Toon posts:

HELP spel hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 1.107 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een probleem.

Elke keer als ik world of warcraft aanzet hapert het voor 5 seconden elke 5 seconden +- Niet speelbaar dus

Ik heb een AMD athlon dual processor 5000+ 4gb werk geheugen ATI Radeon RX3850 Het moet wel aan de video kaart liggen toch? hoe kan ik dit verhelpen of ken ik beter een nieuwe videokaart kopen een geforce :)

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:56
Hallo derookie, welkom op GoT!
Je kunt bij WoW bij je latency balk kijken hoeveel frames je haalt. Ligt dit onder de 25? Pas dan je grafische instellingen aan. Heb je dit al geprobeerd?

Op welke resolutie speel je, heb je veel AddOns aan, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje daar kom ik niet eens aan toe. als ik het spel aanzet begint het meteen te hangen dus ik ga niet eens verder ik heb van alles geprobeerd hoge specs lage specs het licht niet aan het spel lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hiervoor zown 2 jaar zonder probleem gespeeld

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het ligt sowieso niet aan je videokaart, die is snel genoeg. Draai je wel de meest recente drivers?

En wat is er veranderd ondertussen? En heb je het met andere spellen ook?

[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 27-01-2010 22:28 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
de 3800 series of 3850 staat niet op de site dus ik heb verschillende drivers geprobeerd. hij gaat meteen naar de goeie resolutie na de instalatie van de driver daarvoor had ik windows xp net opnieuw geinstalleerd die stond nog in 800x600. dus volgens mij paktie hem dan?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het met nog een ander spel assasins creed

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:10

Zerora

Ik Henk 'm!

Wat zijn je instellingen in de Catalyst center?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:43

Umbrah

The Incredible MapMan

Het lijkt mij inderdaad sterk dat dit aan je videokaart, CPU of iets anders hardware matigs licht (hoewel het schakelen naar PIO modus van de harddisk ook gebeurt kan zijn, dat kan performance issues geven, controlleer dat eens). Begin bij latency problemen, en overweeg dan eens naar je processen te krijgen. Om heel eerlijk te zijn klinkt dit alsof er een process ineens volle CPU/disk IO vraagt. Mogelijk een virusje/botnetje/spyware infectie. Vermeld eens wat meer over je OS/configuratie/draaiende processen.

Is dit alleen in WoW of ook in andere zware applicaties die constant van je harddisk, geheugen en CPU gebruik maken?

WoW is juist een grafisch lichtgewicht, het is loeizwaar op de CPU en het geheugen, en genereert ook een erg constante disk IO. Zo erg dat je het echt merkt als je tijdens een virusscan of defrag actie gaat proberen te gamen.

Overigens: die Radeon 3850 is een redelijk snel beestje, en ALS je die al wilt vervangen, prijstechnisch is een nieuwe Radeon dan alsnog aantrekkelijker (hoef je niet eens al te moeilijk te doen met drivers).

Overigens: Catalyst drivers voor de ATI kaarten worden meestal weergegeven als "vanaf' en "tot", de huidige drivers die vandaag net zijn uitgekomen (ze staan op de frontpage, ATI Catalyst 10.1) bijvoorbeeld werken op de HD2400 tot en met 'alles wat nu uit is' (5970). Die werken ook voor jouw kaart. Sterker nog: ze zijn zelfs erg aan te raden.

Maar goed, begin maar eerst eens met wat meer onderzoek te doen, ik gooi het op disk IO of een programma wat je PC belast. WoW is daar erg gevoelig voor. Dat en lag.

[ Voor 19% gewijzigd door Umbrah op 27-01-2010 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
standaard instellingen ik heb er niks mee gedaan

Verwijderd

Misschien dat je de game opnieuw kunt installeren. Eventuele overclocks opnieuw testen om dat uit te sluiten is ook een mogelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
processor gebruik komt niet boven de 80% uit

(hoewel het schakelen naar PIO modus van de harddisk ook gebeurt kan zijn, dat kan performance issues geven, controlleer dat eens)

dit begrijp ik niet :)

ik heb eerst alleen de C schijf leeg gehaald xp geinstalleerd probleem niet verholpen alles leeg gehaald en nog steeds niet verholpen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb warcraft wel 3x opnieuw geinstalleerd ik ben niet zo erg goed in computers dus ik heb niks overgeklokt

meestal werkt aan en uit zetten bij mij haha :D

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:34
Wel gek hoor, je speelt twee jaar een spel die opeens niet soepel meer loopt. Dit plotselinge verschijnsel moet dan wel aan je videokaart liggen en je wil meteen een nieuwe. Beetje een .. verhaal.

