Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Even een inleiding over mijzelf & mijn situatie:

Even waarschuwen voor langdradig verhaal..

Even een flashback naar 2001.. Na lang de wereld te hebben afgereisd (heb veel moois gezien & meegemaakt dankzij mijn ouders), heb ik het langst aaneengesloten op een middelbare school gezeten en na twee jaar mijn VWO-diploma behaald in Frankrijk. Nu kom ik van een redelijk traditioneel gezin (pa kostwinnaar, ma huisvrouw), dus ik heb er toen niet bij stilgestaan wat ik nou exact wou doen. Mijn ouders, en met name mijn vader had natuurlijk een ideaalbeeld van zijn kroost en zag mij al als toekomstig manager van een grote internationale toko, dus ik ben toen maar International Management gaan studeren. De mensen waren leuk, maar veel van de vakken niet, mijn motivatie raakte al snel op, vaak aangekaart bij de ouders, en in plaats van dat ik zelf het initiatief nam en er mee kapte en iets ging doen wat wél bij mij pastte, bleef ik gehoorzamen. En na 4 jaar zat ik met een studie in mijn maag waarvan ik veel 1e / 2e / 3ejaars- vakken moest afronden, en het mij te veel werd. Uiteindelijk dus veel te laat gestopt. Dat is mede dus oorzaak waarom ik nu op 27 jarige leeftijd een ontzettende laatbloeier ben, en ik weet dat ik voor een groot gedeelte daar zelf voor verantwoordelijk ben.

Ondertussen ben ik 27 jaar en vanwege de huidige crisis werkeloos sinds November 2009. Ik heb nog geen enkele professionele ervaring in de ICT, eigenlijk zuiver en alleen in commerciële functies, om een voorbeeld te geven; ik was de afgelopen twee jaar ICT Recruiter voor database & business intelligence functies in Noord-Holland. Ik ben in een team van 12 andere recruiters terechtgekomen, heb het team zien groeien naar 22, en toen ik eind vorig jaar wegging, waren we nog met 6 man over (dus dat is in 2 jaar tijd erg snel gegaan).

Het ironische feit is dat ik nu zelf eigenlijk een baan in de ICT wil, met name support & beheer trekt mij bijzonder.
Waarom? Omdat ik er meer dan genoeg tijd voor heb gehad om erover na te denken, en ik nu weet dat daar mijn passie ligt. In mijn vrije tijd zie ik mijzelf veelal niet veel anders doen dan sleutelen aan PC's; die van mij, van vrienden, kennissen, (ex)collegae... Ik leg zo nu en dan een netwerk aan in een studentenhuis met 30 man, dus werken met verschillende hubs / switches / routers, ik vindt het heerlijk om uit de wirwar van kabels & componenten iets werkend te maken.. Hetzelfde heb ik ook met software.. Spelen met Windows 2003 / 2008, VMware, verscheidende Linux / Unix distro's... VPN aanleggen, Remote Desktop in orde maken (zo heb ik nog wat familieleden die a-technisch zijn, kwestie van een RD client erop zetten en op afstand de problemen beheren). SAN / NAS & de andere vanzelfsprekende termen binnen beheer / support, ik weet er redelijk eenvoudig mijn weg in te vinden.

Nu zul je denken, ok, dus je hebt je passie gevonden, waar ligt dan het probleem? Dat ik niet aan de bak kom. Nu is het zo dat ik als recruiter als geen ander weet / wist hoe de markt in elkaar steekt. Ik heb echter dit toch ietwat negatieve beeld compleet laten vallen en ben er gewoon voor gegaan. Om richting werkgevers ook te tonen dat ik de ICT kant op wil ben ik ondertussen begonnen met een studie Bedrijfskundige informatica (HBO) bij de NCOI op basis van een duaal traject .. (deze opleiding is wél heel leuk btw). Dat is op basis van een Studiebaan overeenkomst. Houdt in; zij schieten de opleiding voor en je moet dan een toekomstige werkgever er van overtuigen dat jij het waard bent om je studieschuld over te nemen of dat je hem uit eigen zak betaald (à Euro 200 per maand over 3 jaar tijd).

