw installeren van Client voor Microsoft-netwerken werkte het weer goed!

Dus, dit topic mag weer op slot :)