Usb bootable maken gaat niet zo goed in W7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bootable usbstick nodig om een biosupdate te doen. Afudos heb ik al en de biosrom ook maar de usb bootable maken lukt niet met de standaard W7 formattooltje die niks doet. Ook niet met de HPUSBtool. Die formatteert nog wel maar de benodigde dos-bestanden worden niet gekopieerd. (heb ik ergens van internet vandaan, zijn win98 opstartbestanden) Heb nog wat andere proggies van internet geprobeerd maar nu ben ik moe en al uren bezig. Heb met snelformat geprobeerd en erzonder.

Kan het niet of zo? Ik heb zelf W7 64 bits. De andere computer waar een nieuwe bios in moet is W7 32 bits.

Heb al andere USBsticks geprobeerd. UAC uitgezet want hij vind bijv HPUSBtool niet zo lief.

Maar het lukt gewoon niet, de betreffende computer heeft geen floppy, is een P5WD2 premium mobootje.

Iemand die het wel weet? Ik heb al tig linkjes gelezen, ik wil liever van iemand horen die het wel gelukt is op een W7 installatie een opstartbare usb te maken.

Ik wil dus niet windows installeren maar een rommetje....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 01:47:
Ik heb een bootable usbstick nodig om een biosupdate te doen. Afudos heb ik al en de biosrom ook maar de usb bootable maken lukt niet met de standaard W7 formattooltje die niks doet. Ook niet met de HPUSBtool. Die formatteert nog wel maar de benodigde dos-bestanden worden niet gekopieerd. (heb ik ergens van internet vandaan, zijn win98 opstartbestanden) Heb nog wat andere proggies van internet geprobeerd maar nu ben ik moe en al uren bezig. Heb met snelformat geprobeerd en erzonder.

Kan het niet of zo? Ik heb zelf W7 64 bits. De andere computer waar een nieuwe bios in moet is W7 32 bits.

Heb al andere USBsticks geprobeerd. UAC uitgezet want hij vind bijv HPUSBtool niet zo lief.

Maar het lukt gewoon niet, de betreffende computer heeft geen floppy, is een P5WD2 premium mobootje.

Iemand die het wel weet? Ik heb al tig linkjes gelezen, ik wil liever van iemand horen die het wel gelukt is op een W7 installatie een opstartbare usb te maken.

Ik wil dus niet windows installeren maar een rommetje....
Wauww....ik weet niet wat je allemaal probeert, maar eh....wat lukt er niet met de Microsoft USB tool dan? Daarmee kun je gewoon een boot-usb stick maken.

GRMBL.....ik moet eens beter leren lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59
Als ik het goed begrijp wil je een Bios update doen voor je Asus P5WD2.
Hoewel het via dos veiliger is heb ik afgelopen weekend vanuit Windows 7 succesvol mijn Asus P5W DH Deluxe voorzien van de laatste bios. Heb daarvoor wel ASUS Update V7.09.02 voor XP gebruikt aangezien er voor W7 en Vista niks is.

Was zelf ook al een tijdje bezig om een USB stick te laten booten. Hier ook geen succes helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:13

Pathogen

Shoop Da Whoop

Kun je daar niet Asus' eigen ingebouwde flashtool voor gebruiken? Als het goed is krijg je bij bootup een optie (F2 meestal) voor EZ-Flash.
Vervolgens als source naar je USB stick (ik doe het ook wel eens via mijn USB based cardreader) en hoppa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Kan je de bios niet gewoon in de root van de USB stick zetten en dan vanuit de BIOS zelf flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:57:
[...]

Wauww....ik weet niet wat je allemaal probeert, maar eh....wat lukt er niet met de Microsoft USB tool dan? Daarmee kun je gewoon een boot-usb stick maken.
Ik heb urenlang zitten te stoeien met HPUSBtool, met USBMultitool, met de eigen W7formattool. Absoluut niet dat ik niks geprobeerd hebt.

