MacBook of MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlkiller
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:56
Beste Tweakers,

Ik ga overmorgen (vrijdag) mijn MacBook / MacBook Pro halen. Ik kan er op een speciale manier aankomen, waardoor ze beide op voorraad zijn voor speciale prijzen. Die prijzen doen er hier niet echt toe, maar het komt erop neer dat het prijsverschil tussen beide modellen 160 euro zou zijn. En mijn vraag is, of de MacBook Pro zijn meerprijs waard is.

Dat lijkt me vooral met betrekking tot de casing van belang. De aansluitingen enzo kunnen me gestolen worden. Firewire is leuk, en ik zou wss ook een Firewire ext-hdd halen dan, maar goed. Dat alleen is natuurlijk geen meerwaarde van 160 euro waard, in mijn optiek. Een andere, die het mogelijk wel waard is, is de alternatieve casing. Beide zijn unibody, maar de ene is van plastick en de andere van alliminium. Waarbij de casing van de Pro-variant mij een stuk degelijker lijkt. Toch ben ik daar niet helemaal zeker van.

Ik ga de laptop elke dag mee naar school nemen en in de trein gebruiken enzovoorts. De laptop wordt dus wel intensief gebruikt. Is de MacBook-behuizing degelijk, waarschijnlijk wel. Maar is hij degelijk genoeg voor mijn gebruik? Dat is iets waar ik graag jullie meningen over wil hebben. Dat lijkt me namelijk van wel, maar toch twijfel ik er nog een beetje aan.

Verder zijn de beide modellen wat hardware-specificaties betreft volledig gelijk. Ik heb de review hier op Tweakers gelezen en eigenlijk gaat het daar weer om de behuizing. Is die behuizing zijn meerprijs dan waard? In mijn geval: 160 euro, zoals gezegd.

Van 160 euro kan je natuurlijk een hoop leuke dingen doen. Dus ik maak graag een wel overwogen beslissing... Graag jullie meningen dus!

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Alleen voor het gevoel al zou ik de pro nemen, de alu unibody voelt zoveel beter aan de het polycarbonaat van de witte. Dacht dat de pro ook een beter scherm had? Maar goed, die kan je natuurlijk even naast elkaar vergelijken.

Toevallig bij die gezellige (hele grote) winkel met veel rood en TL verlichting zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-12-2018
Ik heb zelf de MBP 13" en neem hem overal mee naar toe, de alu behuizing ziet er nog als nieuw uit!
M'n broer heeft de witte MB maar die van hem is in veel slechtere conditie, overal krassen die je snel ziet

Mijn mening: ga voor de MBP.
Heb je er een verlicht toetsenbord bij, sleuf voor SD-kaart en een FireWire 800-poort.

Succes met kiezen!;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59
Mag ik vragen waar je deze gaat kopen, want ik ben ook van plan een 13" Macbook (pro) aan te schaffen en een korting is altijd leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt ervan of je specs belangrijker vind dan uiterlijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastige keuze!
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een macbook en heb ook enorm zitten twijfelen tussen de twee. Aangezien ik m ook overal mee naar toe moet nemen zocht ik de meest degelijke mac. mijn keuze is dus gevallen op de macbook, juist omdat deze van kunststof is. Met de mbp/aluminium casing heb je toch sneller last van deukjes e.d. Bovendien is de glasplaat van het scherm wat gevoeliger. Ik vind de mbp wel mooier maar voor het extra geld heb je niets meer wat mij betreft. Het ligt er ook aan hoe je er mee omgaat.

Op de witte mb casing heb je weer sneller krassen als je er wat ruiger mee om gaat. Maar koop een goede sleeve en er is niets aan de hand. Toetsenbord verlichting is leuk, maar je beeldscherm zelf schijnt sowiezo op je toetsenbord dus niet noodzakelijk. Wel een leuke gadget. Welke je ook gaat kiezen, je maakt een goede keuze :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
Een goede maand terug heb ik exact hetzelfde topic aangemaakt als jij. Ook de twijfel tussen die mb en mbp.
Uiteindelijk redeneerde ik hetzelfde als de meesten, je betaald enkel voor wat extra looks en niet echt voor betere spec's. (In tegendeel zelfs minder Hd)
Na een maand deze mb in bezit te hebben met zeer degelijke sleve, is het gewoon onvermijdelijk dat er crassen en dergelijke opkomen.
Eerst dacht ik ook van 'voor de looks' en 'voor het gevoel' betaal ik geen 200+ euro meer. Maar hier ben ik op teruggekomen.

Nu zal ik persoonlijk wachten op de upgrade van de mbp, en dan deze kopen, en de mb wordt doorverkocht aan mijn vriendin.

Dus grote tip: wacht op die nieuwe mbp, dan is die zijn geld extra waard.
Of je kunt nu ook die mbp aan goedkopere prijs kopen. (En ja, na een maand ervaring met de mb, is de mbp het waard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlkiller
Bedankt voor de reacties mensen! Het is uiteindelijk een MacBook Pro geworden, die ik voor 755 heb weten te kopen (volledig nieuw.) Thanksss! Bevalt zeer goed!

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Iedereen wilt weten WAAR je hem hebt gekocht...

Nu ze je hebben geholpen kun je hun ook wel helpen, denk ik zo. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlkiller
Ik werk bij de MediaMarkt, inclusief BTW-actie. Helaas, niets waar jullie voor in aanmerking komen! ;) Naja, wel voor de BTW-actie iig! :)

[ Voor 15% gewijzigd door jlkiller op 30-01-2010 21:38 ]

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

jlkiller schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:37:
Ik werk bij de MediaMarkt, inclusief BTW-actie. Helaas, niets waar jullie voor in aanmerking komen! ;) Naja, wel voor de BTW-actie iig! :)
Ik werk ook bij de Mediamarkt en heb ook op deze manier een MBP aangeschaft. Zal geen prijzen noemen maar ben wel blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
relaxed prijzen! Gefeliciteerd jongens!
Maar ik vroeg me af hoeveel standaard korting krijgt iemand die bij de MM werkt...
Wordt trouwens de BTW actie van de MM maar 1 keer per jaar gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Me zus werkte er dus heb daar een keer een TV gekocht, ik dacht 20 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 19:17
Artuzzo schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:39:
relaxed prijzen! Gefeliciteerd jongens!
Maar ik vroeg me af hoeveel standaard korting krijgt iemand die bij de MM werkt...
Wordt trouwens de BTW actie van de MM maar 1 keer per jaar gedaan?
vorig jaar was er volgens mij bij MM de vakantiegeld verdubbelaar ofzo, kwam op hetzelfde neer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
jlkiller schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:52:
... maar de ene is van plastick en de andere van alliminium.
Eh, nee, de ene is van plastic en de andere van aluminium. (Sorry. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Is die witte niet van polycarbonaat? Wel een vorm van kunstof maar wel een stuk steviger dan gewoon plastic, maken ze ook veiligheidsbrillen van enzo. Maar goed, qua feeling is aluminium gewoon lekkerder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sleur al bijna vier jaar een witte Macbook overal mee naartoe. Heeft dus wel (veel) ondiepe krassen op het polycarbonaat, maar verder nog helemaal netjes. Enkel ietsjes vergeeld (goed te zien aan de accu die slechts een jaar oud is, en de remote in vergelijking met mijn gloednieuwe remote), en helaas een krom scharnier.

Nadeel van het plastic is dat het na een paar maanden gaat kraken en piepen. Als ik mijn Macbook open klap is het niet al te elegant. Maar goed, dat doet 95% van alle laptops dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
tweakers heeft hier een mooi artikel over.
Pagina: 1