Ik lees het volgende :
de 3800 series of 3850 staat niet op de site dus ik heb verschillende drivers geprobeerd. hij gaat meteen naar de goeie resolutie na de instalatie van de driver daarvoor had ik windows xp net opnieuw geinstalleerd die stond nog in 800x600. dus volgens mij paktie hem dan?
Dus je hebt gewoon drivers geprobeert die niet voor jouw GPU zijn, en dan afvragen waarom je grafische probleempjes krijgt ? (*t word alsmaar gekker :P)

Het lijkt me duidelijk dat je eerst moet proberen de juiste driver er weer op te krijgen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Windows XP -> Radeon -> Radeon HD 3850

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
PROBLEEM OPGELOST ik wil jullie allemaal super bedanken voor de super snelle hulp dit scheelt me zowiezo 100 euro thnx :D

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En wat is nu de oplossing?

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:10:
PROBLEEM OPGELOST ik wil jullie allemaal super bedanken voor de super snelle hulp dit scheelt me zowiezo 100 euro thnx :D
Het is altijd fijn om te horen hoe dat een probleem opgelost is ;)

En welkom op GoT.

Verwijderd

Topicstarter
uhm hahaha ik ging dus uit het spel om jullie te bedanken maar nu gebeurt het weer het is wel minder geworden :( maar hij blijft weer hangen om de zoveel seconden (ik had dus gewoon de goeie driver gedownload)

Verwijderd

Topicstarter
fps 60 ms 100 pcu performance gaat niet boven de 80% hij zou gewoon moeten werken :s

Verwijderd

Topicstarter
het is nou weer zo erg dat ik niks meer ken doen

Verwijderd

Wat heb je als laatste aangepast dan?

we hebben trouwens hier op het forum een editknop zodat je niet steeds een nieuw bericht hoeft te maken

Verwijderd

Topicstarter
sorry. ik heb niks aangepast

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Misschien heb je teveel rotzooi op je pc staan die op de achtergrond draaien, indien mogelijk zou ik Windows even opnieuw installeren, en uhh vergeet niet je moederbord drivers etc te installeren :P .

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows al 10x geinstalleerd

gisternacht dacht ik dat het werkte en daarna toch weer niet.. nou hij doet het na een nachtje slapen ineens weer.... ik begrijp er helemaal niks meer van

en nu heb ik het probleem weer ik kan blijkbaar spelen tot ik em uit zet of naar me desktop ga ik was even wat add ons installeren en meteen begint het weer als ik em voor de 2e keer opstart

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 13:08 ]

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 17:45
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:54:
ik heb windows al 10x geinstalleerd

gisternacht dacht ik dat het werkte en daarna toch weer niet.. nou hij doet het na een nachtje slapen ineens weer.... ik begrijp er helemaal niks meer van

en nu heb ik het probleem weer ik kan blijkbaar spelen tot ik em uit zet of naar me desktop ga ik was even wat add ons installeren en meteen begint het weer als ik em voor de 2e keer opstart
Misschien eens je PC grondig scannen op SPYWARE. Nu geef je wel aan dat je Windows al 10x opnieuw hebt geinstalleerd maar ik weet uit ervaring dat zelfs als je dat doet je nog geinfecteerd kan worden zolang je internet kabel in je pc zit geplugged.

Probeer dus eens grondig te scannen met Ad-Aware of een ander spyware programma.

Daarnaast zou je ook de andere drivers kunnen updaten. Je geluidskaart, chipset etc kunnen ook geupdate worden mogelijk.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelfs de kabel eruit gehaald... (bij toeval) weet iemand nog iets zinnigs anders koop ik wel een nieuwe en lees eerst aub 3 mensen komen met dezelfde dingen en vragen mij dingen die ik al beantwoord heb

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iets nieuws kopen heeft geen zin al je niet weet exact *wat* er dan vervangen moet worden :o

Helaas heeft dit topic zo ook weinig zin. Mensen stellen je allerlei vragen en doen allerlei suggesties van wat je kunt doen om in ieder geval dingen uit te sluiten, maar je negeert structureel 90% van wat mensen roepen. Zo kunnen wij je ook niet helpen, dus gaat dit topic dicht.

Wil je toch verder? Begin eens met van boven tot onder dit (gesloten) topic door te nemen en alles wat iemand voorstelt daadwerkelijk uit te voeren. Allicht dat dan een en ander duidelijker wordt voor je.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.