Ik heb een Asus P3B-f MB en kan ik er bv een Pentium III 900Mhz met een bussnelheid van 133Mhz inzetten en hoe ver kan ik m'n PIII 450Mhz veilig overklokken? Met het zelfde MB
Een P3B-F kan wel op 133 Mhz lopen, mits je PCI kaarten het trekken. Je AGP kaart zal wel aardig mee kunnen komen, alleen ik geloof dat Matrox G400'tjes boven de 75 Mhz moeilijk gaan doen. Je P3B-F moet wel revisie 1.03 of verder zijn (geloof ik), anders ondersteunt hij de lage voltages voor nieuwe P3's niet.
Verwijderd
hee duffe, een p3b-f op 133 heeft een pci bus van 33 en is standaard.
Dus je pci kaarten trekken het wel
Je agp is het probleem (misschien)
Maar mijne draait op 150 zonder problemen
We gaan niet schelden he? Lees de FAQ er nog maar eens op na. Op je woorden letten graag!Op woensdag 07 maart 2001 12:48 schreef Squirrel het volgende:
hee duffe, een p3b-f op 133 heeft een pci bus van 33 en is standaard.
edit:
Duffe kan voor iemand al reden genoeg zijn om een flamewar te starten... vandaar dit verzoek. Zo beter _coolman_ ?
Duffe kan voor iemand al reden genoeg zijn om een flamewar te starten... vandaar dit verzoek. Zo beter _coolman_ ?
Zet voltage 0,2V hoger en de bus van he 450 op 133 (langzaam naar de 133 toe dan wel he)
Als je geluk heb draaid ie wel op 600 Mhz (2 jongens die ik ken lukt dat ook)
Als je geluk heb draaid ie wel op 600 Mhz (2 jongens die ik ken lukt dat ook)
Een P3B-F is een BX plank. Daarom is 133 FSB niet officieel ondersteund en zal een 133 FSB in mijn ogen een overgeklokte PCI bus en AGP bus tot gevolg hebben. Ik heb mijn handleiding niet bij de hand, maar ik zal 't nog wel even nazoeken. Volgens mij heeft een P3B-F alleen maar een 1-2/3 stand voor AGP en waarschijnlijk dus ook alleen multipliers voor FSB 66 en 100 voor de PCI sloten, niet voor FSB 133..
Verwijderd
je kunt ook overdrijven he;)Op woensdag 07 maart 2001 13:55 schreef obsidian het volgende:
[..]
We gaan niet schelden he? Lees de FAQ er nog maar eens op na. Op je woorden letten graag!
Kan idd ja..Op woensdag 07 maart 2001 16:23 schreef _coolman_ het volgende:
[..]
je kunt ook overdrijven he;)
Er draait al tijden een P3 650@866MHz op mijn P3B-F, zonder problemen. Alsof de P3B-F voor de 133MHz FSB was gemaakt:) Overigens gebruik ik een Matrox G400 (AGP 88MHz) en draait mijn PCI bus op 33MHz. Er zit wel degelijk een devider op welke je PCI bus op 33MHz laat lopen bij een 133FSB.
Oh ja, elke P3B-F kan een coppermine aan. Er zijn namelijk géén P3B-F's verkocht die de juiste spanning (1.65V) niet konden leveren.
Oh ja, elke P3B-F kan een coppermine aan. Er zijn namelijk géén P3B-F's verkocht die de juiste spanning (1.65V) niet konden leveren.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
heb een p3b-f gehad met cu 550 slot 1 dr op zonder problemen op 150 mhz fsb !!
met matrox g400 heb het zaakje toen door verkocht aan een vriend en het schopt nog steeds kont op 825Mhz rok stable met orginele intelcooler 36C :-)
met matrox g400 heb het zaakje toen door verkocht aan een vriend en het schopt nog steeds kont op 825Mhz rok stable met orginele intelcooler 36C :-)
Na rose e cient spin
Ik draai ook 150Mhz op m'n p3b-f met een P3-600(133)@675, pci op 38Mhz en agp op 100Mhz. Mijn G400 van het eerste uur geeft geen krimp en draait met het matrox tweak util nog steeds stabiel op 115%.
Ik heb wel een andere P3B-F gehad die niet stabiel wilde werken op 133Mhz, ze zijn er officieel niet voor bedoeld dus garantie's heb je niet. Maar volgens mij was het bordje wat het niet wilde gewoon een uitzzondering.
Ik heb wel een andere P3B-F gehad die niet stabiel wilde werken op 133Mhz, ze zijn er officieel niet voor bedoeld dus garantie's heb je niet. Maar volgens mij was het bordje wat het niet wilde gewoon een uitzzondering.
Be true to yourself and be honest to others,
kijk hier maar ff, en het werkt echt wel op je baord, wel ffde agp devider op 2/3 zetten, komt je agp op 88,6 zet voor de lol eens op 100mhz bus je agp devider op 1:!, werkt je kaart ?.. klaar werkt die eb ook!..
www.ctechnet.com/hardware/asus.htm
www.ctechnet.com/hardware/asus.htm
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Pagina: 1