Sinds ik in November werkloos ben heb ik wellicht iets van een paar honderd bedrijven aangesproken. Mijn doel is om als starter te beginnen. Wat mij betreft is dit helpdesk- of werkplek- beheer Mijn aanpak is als volgt; als ik een vacature ergens zie of een bedrijf waarneem wat iets te maken heeft met ICT-support bel ik ze en dan vraag ik wat voor mensen ze zoeken. Eigenlijk hetzelfde verhaal dat ik als recruiter zou hanteren, alleen dan als sollicitant (en dat wordt vele malen meer gewaardeerd). Men is vaak erg geduldig en vriendelijk, ik ben ook eerlijk over mijn situatie. Maar er wordt in 8 van de 10 gevallen gezegd: "het is crisistijd en er komen zo veel mensen vrij en al onze opdrachtgevers hebben hele hoge eisen op dit moment". Ik probeer er dan altijd achter te komen op wat voor basis ze iemand wél overwegen, maar meestal krijg ik daar niet al te concrete antwoorden op. Bij bedrijven die ik niet meteen telefonisch kan bereiken stuur ik een motivatiebrief..

Al met al iets van 7 gesprekken gehad van de honderden sollicitaties, maar je hebt er maar één nodig.. 2 bedrijven overgehouden, een ervan kon het vanwege de crisis uiteindelijk toch niet opbrengen om iemand aan te nemen, de ander kon niet op de lange termijn inzien dat ik rendabel zou worden..

Nu is mijn vraag aan jullie simpel: hebben jullie tips, opmerkingen of aanmerkingen? Hoe kan ik het beste toch nog in de ICT terechtkomen?

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
Netwerken. Ik verwacht dat je als recruiter veel mensen hebt geholpen aan een baan. Misschien dat jij hen nu kan benaderen of zij van functies weten die intern open staan. Je zult waarschijnlijk zelf ook weten dat er meer vacatures zijn dan dat er alleen op monsterboard bijv staat.

Beheer heb je ook in veel verschillende smaakjes, je hebt het nu puur over netwerk beheer. Is dit wat je zoekt of sta je ook open voor functioneel/technisch beheer op Business Intelligence vlak?

edit: misschien moet je zelf eens langs een recruitment bureau? Muh dat zou ackward zijn :')

[ Voor 9% gewijzigd door Madje op 28-01-2010 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=33365606,noline]Beheer heb je ook in veel verschillende smaakjes, je hebt het nu puur over netwerk beheer. Is dit wat je zoekt of sta je ook open voor functioneel/technisch beheer op Business Intelligence vlak?

edit: misschien moet je zelf eens langs een recruitment bureau? Muh dat zou ackward zijn :')
Hetgeen mij het meeste trekt is inderdaad netwerk & support.. Functioneel technisch beheer op bijvoorbeeld BI vlak heb ik over nagedacht, heb alleen het idee dat het mij niet zo ligt, maar ik moet er naar mijn idee wel open voor blijven staan.. Liever op niveau werken dan langdurig werkeloos blijven of wellicht erger nog, onder je niveau werken..

Je hebt gelijk met betrekking tot mijn netwerk. Ik heb over die paar jaar honderden mensen aan mijn LinkedIn toegevoegd, van zowel klanten als kandidaten. Dit zijn ook de mensen die ik als eerste heb ingelicht en gevraagd om tips. Meestal komen er dan banen in de recruitmentwereld uit (omdat daar mijn werkervaring ligt).

Recruitmentbureaus.. Daar heb ik er ook al behoorlijk wat van gesproken, ik heb daar totaal geen gevoel van schaamte bij. Wel grappig om te horen dat ze dezelfde gesprekstechnieken gebruiken, maar zich aan de andere kant profileren als ICT recruiter en er totaal geen kaas van gegeten hebben.. :P Dan moet ik uitleggen dat ontwikkelen in Joomla / Drupal geen support is, en dat testing bijvoorbeeld onderdeel is van het ontwikkeltraject en tegenwoordig ook een functie op zich is..

