Welke MacBook (Pro) voor mij

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo allemaal,

ik wil binnenkort overstappen op een MacBook (Pro). Ik ga hem voor de volgende dingen gebruiken, aangezien ik de opleiding Journalistiek doe:

'Standaard' gebruik
Foto's bewerken
Geluid bewerken (Radio)
Video bewerken (Reportages en stuf)

Welke kan ik het beste kopen volgens jullie? Had gisteren gehoopt op een update, maar dat zit er voorlopig nog niet in denk ik... Of zeggen jullie: wachten!?

Voor thuisgebruik sluit ik hem overigens aan op een 24 inch schermpje.

Budget: tot zo'n 1500 euro

Alvast bedankt!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Je kunt natuurlijk altijd blijven wachten op iets beters. Maar wat is je budget, dat is belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

geruchten gaan dat die updates over een week of twee wel komen.
Gezien je eisen, ik denk dat 15" een mooi maatje is gezien de fotobewerking (13" vind ik iets te klein), dus dan zit je op een Pro. Ik zou niet de versie doen met de 9600GT, tenzij je verwacht dat je heul zwaar gaat bewerken en je er op wilt gokken dat je software op korte termijn het gebruik van de GPU voor rekentaken gaat ondersteunen.
4 GB geheugen is wel de moeite.

ow, zie nu net dat je 'm thuis op een extern scherm aansluit. Dan moet je afwegen of je het ook redt met 13". En dan is de vraag of je firewire nodig hebt ook de afweging tussen een 13"MB en een MBP..

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Budget erbij gezet :)

Je kan inderdaad altijd wachten op iets beters... Maar dat doe ik nu al een maand of 5 :P

@ hierboven: Waar zijn die geruchten dan op gebaseerd?? En ik denk ook idd dat ik de 9600M GT niet echt nodig heb :)

[ Voor 34% gewijzigd door Peter_Aragorn op 28-01-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Geruchten zijn gebaseerd op het feit dat Intel nieuwe mobiele processoren heeft uitgebracht (i3, i5 en i7). Daarnaast zijn de MBP al 34 dagen overdue: http://buyersguide.macrumors.com/

Als je gewoon de specs vergelijkt zijn de MBPs op dit moment zwaar en zwaar overpriced, zelfs vergeleken met een Sony Vaio. 160GB harde schijf in een > 1000€ laptop is gewoon van de zotte (imo). Feit blijft natuurlijk dat de MBPs erg mooie machientjes zijn.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

de geruchten zijn nauwelijks ergens op gebaseerd, maar volgens sommigen ligt het in de lijn van verwachting dat er i5 cpu's in de MBP's komen. Wat door anderen weer als zeer onwaarschijnlijk beschouwd wordt, je kent het wel ;)
1500 euro budget? dat wordt dus sowieso geen 9600M GT, maar daar heb je wel een nette 15"MBP voor (2.5GHz).
Dus dan is je keus:
- 13"MB White unibody
- 13"MBP
- 15"MBP 2.53GHz

of je 13 of 15 inch wil is dan aan jou ;) en je moet kijken of je features als firewire, automatisch dimmend scherm en verlichte toetsen belangrijk vindt.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Dus jullie zeggen: Wacht nog even?

Kan ik ook best wel hoor :)

@ page: Denk sowieso dat ik een Pro wil, heeft namelijk FireWire :) Dat wordt wel makkelijk :)
En ik zou hem btw bestellen bij EK, dus dan zou ik wel een 9600M GT voor hebben :)

Maar misschien doet Apple wel een 'stille' update inderdaad... Was met de MacBook afgelopen november toch ook zo?

[ Voor 69% gewijzigd door Peter_Aragorn op 28-01-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Peter_Aragorn schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:50:
Dus jullie zeggen: Wacht nog even?

Kan ik ook best wel hoor :)

@ page: Denk sowieso dat ik een Pro wil, heeft namelijk FireWire :) Dat wordt wel makkelijk :)
En ik zou hem btw bestellen bij EK, dus dan zou ik wel een 9600M GT voor hebben :)

Maar misschien doet Apple wel een 'stille' update inderdaad... Was met de MacBook afgelopen november toch ook zo?
Als je kan wachten, zou ik dat doen. Mocht je nú echt iets nodig hebben, heb je met een MB meer bang for the buck (geld dat je bespaart een iPod touch voor erbij ;)) Zag net dat je voor de MBP moest gaan wegens firewire.

[ Voor 4% gewijzigd door vogelaarke135 op 28-01-2010 12:03 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
vogelaarke135 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:59:
[...]

Als je kan wachten, zou ik dat doen. Mocht je nú echt iets nodig hebben, heb je met een MB meer bang for the buck (geld dat je bespaart een iPod touch voor erbij ;)) Zag net dat je voor de MBP moest gaan wegens firewire.
Moet niet perse, maar is wel makkelijk denk ik...

Denk ook dat ik inderdaad gewoon nog maar eventjes wacht. Wie weet upgraden ze dat gewoon 'ineens en in stilte' net als bij de MB in november... Dan weet ik wel zeker dat ik meer 'bang for the buck' heb de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de 13 inch gaan met 2.53 ghz. Dan sluit je het thuis aan op een groter scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:35

elmoxx

xx xx xx

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:31:
Ik zou voor de 13 inch gaan met 2.53 ghz. Dan sluit je het thuis aan op een groter scherm :P
Eensch. Ik heb nog steeds het idee dat de witte het meest bang for buck is. Weet niet of het met ook makkelijk met de MBP kan, maar indien mogelijk ook zelf extra geheugen inzetten. Scheelt weer een hoop.

(zelf ben ik erg blij met firewire.. Dat in combinatie met het 'strakkere' design zou de keuze voor mij richting MBP doen gaan)

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Eensch. Ik heb nog steeds het idee dat de witte het meest bang for buck is. Weet niet of het met ook makkelijk met de MBP kan, maar indien mogelijk ook zelf extra geheugen inzetten. Scheelt weer een hoop.

(zelf ben ik erg blij met firewire.. Dat in combinatie met het 'strakkere' design zou de keuze voor mij richting MBP doen gaan)
Nu de MBP kopen? De MBP is zwaar overpriced en de margins die Apple nu op die dingen haalt zijn volgens mij ongelooflijk hoog. Normaal ben ik ook niet zo spec-kijkend, maar dit....Zelfs mijn 4,5 jaar oude Athlon64 (900 euro) heeft een even grote harde schijf als de low-end €1149 kostende MBP. Sorry, dan hou ik liever wat geld in mn zak. Apple kan door zo lang te wachten met een refresh wel zijn hand overspelen, ook ik zat te hopen op een MBP refresh tijdens de keynote, maar helaas nog geen vervanging voor mijn trouwe studenten-ratelbak. En heb binnenkort toch wel wat draagbaars nodig. En windows 7 heeft goed leentjebuur gespeeld, dus...Hou ik misschien nog wat geld over voor een kleine vakantie ;)

vogelaarke135

Pagina: 1