KPN onthult prijzen vdsl en glas + tijdsperiode

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
KPN maakt de prijzen voor vdsl- en glasvezelabonnementen alvast bekend. Die overstijgen adsl, vooral qua snelheid.

De prijzen variëren van 45 tot 110 euro per maand, inclusief bellen en tv, met hoge uploadsnelheden op glas. KPN rolt vdsl (via fiber to the curb, FttC) en glasvezel (fiber to the home, FttH) uit in het tweede kwartaal van dit jaar. Glas komt in april, vdsl komt "ergens in het midden van dat kwartaal", vertelt een woordvoerder van het telecombedrijf aan Webwereld.

Het is niemand opgevallen, maar KPN heeft gisteren met de presentatie van de cijfers over het vierde kwartaal van 2009 en de jaarcijfers van 2009 ook het prijsmodel voor de nieuwe snelle IP-diensten voor consumenten al bekendgemaakt. Ze staan in de presentatie voor analisten over de cijfers.

Achterstand adsl
Afgelopen maand liet KPN weten op korte termijn voor een extra snelle adsl-technologie te kiezen. Dat is noodzakelijk gezien het verlies van adsl-klanten aan de inmiddels veel snellere tv-kabel. Daarnaast speelt de angst om grootscheeps te investeren in korte termijn glasvezeluitrol met Reggefiber.

De prijzen vallen uiteen in drie categorieën: Basic/Bronze, Extra/Silver en Premium/Gold, voor zowel fiber-to-the-home (ftth) of glasvezel tot aan woningen als de vdsl2-oplossing.

FttH per maand vanaf april:
Basic: 30 Mb/s down- en upload: 65 euro
Extra: 50 Mb/s down- en upload: 80 euro
Premium: 100 Mb/s down- en upload: 110 euro

Vdsl per maand, vanaf het tweede kwartaal:

Bronze: tot 8 Mb/s, 1 Mb/s upload: 45 euro
Silver: tot 16 Mb/s, 2 Mb/s upload: 60 euro
Gold: tot 40 Mb/s, 4 Mb/s upload: 75 euro

Allemaal triple play
Bij alle abonnementen is televisie (53 kanalen) en radio (90 kanalen) en video-on-demand (1.000 video’s) inbegrepen. De klant krijgt daarbij één gratis ontvanger; een tweede ontvanger voor 4 euro per maand en een digitale recorder voor eveneens 4 euro extra per maand.

Als ‘interactieve televisie’ (itv) niet mogelijk is, levert KPN Digitenne met de bekende beperking van 23 tv-kanalen en 19 radiostations. KPN gaat ook Sport 1 van kabelconcurrent UPC als extra mogelijkheid aanbieden, evenals een ‘pluspakket en een ‘HD-pakket’.

In de ‘Basic’ en ‘Bronze’ pakketten is ongelimiteerd bellen naar vaste nummers in de avond en weekeinden inbegrepen. De ‘Zilver/Extra’ en ‘Gold/Premium'-abonnementen bieden altijd ongelimiteerd bellen naar vaste nummers. Voor mobiel breedband komt KPN met een vaste prijs van 15 cent per Mb voor zowel hotspots als umts/hsdpa-verbindingen.

Update:

De aangekondigde abonnementen overstijgen KPN's huidige aanbod. Vergelijking met het triple play-aanbod van kabelconcurrenten als Ziggo en UPC levert niet alleen prijsverschillen op, maar ook verschillen zoals wel of niet gratis meegeleverde ontvangers en recorders.

bron : WW

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Als ik de prijzen zo bekijk, kan het VDSL niet concurreren met bijvoorbeeld Ziggo alles-in-1 Plus (51,50: 20mbit up, 3 Mbit down, telefoon en 60tv zenders).
De FttH/C variant met zijn bijzonder hoge upload weer wel...als je deze nodig zou hebben. Zakelijk kan ik me dat voorstellen, maar particulier niet.

[ Voor 11% gewijzigd door sjolmers op 28-01-2010 11:42 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
sjolmers schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:40:
Als ik de prijzen zo bekijk, kan het VDSL niet concurreren met bijvoorbeeld Ziggo alles-in-1.
De FttH/C variant met zijn bijzonder hoge upload weer wel...als je deze nodig zou hebben. Zakelijk kan ik me dat voorstellen, maar particulier niet.
Ben het ook helemaal hier mee eens.
het aanbod wat ziggo bv heeft is vele malen beter..zit zelf in cogas gebied en heb alle in 1 extra voor maar 50 euro.
televisie(extra pakket zit er standaard bij ons al in)telefonie(onderling naar ziggo's bellen gratis hele familie heeft ziggo alles in 1) en heb nu nog 50Mbit internet en haal dit altijd :-)

ook met betrekking tot aantal tv kanalen heeft ziggo een veel beter zenderaanbod vooral hier in het oosten kijken ze graag naar duitste zenders...bij kpn krijg je bijna 0 duitse zenders.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:24

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Vdsl per maand, vanaf het tweede kwartaal:

Bronze: tot 8 Mb/s, 1 Mb/s upload: 45 euro
Silver: tot 16 Mb/s, 2 Mb/s upload: 60 euro
Gold: tot 40 Mb/s, 4 Mb/s upload: 75 euro
Niet echt concurrend lijkt me. Persoonlijk ben ik niet geïnteresseerd in Triple Play. Ik wil gewoon een "zo-snel-mogelijk-internet" verbinding.
Fiber is wel leuk, maar zal hoogstwaarschijnlijk "alweer" voor eensgezinswoningen gelden in duurdere gemeentes.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:24
Dit werd gisteren op webwereld gepost, maar zoals enkele mensen daar al in de comments zeiden: hier klopt helemaal niets van. De schrijver van dat webwereld artikel haalt een flink aantal dingen door elkaar.

Er is helemal niets bekend gemaakt. Op KPN's glasvezel website staat al veel langer wat ze leveren, inclusief de prijzen. Het gaat hier enkel om de regio's waar ze nu FttH en FttC aanbieden. Dat laatste is alleen beschikbaar in vijf plaatsen waar de pilot plaatsvond. Dit zijn *niet* de VDSL2 abbo's & prijzen die straks voor heel Nederland gelden. Dit gaat puur om hun fiber projecten. De nationale VDSL2 uitrol is vanuit de centrale, en over prijzen/snelheden is nog niets bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Te duur in vergelijking met Ziggo. Voor mij geen 1 motivatie te vinden om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben aan het kijken naar glasvezel in Apeldoorn, maar KPN Glasvezel geeft voor mij andere prijzen voor Triple play:
  • Bronze: 3 Mbps / 0,5 Mbps, >50 kanalen, gratis harddisk recorder, onbeperkt bellen avond en weekend € 45
  • Silver: 8 Mbps / 1 Mbps, >70 kanalen, gratis harddisk recorder, onbeperkt bellen € 60
  • Gold: 30 Mbps / 3 Mbps, >100 kanalen, gratis harddisk recorder, onbeperkt bellen € 75
Niet echt snel, maar met mijn huidige ADSL verbinding haal ik ook maar 5,5 down en 0,5 up. Samen met bellen en digitenne zit ik op € 43,50 per maand geloof ik.

Alternatief kabel (UPC) komt op € 45 voor triple play. 25 Mbit down, 1,5 up.

Al met al lijkt het me handig om over te stappen, maar ik zie bijvoorbeeld geen nieuwsgroepen bij kpn glasvezel of UPC. Iemand een idee of dat bij één van beide bij zit?
Pagina: 1