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Is A'dam ZO nog steeds actueel? - * himlims_ kan wel beetje assistentie gebruiken

[ Voor 48% gewijzigd door himlims_ op 28-01-2010 14:02 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11 22:21
Waarom heb je eigenlijk voor de opleiding BI gekozen i.p.v. ICT Beheer?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:48:
[...]
Meestal komen er dan banen in de recruitmentwereld uit (omdat daar mijn werkervaring ligt).
Kan ik hier uit concluderen dat je niet noodzakelijk werkloos hoeft te zijn? Misschien niet wat je zoekt, maar alles is beter dan helemaal geen werk...

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Misschien wel iets om over na te denken. Een beetje thuis hobbyen is wel anders dan daadwerkelijk werken in een beheeromgeving. Er zijn al teveel mensen die denken een webfarm te kunnen beheren omdat ze thuis ook een apache hebben draaien. Hetzeflde geldt voor storage. Dat je thuis een USB-disk op een hobbyding aan kunt sluiten zegt niets over enterprise storage systemen.

Onderschat het niet en probeer niet een kennisgebrek te bagataliseren.

/(bb|[^b]{2})/

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:48:
[...]Liever op niveau werken dan langdurig werkeloos blijven of wellicht erger nog, onder je niveau werken..
Liever verdiende ik ook 100% meer door 50% minder te doen. Onrealistisch. Ja. Let wel, ervaring is nummer 1 wat telt in de IT-sector. Nu de markt krap is gooien de werkgevers de eisen omhoog (duh), maar als het weer arbeidscontract-in-de-showroom-tekenen-en-leaseauto-direct-meenemen-tijd wordt in de sector dan zie je toch dat ze de opleidingseisen wat laten zakken. Wat je kunt is het belangrijkst.

Met andere woorden: krijg ervaring! Ook al betekend het dat je voor een tijdje moet werken op een helpdesk van een ISP of iets dergelijks. Als je goed bent in wat je doet zul je altijd wel kunnen doorstromen, hetzij binnen de organisatie dan wel elders. Maar je begint bij het begin... Misschien moet je het voor nu even niet zoeken bij recruiters maar bij ordinaire uitzendbureau's dus.
JohnR schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:51:
Misschien wel iets om over na te denken. Een beetje thuis hobbyen is wel anders dan daadwerkelijk werken in een beheeromgeving. Er zijn al teveel mensen die denken een webfarm te kunnen beheren omdat ze thuis ook een apache hebben draaien. Hetzeflde geldt voor storage. Dat je thuis een USB-disk op een hobbyding aan kunt sluiten zegt niets over enterprise storage systemen.

Klopt. Maar soms worden de eisen ook behoorlijk overschat. Als je maar een beetje hersens hebt en een flinke basiskennis kan je je snel iets eigen maken. Zeker als je collega's hebt waarvan je iets kunt leren moet dat lukken. Want je bent bijv. bij een webfarm niet de enige verantwoordelijke voor het draaiende houden ervan.

Maar in de huidige markt stelt men eisen, dus kan je niet aankomen met 'ik heb thuis een nas draaien'.

@ts: Op wat voor een soort functies heb je tot nu toe gesolliciteerd?

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
ebia schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:40:
[...]

Klopt. Maar soms worden de eisen ook behoorlijk overschat. Als je maar een beetje hersens hebt en een flinke basiskennis kan je je snel iets eigen maken. Zeker als je collega's hebt waarvan je iets kunt leren moet dat lukken. Want je bent bijv. bij een webfarm niet de enige verantwoordelijke voor het draaiende houden ervan.
Klopt, tegenwoordig lijkt men allemaal wel een schaap met 5 poten te willen. Ik zag laatst zowaar nog een vacature langskomen voor een servicedesk medewerker. Het had een prachtige omschrijving met functie eisen welke torenhoog waren, terwijl het uiteindelijk om het daadwerkelijk opnemen van een telefoon gaat. M.i. heb je daar geen afgeronde hbo voor nodig in BI
Het komt deels door de huidige economie, en doordat vaak de vacature word opgesteld door mensen die geen idee hebben wat ze daadwerkelijk nodig hebben.