Edit: net de downloadprogramma voor usbdvd geprobeerd, hij vraagt meteen om een ISO bestand. Gaat niet werken waarvoor ik hem wil gebruiken toch? :?

Die tool die jij noemt is toch alleen maar om W7 te installeren? Het is toch raar dat de HPUSBtool de dosbestanden niet kopieert?
Mr.Wop schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:30:
Hoewel het via dos veiliger is heb ik afgelopen weekend vanuit Windows 7 succesvol mijn Asus P5W DH Deluxe voorzien van de laatste bios. Heb daarvoor wel ASUS Update V7.09.02 voor XP gebruikt aangezien er voor W7 en Vista niks is.

Was zelf ook al een tijdje bezig om een USB stick te laten booten. Hier ook geen succes helaas...
W7 heeft geen dos toch? Vista ook niet btw. Volgens mij was win98 de laatste met echte DOS. Dus ik neem aan dat je bedoelt dat echte DOS veiliger is maar die is er dus niet en toen heb je maar die Asus Update gebruikt? Zou ik kunnen doen ja, maar sowieso wil ik weten hoe je een bootable USBstick maakt voor het geval dat ik het ooit weer nodig hebt :)
Thrackan schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:33:
Kun je daar niet Asus' eigen ingebouwde flashtool voor gebruiken? Als het goed is krijg je bij bootup een optie (F2 meestal) voor EZ-Flash.
Vervolgens als source naar je USB stick (ik doe het ook wel eens via mijn USB based cardreader) en hoppa.
Ik ben idd gewend dat er een flashoptie in de bios te vinden is, maar deze staat er niet bij. Ik heb F2 geprobeerd, doet niks.
SaiBork schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:33:
Kan je de bios niet gewoon in de root van de USB stick zetten en dan vanuit de BIOS zelf flashen?
Al geprobeerd natuurlijk maar geen optie in bios aanwezig en booten naar de USBstick geeft ie aan dat er niets opstartbaars is en of dat ie misschien beschadigd is...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hmm, als het hier over een Asus moederbord gaat is er normaal gezien een optie waarmee het moederbord zelf op de aanwezige USB-apparaten zoekt naar een BIOS-file. EzFlash noemt het. Kan zijn dat het in jouw geval niet F2 is, maar dat moet normaal wel ergens te vinden zijn.

Anders: zorg ervoor dat je USB-stick FAT of FAT32 geformatteerd is, en probeer ook eens een andere USB-stick, liefst zo klein mogelijk (er gebeuren soms problemen met USB-sticks van 4GB en groter).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2GB geprobeerd, en 16. 4GB Ligt hier ook ergens maar nog niet geprobeerd. Ik heb met vista al een aantal keren succesvol de 2GB opstartbaar gemaakt met de HPUSBtool. Nu lukt dat dus niet meer. De Vista was toen ook 64 bits.

Bios heb ik echt meerdere keren uitgeplozen maar niks hoor....

Ook al lukt het me de bios te flashen zonder de usbstick opstartbaar te maken, dan nog wil ik weten hoe ik de usbstick opstartbaar maak :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:09
Onder Win7 is de HPusbtool gewoon te gebruiken, alleen je moet wel aangeven waar de dos bestanden staan
die staan op de locatie waar jij de win98boot files neergezet hebt.

aanvinken:
1. "Quick Format" (maar mag ook uit) 8)7
2. "Create a DOS startup disk"

en geef aan onder de locatie waar je de win98boot files hebt staan..

en click op "Start" en voila een bootable USB stick

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:18:
Ik heb 2GB geprobeerd, en 16. 4GB Ligt hier ook ergens maar nog niet geprobeerd. Ik heb met vista al een aantal keren succesvol de 2GB opstartbaar gemaakt met de HPUSBtool. Nu lukt dat dus niet meer. De Vista was toen ook 64 bits.

Bios heb ik echt meerdere keren uitgeplozen maar niks hoor....

