Toon posts:

Vastlopen tijdens COD:6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ondervind problemen tijdens het spelen van COD:6 MW2

eerst even mijn Rig.

Amd Phenom II x4 940BE @ Stock
2x1 GB Corsair XMS 2 DDR2 800Mhz
2x1 GB PQI DDR2 800Mhz
Asus M3A78-PRO
MSI 8800Ultra OC
Corsair HX450

Het begon een tijd geleden, Game Performance Was dramatisch + Artifacts.
Destijds koelpasta van de core vervangen de temps zijn weer goed. artifacts zijn weg, fan op ~80%

Als ik nu COD 6 ga spelen, loopt de game na verloop van tijd compleet "vast" geluid loopt door.
ik kan niet control alt dellen. alt+tab werkt ook niet. er zit dan niks anders op dan een "reset"

alle andere games werken gewoon perfect (Crysis, GTAIV)

dit probleem doet zich voor op meerdere OS'en en alleen bij COD6
XP x32
Vista x64(pc van een kameraad)
Win7 x64

zowel in Win7 x64 als Vista x64 kregen we de melding dat NV4_Disp.dll was gecrashed en de Gpu driver herstart was.

op Xp freesed de hele pc gewoon op geluid na.

wat heb ik geprobeerd
Oude drivers, Nieuwe drivers en Omega drivers.
elke keer tussendoor via Veilige modus met driver cleaner de drivers verwijderd.

heb ook al veel gegoogled op het probleem wat veel lijkt voor te komen, en niet alleen met de 8xxx serie. maar ik kan eigenlijk nergens een oplossing vinden.

heeft iemand van jullie nog ideen?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:53:

.....
dit probleem doet zich voor op meerdere OS'en en alleen bij COD6
XP x32
Vista x64(pc van een kameraad)
Win7 x64
.....
Hoe bedoel je dat?
Heb je zijn OS op jou pc geinstalleerd? Het lijkt nu alsof je COD6 op zijn pc hebt geinstalleerd en het daar ook gebeurde?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Videokaart in zijn systeem geprobeerd inderaad.
hij had een 9800GTX, driver uninstalled. driver cleaner. en toen de 8800 driver geinstalleerd

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:36
Awsom schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:57:
[...]

Hoe bedoel je dat?
Heb je zijn OS op jou pc geinstalleerd? Het lijkt nu alsof je COD6 op zijn pc hebt geinstalleerd en het daar ook gebeurde?
Tis voor mij vrij duidelijk... er staat toch dat het op de pc van een kameraad met x64 Vista gebeurde? Dus ja, het lijkt niet, dat is wat er bedoelt wordt. Zelfde probleem dus op meerdere systemen.

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:06:
[...]

Tis voor mij vrij duidelijk... er staat toch dat het op de pc van een kameraad met x64 Vista gebeurde? Dus ja, het lijkt niet, dat is wat er bedoelt wordt. Zelfde probleem dus op meerdere systemen.
Klopt.

alleen ik kan nu niet echt bepalen waar het aan licht.

Cod:6 is nou niet werelds zwaarste game.
Crysis zijn mij settings dus daning hoog dat de kaarte moeite heeft op ~40Fps te houden, en kaart word dan ook echt flink heet. en vertoont dan geen problemen zowel op DX9 als DX10 niet.

kaart loopt ook vloeiend door GPU test's. (3dMark06, Vantage, Stress test van GPUTool, AtiTool werkt niet!)

#Edit1

Toch GPU-Tool maar even gedraaid.
en binnen 1 minuut stressen met fan op 100% temps dik over de 90graden.

straks maar even opnieuw koelpasta dr tussen.

Drupje op de G80 Core is voldoende?
't is vrij dik spul van Coolermaster..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart bleek toch weer iets te warm te worden (~109C + Artifacts) bij een Full screen render van GPUTool.

ditmaal Minder koelpasta gebruikt, Core warm heel gelijdelijk op nu. (deed met vorige koelpasta heel explosief!)

Idlé ~60C
Load ~90C (met moeite bij de Full Screen Render van GPUTool)

tevens de speed verlaagd naar de XFX GTX XXX speed, had namelijk Render errors op de Ultra OC speeds.
Pagina: 1