Je moet weten hoe je jezelf moet verkopen. Als je inderdaad in een team gaat werken met seniors zul je gaandeweg de kennis wel opdoen. Het gebrek aan opleiding, maar wel persoonlijke ontwikkeling, maakt je waarschijnlijk een stabiele en betaalbare medewerker.
Zorg ervoor dat je in je profilering duidelijk een schets geeft van je persoonlijke vaardigheden en waarom jij voor dit pad kiest. Verkoop jezelf er flink in. En benoem ook dat je de wereld hebt rondgereisd. Zolang je maar interessant om uit te nodigen voor een gesprek, dan ben je al halverwege.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Verwijderd

Jezelf verkopen is alleen nog niet altijd zo simpel, helaas. Ik heb een MBO-3 diploma en daar zitten ze eigenlijk niet echt op te wachten. Ik, en tevens mijn collega's, weet/weten echter dat mijn niveau wel iets hoger ligt dan dat. Maar hoe bewijs je dat, als je niet eens voor een gesprek wordt uitgenodigd? Die pas afgestudeerde HBO'er gaat er met mijn nieuwe uitdaging vandoor!

Je moet dus een beetje geluk hebben. Sowieso om uitgenodigd te worden. Daarna zul je alles op alles moeten zetten om ze ervan te overtuigen dat jij dé persoon bent voor de job. Als je hun weet te overtuigen, dan ben je binnen (daarna zal blijken of je ook daadwerkelijk competent genoeg bent, maar dat ligt aan jezelf).

Hoe zit het met de certificeringen van TS? Die kunnen je vaak aardig op weg helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor alle tips / commentaar.. Dit helpt mij zeker al een goed eind op weg.
himlims_ schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:50:
Is A'dam ZO nog steeds actueel? - * himlims_ kan wel beetje assistentie gebruiken
Amsterdam Zuidoost is inderdaad nog steeds actueel. Je kan mij via mail laten weten wat voor assistentie benodigd, mail is o punt korver at gmail punt com ..
-RoB- schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:57:
Waarom heb je eigenlijk voor de opleiding BI gekozen i.p.v. ICT Beheer?
Daar zijn meerdere redenen voor:
- bedrijfskundige informatica mag dan wat breder zijn, maar uiteindelijk mocht ik er binnen beheer niet uitkomen biedt het mij meer perspectief in de arbeidsmarkt
- ik kon zelf geen financiering meer rond krijgen om nog een nieuwe studie te bekostigen.. NCOI / Studiebaan is bereid dit te doen zonder er van te voren iets voor terug te moeten zien.. ik volg nu wel actief verschillende colleges, maak deel uit van een actief sollicitatieprogramma (het is ook in hun belang als ik zsm een baan vindt)..
- ICT beheer was nog geen geaccrediteerde opleiding bij het NCOI
- een van de vele afstudeerrichtingen binnen BI is support / networking...
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:24:
[...]

Kan ik hier uit concluderen dat je niet noodzakelijk werkloos hoeft te zijn? Misschien niet wat je zoekt, maar alles is beter dan helemaal geen werk...
Dat concludeer je juist.. Ik ben nooit langer dan twee maanden werkeloos geweest, ik heb al helemaal nooit uitkering getrokken (behalve nu). Maar ik vond dat ik eens een duidelijker toekomstplan moest uitstippelen behalve dan om de 2 jaar van baan te wisselen..
JohnR schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:51:

Het kennisgebrek bagataliseer ik allerminst. Zoals ik aangeef ambieer ik als starter in deze markt te beginnen. Dat betekend dat ik mij niet voordoe als iemand die gelijk weet hoe ze een heel serverpark zouden moeten beheren, ik geef toe daar ben ik (nog) te onervaren voor, maar je zal toch ergens de kans moeten krijgen om je werkervaring op te doen...
ebia schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:40:
[...]

