Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP Pro: Fout tijdens laden van besturingssysteem

Pagina: 1
Acties:

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hi,

Heb al meerdere draadjes gelezen hierover, echter mocht dit ook niet helpen.
ook hang&opstart ff doorgenomen..

Ik had dus vista 64bit maar wilde downgraden naar xp pro SP 2.

cd erin en booten maar..echter na de format van mn hd, startte de pc opnieuw op met de melding aangegeven in de titel.

Ik kan nu alleen nog maar in de bios en daar staat naar mijn weten alles ok..
1) CD ROM
2) HD
3) niet boeiend

na een nachtje formatteren had hij er opeens geen zin in dus.

PC is vrij nieuw en ik denk niet dat het aan de cd speler zelf ligt..XP mediacenter kon ik namelijk wel installeren..

Heeft iemand een idee?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

heb je de foutcode? dan kunnen we samen kijken waar het probleem zit ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• SoundLab
er komt helaas geen foutcode bij kijken.. ik start de pc op, heb de mogelijkheid om naar de bios te gaan, en vervolgens staat er: druk op een toets om vanaf de cd te starten...Fout tijdens laden van het besturingssysteem..

het enige wat ik dan kan doen is CTRL ALT DEL om de pc opnieuw te starten, en dan begint het riedeltje weer..

• keur0000

keur0000

fout tijdens laden OS vanaf de CD...... cd is beschadigd of cd-speler niet goed. Aangezien je een ander OS wel kunt installeren hou ik het op een defecte CD van xp pro SP 2. Je kunt het eventeel testen op een andere PC of hij daar wel goed opstart ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• SoundLab
hmm.. ik heb de cd ook gekopie naar een usb stick, en daar boot hij ook niet op..

• keur0000

keur0000

Als de fout in de CD zit, zit hij dus ook in de USb stick ;). En als je vanUSB wilt booten moet de USB stick worden aangepast en je bootmenu dient te worden aangepast. Kan je de CD niet op een andere PC testen?

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 16:39
Als het bestand corrupt staat op je cd, zal het ook corrupt zijn op de usb-stick.

Probeer een windows xp iso te downloaden en te branden, en installeer met je eigen licentiecode?

• SoundLab
hmm ik denk gewoon dat heel die cd naar de knoppe is.. heb t net idd op een andere pc geprobeerd.. geen succes :(

kzoek wel ff of iemand een xp pro SP3 heeft..

Thanks voor je tijd Keur0000!

• SoundLab
@ Bobby: ga ik ook maar ff proberen dan..!

• SoundLab
Hey ik wil hier nog ff op terug komen:

Ik heb net een windows vista geregeld, en hier geeft hij ook dezelfde melding bij.

Wat ik dus vanacht heb gedaan is:

CD XP Pro booten
formatteren (er stond nl al een vista 64bit op)
opnieuw opgestart en hij gaf aan: druk op een toets om vanaf de cd te starten...Fout tijdens laden van het besturingssysteem..

Nu heb ik dus een Vista32bit cd geregeld, en hij geeft nu jammer genoeg dezelfde melding..

iemand...?

[ Voor 5% gewijzigd door SoundLab op 28-01-2010 14:58 ]

Pagina: 1