Utelisys geen NAT/Router toegestaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op bezoek in A'dam in een studentenhuis van DUWO. Bij het verbinding maken met internet via de aanwezige ethernetkabel moet je hier eerst je Mac registreren. Met een maximum van 3 adressen per kamer.

Omdat ik hier met 2 laptops tegelijk het internet op wil hing ik mijn router aan de vaste kabel. Krijg ik meteen een 'Quarantine van utelisys' waarin staat dat ik geen NAT of router mag gebruiken. Hiervoor moet je opbellen om deze block verwijderd te krijgen.

Ik vroeg me af of iemand een manier weet om toch de internetverbinding te delen. Anders blijft het maar steeds vechten om de kabel tussen mij en mijn vriendin.

ps. Ik had al in mijn router het MAC-adres van mijn laptop gezet. Maar het hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ow ja....

ik had ook NAT uitgezet, dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:02
Misschien is het de bedoeling dat je een switch aansluit (i.p.v. een router)?

[ Voor 14% gewijzigd door -Paul- op 28-01-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zich wil ik de router ook gebruiken voor WIFI, zodat ik hier wat minder kabels heb liggen.

Maargoed zou er ook weer de kans bestaan dat ik eruit gegooid word als ik de vaste lijn in de switch poorten steek (dus niet in de WAN). En dan bijv NAT, DHCP en alles uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kunt natuurlijk je laptop aansluiten terwijl je wireshark draait, om te zijn wat 'ze' allemaal naar je toesturen, en wat je laptop daarop antwoord.
Vervolgens hang je je router met zijn wan aan je laptop, en probeer je de sequentie te herhalen, en kijk je waar het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I
Mijzelf schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:52:
Je kunt natuurlijk je laptop aansluiten terwijl je wireshark draait, om te zijn wat 'ze' allemaal naar je toesturen, en wat je laptop daarop antwoord.
Zoveel networking kennis heb ik nu ook weer niet.

Zonet heb ik nog eens geprobeerd de vaste lijn in het switch gedeelte te steken. Ik kom dan weer in de utelisys registratie pagina, maar nundejuu mijn wifi adapter heeft een ander MAC.......en ik kan niet meer MAC's registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

een hoop routers hebben ook de mogelijkheid om het wan mac address te veranderen (naar bijv. je laptop macadress)

heeft dat geholpen?

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb probleem is eigenlijk dat hun NAT kunnen opsporen,

ik had namelijk net mijn macbook het internet laten delen, dat ging een paar minuten goed waarna weer in quarantine en dus ik weer die toch altijd aardige gozer van utlisys kon bellen...

dammit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Als je nou op 1 systeem / laptop werkend internet hebt, en je zet dat mac adres in je router?
als dat niet direct goed gaat, dan kan je gaan kijken naar wireshark :)

zie ook:

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:17:
heb probleem is eigenlijk dat hun NAT kunnen opsporen,

ik had namelijk net mijn macbook het internet laten delen, dat ging een paar minuten goed waarna weer in quarantine en dus ik weer die toch altijd aardige gozer van utlisys kon bellen...

dammit
Geinig, ben benieuwd hoe zij NAT constateren.
Je router vertaalt juist alles, waardoor zij niet kunnen zien hoeveel apparaten erachter hangen.

Of ze moeten sniffen met hoeveel msn accounts je je aanmeldt ofzo . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Zo ver hoef je niet te gaan. Je kunt ook kijken naar de user agents van de browser(s). Als die verschillende OSsen laat zien gooi je de verbinding dicht.
Wanneer het zoiets is zou je trouwens via een VPN wel moeten kunnen NATten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Mijzelf schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:00:
Zo ver hoef je niet te gaan. Je kunt ook kijken naar de user agents van de browser(s). Als die verschillende OSsen laat zien gooi je de verbinding dicht.
Wanneer het zoiets is zou je trouwens via een VPN wel moeten kunnen NATten.
Ja psies dat soort dingen, maar dan kijken ze al behoorlijk ver in je verkeer hoor . . .
Dan zou ik liever een VPN gebruiken idd.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Killerbert schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:40:
Als je nou op 1 systeem / laptop werkend internet hebt, en je zet dat mac adres in je router?
als dat niet direct goed gaat, dan kan je gaan kijken naar wireshark :)

zie ook:
De eerste keer had ik meteen al het mac-adres van mijn werkende laptop in de router gezet, anders kreeg ik geen ip toegewezen. Resultaat: een paar min later een quarantine block. Hetzelfde gebeurt als ik de router weglaat en bijv via mijn laptop en ICS internet probeer te delen. Verder checken ze bijvoorbeeld ook op virussen of trojans waardoor je ook in quarantine kunt belanden. Big brother is watching me. Wat een stazi gedoe..

Daarnaast kan ik ook geen VPN verbinding maken met mijn universiteit. Zal ook wel geblokt worden 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

waarom bel je niet gewoon naar DUWO of zij die block kunnen verwijderen, als je toch zelf de connectie niet gaat controleren, kunnen 'hun' je misschien helpen, je geeft namelijk al aan dat je 3 adressen kunt registreren.

[edit] ik zie dat je al gebeld hebt, kunnen zij het dan niet voor je oplossen, of mag je gewoon geen router gebruiken?

[ Voor 21% gewijzigd door amx op 29-01-2010 14:20 . Reden: niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
amx schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:02:
waarom bel je niet gewoon naar DUWO of zij die block kunnen verwijderen, als je toch zelf de connectie niet gaat controleren, kunnen 'hun' je misschien helpen, je geeft namelijk al aan dat je 3 adressen kunt registreren.
Duwo laat gewoon het internet verzorgen door Utelisys, dat is voor de hele flat hetzelfde. Zij zullen nooit voor mij een uitzondering maken. Utelisys verzorgd ook internet voor onderwijsinstellingen. Daarom vertelde ze me dat zij zo;n strenge beveiliging hebben. Als ik achter een router zit kunnen ze niet meer checken of ik een virus heb. Alhoewel ik me afvraag wat dat nu boeit. Als ik een trojanvirus heb dan is dat toch meer mijn probleem zou je denken.

Ik vraag me wel af of in alle duwo wooneenheden het hetzelfde is want er zijn toch wel meer mensen die graag met meerdere machines op het internet willen.

via google:
Utelisys levert echter niet alleen internet aan de onderwijsinstellingen zelf, maar ook aan de studenten die aan deze instellingen studeren middels Studentenhuisvesters. Stichting DUWO is hier een goed voorbeeld van. Utelisys heeft in de steden Amsterdam, Delft en Den Haag momenteel meer dan duizend studentenwooneenheden van Stichting DUWO
Pagina: 1