Liever verdiende ik ook 100% meer door 50% minder te doen. Onrealistisch. Ja. Let wel, ervaring is nummer 1 wat telt in de IT-sector. Nu de markt krap is gooien de werkgevers de eisen omhoog (duh), maar als het weer arbeidscontract-in-de-showroom-tekenen-en-leaseauto-direct-meenemen-tijd wordt in de sector dan zie je toch dat ze de opleidingseisen wat laten zakken. Wat je kunt is het belangrijkst.

Met andere woorden: krijg ervaring! Ook al betekend het dat je voor een tijdje moet werken op een helpdesk van een ISP of iets dergelijks. Als je goed bent in wat je doet zul je altijd wel kunnen doorstromen, hetzij binnen de organisatie dan wel elders. Maar je begint bij het begin... Misschien moet je het voor nu even niet zoeken bij recruiters maar bij ordinaire uitzendbureau's dus.

[...]

Maar in de huidige markt stelt men eisen, dus kan je niet aankomen met 'ik heb thuis een nas draaien'.

@ts: Op wat voor een soort functies heb je tot nu toe gesolliciteerd?
Met name alles wat nog niet uitzendbureau werk is.. Een opsomming:
- helpdesk
- werkplekbeheer
- systeem / netwerk beheer (als starter)
- technisch applicatiebeheer jr.
- functioneel applicatiebeheer jr. (het UWV heeft ook graag dat ik hierop solliciteer omdat dit soort functies redelijk overeenkomen met de rol die ik als tussenpersoon had toen ik recruiter / sales mgr. was)
Sollicitaties verricht ik met name bij kleinere tot mid-grote detacheerders, af en toe een aantal eindgebruikers..

Bij de XS4ALL's en de UPC's van deze wereld nog niet gesolliciteerd.. Wellicht iets om in overweging te nemen.. Wel vandaag 2 nieuwe sollicitatiegesprekken geregeld bij een aantal detacheerders...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:28:
Jezelf verkopen is alleen nog niet altijd zo simpel, helaas. Ik heb een MBO-3 diploma en daar zitten ze eigenlijk niet echt op te wachten. Ik, en tevens mijn collega's, weet/weten echter dat mijn niveau wel iets hoger ligt dan dat. Maar hoe bewijs je dat, als je niet eens voor een gesprek wordt uitgenodigd? Die pas afgestudeerde HBO'er gaat er met mijn nieuwe uitdaging vandoor!

Je moet dus een beetje geluk hebben. Sowieso om uitgenodigd te worden. Daarna zul je alles op alles moeten zetten om ze ervan te overtuigen dat jij dé persoon bent voor de job. Als je hun weet te overtuigen, dan ben je binnen (daarna zal blijken of je ook daadwerkelijk competent genoeg bent, maar dat ligt aan jezelf).

Hoe zit het met de certificeringen van TS? Die kunnen je vaak aardig op weg helpen...
Het is een paradoxale wereld, zelfs voor diegenen die het vak écht geleerd hebben itt mijzelf.

Een kleine tip, bel vooral met bedrijven waar je van denkt dat je er goed bij past.. Dat is zo'n beetje een van de weinige aspecten waardoor ik merk dat ik voordeel heb op de concurrentie.. Men ziet graag dat je initiatief toont. Als je belt, jezelf enthousiast en geïnteresseerd opstelt kom je al een goed eind.. In bovenstaand schrijven laat je al enigszins je passie voor de materie zien, laat dit ook blijken!

Certificeringen heb ik zelf helaas niet. Ik probeer naast mijn studie wel een MCITP te volgen, dit doe ik uit eigen zak.. Ik hoop in de zomer mijn eerste modules te hebben afgerond, nl:
70-640: Windows Server 2008 Active Directory, Configuring
70-642: Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuring

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:14

Tank80

Cyanide&&Happiness

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:12:

[...]