Ook al lukt het me de bios te flashen zonder de usbstick opstartbaar te maken, dan nog wil ik weten hoe ik de usbstick opstartbaar maak :)
Wel, dat USB opstartbaar maken doe ik enkel voor het installeren van Windows Vista of Windows 7 ermee.
Dan kan je gewoon "bootsect /nt60 X:" uitvoeren, of de Windows USB-tool gebruiken. Voor Linux gebruik ik meestal Syslinux of UNetBootin om het allemaal bootable te krijgen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kees-Jan schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:21:
Onder Win7 is de HPusbtool gewoon te gebruiken, alleen je moet wel aangeven waar de dos bestanden staan
die staan op de locatie waar jij de win98boot files neergezet hebt.

aanvinken:
1. "Quick Format" (maar mag ook uit) 8)7
2. "Create a DOS startup disk"

en geef aaronde de locatie waar je de win98boot files hebt staan..

en click op "Start" en voila een bootable USB stick
Al gedaan, de dos bestanden worden niet gekopieerd. De USBstick ziet er leeg uit. 320 KB in gebruik zegt de eigenschappen van de USBstick.

Ik heb de win98 bestanden hiervandaan gehaald http://www.bay-wolf.com/usbmemstick.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:22:
[...]

Wel, dat USB opstartbaar maken doe ik enkel voor het installeren van Windows Vista of Windows 7 ermee.
Dan kan je gewoon "bootsect /nt60 X:" uitvoeren, of de Windows USB-tool gebruiken. Voor Linux gebruik ik meestal Syslinux of UNetBootin om het allemaal bootable te krijgen.
Ik maak dus geen WIndowsinstallatie USBstick. Die bootsec /nt60 X: Kan ik daar wat mee? en wat bedoel je met windows USB tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de verborgen bestanden niet weergeven uitgevinkt, en de usbstick is nog steeds leeg. Volgens mij waren de opstartbare bestanden sowies nooit veborgen maar voordat jullie ermee aankomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar... na het gebruik van de HP tool, heb je de USB stick getest? Of gewoon gedacht hij is leeg dus hij zal het wel niet doen?

edit: bootsect is alleen om een windows installatie vanaf usb stick te kunnen doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Was er ook niet zoiets al de USB partitie actief maken?
Of vergis ik me daar nu wat in? =P

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:44:
Maar... na het gebruik van de HP tool, heb je de USB stick getest? Of gewoon gedacht hij is leeg dus hij zal het wel niet doen?

edit: bootsect is alleen om een windows installatie vanaf usb stick te kunnen doen.
Uiteraard geprobeerd, als ik naar de usbstick boot zegt ie dat er geen opstartbare dingen gevonden kunnen worden, en anders boot ie door naar de bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lourini schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:46:
Was er ook niet zoiets al de USB partitie actief maken?
Of vergis ik me daar nu wat in? =P
Dat heb ik ooit ook gedaan, wat een rotwerk, ik kon de usbstick niet meer gebruiken voor andere dingen. Uiteindelijk opgelost met HPUSBtool....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Wop schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:30:

ik zie net dat de asusupdatetool wel voor windows 7 is. Voor XP en vista en W7... 7.1709 is deze versie...

Ff uitproberen dus...

Edit: oke, het is gelukt zonder probs... ik heb wel de UAC voor alle zekerheid uitgezet (mocht iemand hetzelfde willen doen als ik).

Ik hou me echter aanbevolen voor een werkende manier om een usbstick opstartbaar te krijgen voor andere doeleinden dan windows te installeren...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de HP USB tool heb je dan wel via "Run as Administrator" uitgevoerd neem ik aan? De opstartfiles kloppen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:07:
En de HP USB tool heb je dan wel via "Run as Administrator" uitgevoerd neem ik aan? De opstartfiles kloppen ook?
Dat hoeft toch niet als je de UAC uitzet? :?

Nog eens proberen dan...
Pagina: 1