Missing operating system.

Pagina: 1
Acties:

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-01 16:24
Oke, hier mijn dubieuze verhaal.

Ik heb een pc met raid 0, 2 harde schijven van WD Black 500 gigabyte each. Dat draait op windows 7 64bit. Op een Asus Crosshair III dus 790Fx icm met 750.

Sinds vanochtend start ie niet meer op, en zegt ie: Missing operating system, Ik heb die melding al eerder gehad (2 maanden terug), maar toen ik mijn oc weer op stock heb gezet nergens meer last van gehad tot vandaag helaas. Ik heb de pc enkele malen gereboot, zonder enig effectief resultaat.

Op het moment draait de windows 7 cd om een opstartherstel te maken, maar dat draait op het moment al anderhalf uur. Maar waar zou zoiets aan kunnen liggen. Zou een van de hardeschijven kaduuk zijn, dat lijkt me niet geheel onlogisch, maar het zijn redelijk nieuwe schijven die ik rond augustus heb aangeschaft.

Dus waar zou het eventueel aan kunnen liggen, en zal ik Opstartherstel nog laten draaien of gewoon voor een clean install gaan. (Zou niet weten hoelang zoiets normaal nodig heeft namelijk.)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 22:05
Het kan best dat één van je schijven niet OK is, ik zou dat toch eens na gaan.
Ook kan het zijn dat je RAID controller misschien een issue heeft mte het type schijf wat je gebruikt.

Ook kan er bijvoorbeeld één van je geheugenmodules stuk zijn...

• Thieudebeu
Bedankt voor je snelle reactie.

Het herstelprogramma heeft toch nog iets gedaan, had ik niet verwacht.
Maar het geeft deze fout aan;

Gevonden hoofdoorzaak:
--------------------------------
De partitietabel op schijf \Device\Harddisk0 is beschadigd.

Herstelbewerking: Partitietabel herstellen
Resultaat: Mislukt. Foutcode = 0x490
Tijdsduur = 6466865 ms

-------------------------------
-------------------------------

Is die partitietabel hardwarematig of softwarematig ?
Of wat zou het probleem dan eventueel kunnen zijn.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 22:05
Softwarematig. Maar kan zijn dat deze op die locatie net bad blocks heeft..
Het kan ook zijn dat je een kapotte geheugenmodule hebt, zou ik ook zeker eens nakijken.

• Thieudebeu
Oke ik ben dom geweest, Had gisteren per ongeluk default settings ingedrukt in t bios ipv save changes, toen heeft t bios tevens mijn harde schijven niet meer in raid gezet, ben net alles nagelopen over hoe ik de raid config heb ingesteld, en in het bios stond als eerste mijn harde schijven niet ingesteld op riad.

Toch bedankt voor de belangstelling, en ga mijn geheugenmodule + harde schijven toch nakijken, aangezien ik het al eerder heb gehad met een overclock.