Sollicitaties verricht ik met name bij kleinere tot mid-grote detacheerders, af en toe een aantal eindgebruikers..
Is het direct soliciteren bij het mkb (zegmaar bedrijven van 50-300 man) geen optie voor je? Dus flink googelen op bedrijven in de buurt en aanschrijven/bellen? Die vallen vaak in het recruiter-/detacheerders-/uitzendgeweld niet zo op, maar kunnen best interessante functies hebben en dan zit je gelijk bij de bron. Ben zelf zo ook aan m'n eerste baan gekomen...

Je imiteert me mateloos.

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

[b][message=33369778,noline]Sollicitaties verricht ik met name bij kleinere tot mid-grote detacheerders, af en toe een aantal eindgebruikers..

Bij de XS4ALL's en de UPC's van deze wereld nog niet gesolliciteerd.. Wellicht iets om in overweging te nemen.. Wel vandaag 2 nieuwe sollicitatiegesprekken geregeld bij een aantal detacheerders...
Detacheerders hebben het in deze tijd niet echt makkelijk. Deze zullen dus ook denk ik niet heel erg staan te springen om starters aan te nemen. Ik zou me denk ik in deze tijd eerder richten op grote bedrijven die wat (dure) externen willen vervangen door zelf op te leiden starters.

/(bb|[^b]{2})/

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:28:
Probleem blijft natuurlijk dat NL een vrij diplomageil landje is (en soms ook wel terecht). Dat jij onder je niveau werkt (of daar blijft hangen op langere termijn) zou voldoende motiverend kunnen zijn om een HBO opleiding op te pakken.

Zelf kwam ik 'op de markt' toen de markt ook erg krap was. Ik had net een MBO-4 diploma op zak en werk was schaars zeker voor de starters (net als nu). Ik had denk ik de grote voorsprong op mijn concurrenten omdat ik naast school diverse bijbaantjes had als helpdesker bij ISP's, en ook via mijn stage de kans heb gekregen wat certificaten in m'n zak te stoppen. Ik kon uiteindelijk beginnen als assistent-systeembeheerder.

Als je jong bent is de enige reden voor een bedrijf je aan te nemen een stukje kostenbeheersing. Echter als je qua niveau niet meeloopt met de groep dan ben je al snel niet houdbaar genoeg. Als je ouder bent, in voorbeeld van TS, wordt het soms alleen maar moeilijker. Men ziet al in (via het cv) dat er aan ervaring ontbreekt (ook al is de motivatie nog zo sterk), maar weet ook dat het geen Peak-IT salaris (1500 euro) kan bieden aan iemand met gezin/auto/hypotheek.

@TS: ISP is zo'n slecht begin niet, maar kan salaristechnisch soms wel wat tegenvallen. Ik werkte part-time (2 dagen in de week gemiddeld) bij diverse ISP's, maar ik zag altijd dat de wat oudere en fulltime collega's makkelijk doorstroomden naar teamleider etc. Eerst wordt je de baas van een tafel van 6 man, daarna van een grotere groep, enz. Het verloop is toch redelijk groot, dus de kans dat je daar een groei kan maken is aannemelijk. En let wel; vaak beginnen deze banen toch bij het uitzendbureau (bij gebleken ongeschiktheid kunnen ze dan mensen weer makkelijk lozen)...

Certificaten zijn een goede om voorsprong te maken op je concurrenten, absoluut, erg goed dat je hier ook mee begint. Let wel dat behalve certificering je eigen marktwaarde verhoogt, je erg goed moet kijken wat je er mee wilt bereiken. Als een werkgever/serviceverlener een bepaalde status wil behalen bij een fabrikant (bijv Microsoft Gold Partner (als voordeel korting, training, ondersteuning,enz)), dan is het bedrijf verplicht minimaal X aantal mensen in dienst te hebben met certificering. Ga je de Windows toer op dan zul je dus ook grotere kans maken bij dergelijke werkgevers. De vraag naar het certificaat blijft onverminderd groot, maar je kunt je ook toeleggen op andere vakgebieden (kijk eens op monsterboard waar veel naar gevraagd wordt). Citrix, Vmware, Cisco, om er zo maar een paar te noemen.
Pagina: 1