Klein krasje op beschermlaag LCD paneel: regenboogeffect

Pagina: 1
Acties:

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb gezocht in dit subforum, maar ik kom eigenlijk bijna geen posts tegen met een soortgelijk probleem.

Ik heb namelijk al 2 jaar naar volle tevredenheid een M-PVA LG L245WP in bezit, helaas geen goedkoop paneel. Er is helaas een zeer ondiep krasje gekomen in het midden van het scherm. Het is niet voelbaar, maar het is alleen net groot genoeg om het licht van het LCD scherm te polariseren, waardoor je een regenboog effect hebt. Aangezien dat constant veranderd bij kleine bewegingen is dat wel irritant.

De kras is waarschijnlijk niet te repareren, maar is er een manier om het regenboog effect tegen te gaan? Ik lees op het internet een hoop wilde en huis-tuin-en-keuken oplossingen die nergens serieuze backup krijgen.

Is er iemand met een soortgelijke probleem die dit heeft opgelost, of moet ik er mee leren leven?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Bij een TV kun je een kras zwart maken (het diepe gedeelte in de kras), dan valt het minder op.
Voor een beeldscherm bij een computer kun je de scherpe randen van de kras wat proberen af te ronden. Bijvoorbeeld met een houten tandenstoker of zo. Maar als je te hard drukt maak je nog meer schade.
Ik dacht dat ik een kras wel zou kunnen opvullen of zo, maar ik heb nog nooit gelezen dat iemand dat gedaan heeft.

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:01:
Ik dacht dat ik een kras wel zou kunnen opvullen of zo, maar ik heb nog nooit gelezen dat iemand dat gedaan heeft.
Inderdaad, het gebrek aan informatie aan internet hierover vind ik ook erg vreemd. Een betrouwbare en zeker ook een betaalde oplossing zou ik toch prettig vinden.

Als het niet op te lossen is ben ik toch zeer huiverig voor de aanschaf van een volgend paneel, een prijzig iets wat relatief makkelijk beschadigd en niet te repareren is ben ik toch niet zo happig op.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-05 19:32
De vaseline truc lijkt me toch vrij makkelijk te proberen, of niet?

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
daan! schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:53:
De vaseline truc lijkt me toch vrij makkelijk te proberen, of niet?
Klopt, het geeft alleen geen goed resultaat hier helaas.

Verwijderd

op vullen met hars wat gebruiken bij voorruit reparatie van auto's
je kan ook opvullen met blanken autolak
je kan gebruik maken van nagellak die helder is deze is alleen voor glans op je nagels te geven

Verwijderd

De lak die ik heb is te dik. Het zou zo dun als water moeten zijn om in de kras te lopen, en dan uitharden zonder al te veel te krimpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:15:
De lak die ik heb is te dik. Het zou zo dun als water moeten zijn om in de kras te lopen, en dan uitharden zonder al te veel te krimpen.
Kan je der is een foto van maken?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Een fascinerend idee om het krasje op te vullen. Ik ben alleen bang dat de lak is gebaseerd op terpentine, en ik weet niet of het scherm dan wel de coating daar blij mee zijn. :) Mocht dat niet het geval zijn dan kun je de lak verdunnen met terpentine en dan liggend aanbrengen. Wel voldoende tijd voor het drogen nemen.
De truc met nagellak is misschien beter om eerst te proberen want dat kun je wellicht nog ongedaan maken als het niet bevalt.

Zou een beetje autowas niet hetzelfde effect geven (en dan met name de was die ook kleine krasjes opvult)?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:25:
[...]
Kan je der is een foto van maken?
Sorry, dat lukte niet. Op de foto is een nietszeggend streepje te zien. Maar de kras zit niet dof aan het oppervlak, maar is echt een V-vormige geul.

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 15:51

Nikeo

Jawelles

voor mobieltjes had je altijd zo'n krasremover. Is er niets over te googelen? Succs!

edit:nvm

[ Voor 72% gewijzigd door Nikeo op 30-01-2010 14:06 ]

Pagina: 1