Toon posts:

Minimum specificatie laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste 'tweakers',

Ik heb een vraag voor jullie. Ik heb een laptop nodig voor mijn opleiding. Aan deze laptop worden bepaalde minimum specificaties geëist. Dat zijn de volgende specificaties:

Processor: Intel Pentium Core 2 Duo
Besturingssysteem: Windows XP Professional
Geheugen: 2048 Mb
Hardeschijf: 120 GB
Draadloos: Wireless netwerkkaart 802.11 b/g
Aansluiting: Firewire
Brander: DVD RW

Op het gebied van kwaliteiten/specificaties van computers, laptops en de rest ben ik nogal een leek. Kunnen jullie me helpen met het vinden van een laptop die aan bovenstaande specificaties voldoet?

Voldoet deze laptop aan deze eisen? http://www.dixons.nl/De_o...er_home_packard_bell_LJ71

Zo niet, weten jullie een goede laptop (liefst niet duurder dan 600/700€, misschien wel een actuele aanbieding ergens?) voor mij?

Bij voorbaat dank voor de hulp! _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een Intel Pentium Core 2 Duo... zo'n cpu bestaat niet eens :P
Dat zegt dus 0,0 over de snelheid. Geen idee wat je ermee gaat doen, maar tenzij je een Atom of een ULV achtig iets koopt zal het in de regel wel volstaan.

Verwijderd

http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html

ernaast staan opties die je wilt zodat je de laptops kunt filteren op de opties die je wilt.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:41
Ik denk dat je de eisen kan samenvatten tot:
Een niet-netbook apparaat met 2 GB geheugen en draadloos internet, firewire en brander.

Waar de firewire voor nodig is, zou ik niet weten maar kan met de opleiding te maken hebben. Draadloos internet en dvd-brander: is hard zoeken naar een notebook die dat NIET heeft.

Voor de firewire kun je ook kijken naar laptop uitbreidingskaartjes (verschilt per laptop wat er in kan en of daar kaartjes voor zijn).

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:46
Welke opleiding volg je precies? en die laptop, ik denk niet dat je een 17" elke dag mee wilt slepen, kijk anders eens naar een 13 tot 15''. eigelijk elke laptop is goed, alleen die firewire vind je niet overal.. weet niet waarvoor je die nodig gaat hebben, je volgt de opleiding al neem ik aan, geef dan even aan waar je dat firewire voor nodig hebt;) en idd, zoek ik de pricewatch

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-12 03:09
Elke huidige laptop wordt met bovenstaande specs wel ondersteund. Het enige waar je misschien eens naar moet zoeker is FireWire, maar voor de rest volstaat alles wel.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

De dell vostro en latitude hebben beiden sowieso standaard firewire aan boord en zijn er zeker voor jouw budget beschikbaar. Bij de meeste andere fabrikanten zit firewire maar op de duurdere modellen. Firewire wordt soms ook aangeduid met IEEE 1394.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 13:21 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

http://tweakers.net/price...hfWUv1UG3VRa278qTWa275_AQ

Allemaal €1100+

Dit is nog de goedkoopste met 950 euro...
pricewatch: Toshiba Satellite Pro P300-10F

Je firewire poort is het probleem voornamelijk

Ik denk dat je met zoiets beter zit
pricewatch: MSI CR620-002NL
585 euro bij de goedkoopste shop, zit een i3 processor in, deze is sneller als jouw mobile core 2 duo's

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 28-01-2010 13:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:32

r0b

http://tweakers.net/price...4I8XKEKRtbwYzCU5aWBY91XX8

Vergelijkingspagina: hier

Filter met:
Alle C2D's, min. 2Ghz
Min 2GB geheugen, max 8GB
Min. 160GB harde schijf
FireWire 400
Min. 15,4"
DVD+/-RW. DVD+/-RW DL of DVD-RW

Persoonlijk zou ik dan voor Sony Vaio VGN-NW20ZF/S gaan wegens de grotere schijf en betere videokaart. En je krijgt Win7 Home Premium ipv XP (gelukkig. Iemand die nu, heden ten dage, nog moedwillig XP installeert moeten ze z'n toetsenbord ontnemen)
Het enige jammere is de 1366x768 resolutie, maar als je dat niet zoveel boeit zijn de Vaio's prima laptops. :)

[ Voor 15% gewijzigd door r0b op 28-01-2010 13:30 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica