Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar website/software voor groepssamenwerking

Pagina: 1
Acties:

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:50
Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een progje of waarschijnlijk liever een online dienst voor de volgende situatie:

- Ik ga een half jaar lang intensief samenwerken met 2 andere mensen (bacheloronderzoek aan uni)
- mailen is me te beperkt en inefficient hiervoor

Ik dacht aan een website waar je je eigen 'projectruimte' oid kan maken. Moet toch wel bestaan.
Heb wat rondgeneusd op internet maar dacht veel meer te hebben aan een tweakerstip ;-)
Er is (zoals gewoonlijk) ZO veel, 10 minuten lang dingen uitgeprobeerd, maar dan moet je weer registreren voor een gratis demo etc etc... ik dacht ik vraag 't hier! ;-)

Site zou zo'n beetje het volgende moeten kunnen/hebben:

-site moet betrouwbaar en snel zijn - ik wil mijn drukbezette professor absoluut geen error 404 aandoen
-free is tof, maar voor een goeie service wil ik wel wat dokken
-lage leercurve, intuitief simpel, ready to use
-goeie snelle chatbox zonder toeters of bellen, met logfunctie om online overleg op te slaan. Log moet simpel opvraagbaar zijn voor elke user.
-simpel forum met stickies en bescheiden attachments (enkele tientallen PDF of office bestanden)
-afgeschermd dmv login/pass, snel en simpel uit te geven door de admin (ik), wachtwoord in te stellen door de admin zodat ik gewoon rond kan mailen: "je kan per direct met deze combinatie inloggen". Geen emailregistratie of activatie moet vereist zijn voor 'mijn bezoekers'.
-ruimte om bestanden neer te pleuren. Zou via forumposts kunnen, maar daar is een forum in principe niet voor. Kan vast handiger. Ooit een site gezien met file drag'n drop support, dat was erg okee. Doel: snel en eenvoudig bestanden delen zonder elkaar mailbox te spammen.

alles onder 1 kap dus, daar gaat het me met name om. Het valt allemaal al te doen met uni-webmail, gratis forum, en miranda voor de online chat, maar dat is juist waar ik vanaf wil.

Kent iemand zoiets? ;-)

Bedankt alvast,
Daniel

[ Voor 4% gewijzigd door Znorkus op 28-01-2010 13:40 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:57

Nakebod

Nope.

Zonder het zelf te gebruiken: Google Wave?
Volgens mij voldoet dit namelijk redelijk aan al je eisen.

Enige nadeel op dit moment: Het is op basis van een invite systeem.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Znorkus
Dank voor je reactie. Maar het nadeel lijkt op dit moment inderdaad onoverkomelijk. Ik heb echter niet kunnen vinden of een gmail account vereist is om deel te kunnen nemen, maar als ik google een beetje ken is dat natuurlijk wel zo.

Ik heb verder zelf gezocht en op Teamspace uitgekomen. Ik hoor graag of iemand hier ervaringen mee heeft.

Andere suggesties blijven erg welkom ;-)

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik kan je een Google Wave invite sturen. Daarvoor heb je inderdaad wel een google account nodig maar dat lijkt me geen probleem.

Verwijderd

De ervaring: geen enkel platform zal 100% voldoen aan je wensen of je moet het zelf bouwen ;)

Maar wij gebruiken tegenwoordig al enige tijd op het werk: http://basecamphq.com/

Het is niet gratis (& ook niet echt goedkoop - $49/month als je timetracking wil) maar het is één van de weinige complete oplossingen die we al enige tijd (+/- 2 jaar) naar volle tevredenheid gebruiken. We hebben daarvoor vaak gewerkt met andere tools (opensource, betaalde services, ...) maar geen enkele heeft het lang volgehouden.

Het enige wat het mist is een chatbox, maar misschien moet het gewoon eens een keer bekijken, de demo is 30 dagen gratis uit te proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 12:12 ]

• Znorkus
Bedankt Kim!
50 euro per maand is voor mij als student helaas wat fors: ik wil best wat uitgeven maar geen 600 dollar per jaar. En een chatbox moet er toch wel bijzitten. Maar evengoed bedankt! Ik bookmark hem toch voor eventueel later gebruik ;-)

Joolee, dat is een aardig aanbod! Ik heb zelf al een gmail account. Ik ben dbeetsma at gmail.com. Wat ik me wel afvraag: moet elke gebruiker een gmail account hebben om google wave te gebruiken, of alleen de admin?
Nouja, in beide gevallen neem ik graag een kijkje! Nogmaals bedankt.

Daniel

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 23:39
mbt basecamphq: Het gaat om dollars en geen euros. Ik zag dat er ook een basic was van 24 dollar p.m. Lijkt me met 3 personen nog wel op te brengen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bulldock op 29-01-2010 12:48 ]

• Znorkus
Thanks, het zijn inderdaad dollars. Maar ik kan mijn hoogleraar geen rekening sturen natuurlijk, en bovendien wil ik een chatbox ;-) Het is wellicht geschikt voor later.

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:12
Google Sites iets wellicht?

zie hier voor een overview
http://www.google.com/sites/help/intl/en/overview.html

en een voorbeeld voor een project samenwerkingssite:
https://sites.google.com/site/projecttrackingtemplate/

Alleen geldt hier ook voor
- google account nodig
- geen chat (maar met dat google account kun je allicht via gmail wel chatten)

De overige punten voldoet deze wel aan

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• Znorkus
Gaaf, Cris. Ziet er erg begrijpelijk uit. Jammer van geen chat. Ga ik zeker verder bekijken!
Pagina: 1