Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frontje30
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02-2011
Hallo,

Enige tijd geleden heb ik een HP Thin Client t5720 gekocht.
Nu wil ik graag dat de HP Thin Client t5720 automatisch een remote desktop sessie opstart, zonder in de Windows applicatie te komen.

Als de remote desktop sessie wordt aangesloten, dan moet de HP Thin Client t5720 ook uit gaan en mag er niet worden terug gekeerd naar Windows.

Had al een beetje gegooglet maar kom niet echt met een oplossing, ze hebben het ook nog over de software can HP alleen echter die staat er niet op en is niet zo maar te downloaden.

Tips zijn welkom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
even voor mijn beeldvorming. Je idee is dus dat je de Thin Client (pc A noem ik hem ff) opstart en je zonder tussenkomst een soort remote desktop voor je neus krijgt die automatisch inlogt op pc B? En als je de remote desktop op pc A weg klikt moet pc A meteen helemaal afsluiten. Is dat waar je naar op zoek bent?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Dit is voor zover ik weet niet mogelijk; ik heb bij ons hiervoor een kleine applicatie geschreven.

1) TC start op, logt automagisch in en start de eigen applicatie, welke de explorer shell vervangt.
2) Dit progje heeft 2 knoppen, verbinding maken en afsluiten, tevens staat er een storingsnummer bij en wordt er gecontroleerd of er wel netwerkverbinding is. Via een speciale toetscombinatie krijg je een aanmeldvenster en kun je in XPe zelf komen
3) De ICA sessie (wij gebruiken Citrix) wordt automagisch gestart, wanneer mensen afmelden begint er een teller te lopen welke de TC na 15 minuten afsluit (Stroombesparing), tenzij er opnieuw verbinding word gemaakt.

Ontwikkeltijd hiervan met stevig doortesten en implementeren van update mogelijkheden (stel storingsnummer veranderd, of de appsrv.ini moet vervangen worden) kostte ongeveer 3-4 weken.

M.a.w wat jij beschrijf zul je denk ik echt zelf moeten bouwen, en je zult enige kennis van <insert progremmeertaal> nodig hebben, ik heb VB.Net gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door LiquidSmoke op 29-01-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft niet zo heel veel te maken met hardware, eerder met de software.
Een schopje naar CSA lijkt me het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frontje30
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02-2011
Rupie schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:22:
even voor mijn beeldvorming. Je idee is dus dat je de Thin Client (pc A noem ik hem ff) opstart en je zonder tussenkomst een soort remote desktop voor je neus krijgt die automatisch inlogt op pc B? En als je de remote desktop op pc A weg klikt moet pc A meteen helemaal afsluiten. Is dat waar je naar op zoek bent?
Klopt, ik mag de pc A opstarten, die mag komen met een RDP client, maar er mag niets gewijzigd worden aan de instellingen van de pc A vandaar, dat het dicht gemaakt moet worden.