Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Zoals we nu wel weten komt Apple met de iPad Tablet.

Ook is het bekend dat er een "Camera Connection Kit" voor de iPad komt.
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ipad/specs/images/usb_connectors_20100127.jpg

Nu was mijn vraag: Werkt deze kit ook met een iPod Touch / iPhone? Zover ik kan zien hebben geen van de hands-on berichten / previews hier iets over genoemd.

Verder lijkt het mij gewoon een functie van iPhone OS 3.2, en dat die dus later met een update naar de iPod Touch / iPhone kan komen.

Maar ja, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:07

pposthoorn

Constructeur

Ik had zo'n ding voor mijn iPod Video 60GB icm een Minolta 5D. Werkte wel met de iPod video maar niet met mijn iPhone 3G 16GB.
Maarja das natuurlijk een ding van 5 jaar oud ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280548

opzich zit er al een camera in de iphone, dus is een camera extensie nodig ?

en ik zou persoonlijk niet nog aan mijn ipod touch een camera willen hangen daar gebruik ik wel een normale camera voor werkt veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
@Neverlight, een van de dingen die je met een iPad kan doen is je fotoverzameling beheren en bekijken als een soort digitaal fotolijstje. Dan is het wel handig als je je foto's rechtstreeks vanaf je camera op de iPad kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Anoniem: 280548 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:25:
opzich zit er al een camera in de iphone, dus is een camera extensie nodig ?

en ik zou persoonlijk niet nog aan mijn ipod touch een camera willen hangen daar gebruik ik wel een normale camera voor werkt veel beter
Er zit een functie voor fotoalbums in de iPod touch, en op screenshots na wordt die eigenlijk helemaal niet gebruikt. (Tenzij je met iTunes foto's gaat syncen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-06 13:11
Hoe kom je aan die Camera connection kit wijsheid..
Er stond wat raars in de iPad SDK over een take photo..
Maar is niet bekend gemaakt dat er een camera kit komt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Gewoon op de site van Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-06 13:11
Ik dacht een camera camera .. Als click-on isight zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Topicstarter
mikevdzanden schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:20:
Ik dacht een camera camera .. Als click-on isight zeg maar..
Dus niet
iPad Camera Connection Kit

The Camera Connection Kit gives you two ways to import photos and videos from a digital camera. The Camera Connector lets you import your photos and videos to iPad using the camera’s USB cable. Or you can use the SD Card Reader to import photos and videos directly from the camera’s SD card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:27

voodooless

Sound is no voodoo!

Waar ik naar benieuwd ben: sluit eens een USB geluidskaart aan op de USB adapter (op een Ipod).. Liefst eentje die ook standaard werkt in Windows of op de Mac zonder extra drivers. Ik heb de stille hoop (en het vage vermoeden) dat daar geluid uit gaat komen...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Topicstarter
Zonder drivers die op het iPhone OS werken? Ja.. Not gonna happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:27

voodooless

Sound is no voodoo!

90710 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:23:
Zonder drivers die op het iPhone OS werken? Ja.. Not gonna happen.
Wie zegt dat die er niet op staan? Ik heb er niet voor niets bij gezegd dat ik een vaag vermoeden heb. Er zijn momenteel enkele iPod docks op de markt met SPDIF output. Die halen dus digitaal audio uit de iPod. Ik heb er twee waar ik de binnenkant van heb gevonden, en beiden bevatten ze een Ti USB Dac'je dat op de iPod is aangesloten. Betekend dus dat digitale audio via die weg de iPod uit komt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:55

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik hoop zeker dat dat in een nieuwe iPhone firmware ook gaat werken. Reuze handig om tijdens je vakantie je foto's op de iPhone te zetten, dan wordt ie een soort van Imagetank.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280548

@ megaflix: aaah op die fiets, ik dacht al ze kunnen niet zo stom zijn een aanklik camera te gaan produceren dus waarom de camera extensi xD maakt weer een boel duidelijk

heb de site van apple eens gelezen .. wel ideaal die aansluiting want je kunt er idd een image tank mee vormen maar een image tank van mak 64 GB is dan wel redelijk maar de Ipad is een beetje groot voor een image tank en het hele idee van een image tank is dat je alleen het kaartje nodig hebt en geen usb aansluiting met de image tank want dat vertraagd..

al met al geen ideale oplossing boven een cardreader slot (te weinig ruimte lijkt me logisch)maar toch nite ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kwestie van tijd voordat die dingen vanuit HongKong (DealExtreme etc.) voor een meer schappelijke prijs (10% van de Apple prijs) te krijgen zijn.

Lijkt me een prima ding om je iPad efficient als imagetank te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Anoniem: 280548 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 08:56:
dat je alleen het kaartje nodig hebt en geen usb aansluiting met de image tank want dat vertraagt. [...] al met al geen ideale oplossing boven een cardreader slot.
Er is ook zo'n opzetstukje waar je sd-kaartjes in kan stoppen, dus je hoeft niet persé je hele camera aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Ik hoop dat hij gehackt (?) wordt zodat hij ook op een iPhone/Ipod Touch kan gaan werken in de toekomst. Dan zou je bijvoorbeeld op de usb-adapter een externe-hd kunnen aansluiten als opslagmedium, of een 32Gb SD-kaartje in de SD-adapter kunnen doen voor extra opslag (voor apps, muziek, video's etc). Als de homebrew-community dat voor elkaar bokst ga ik dat zeker wel doen _/-\o_

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 05:13
Ik ben ook op het volgende gestoten (nieuws is op verschillende plaatsen te vinden):
http://www.dpreview.com/news/1002/10020903zoomitiphone.asp

Zou heel leuk zijn als ik mijn iPod Touch zou kunnen gebruiken als imagetank.
Pagina: 1