Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(Voor Windows XP)

Ok, Ik wil dus meerdere bronnen verdeeld over meerdere schijven Mounten of Mappen als een grote schijf of folder.

Ik weet dat dit met Linux en Mac een standaard optie is, en dat het ondertussen in Windows 7 en Vista ook kan, AKA Virtual Folder of Smart folders.

Maar ik wil in XP al mijn Muziek of Film folders die op verschillende schijven staan als een grote folder kunnen browsen...

Ik heb bijvoorbeeld met Winamp alle mappen in de library staan, en die worden allemaal mooi samengevoegd.
Ik heb bijvoorbeeld met XBMC alle mappen met films toegevoegd, en die worden ook allemaal mooi samengevoegd.

Allemaal mooi, maar is er een ingebouwde functie hiervoor in XP?

Ja, je kan een zoekfuntie opslaan met Windows Zoeken, maar dat is niet wat ik zoek.

Een progje dat Virtual Folder/Smart Folders kan maken? Kan alleen hele oude en niet functionele apps vinden via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, wat ik Kan doen natuurlijk is een FTP server maken en dan alle verschillende locaties als Een share sharen, en dan op localhost connecten, maarja das niet echt handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-09 20:46
Windows XP kent geen softlinks, maar wel junctions. Dat zijn een soort hardlinks. Je kan daarmee een folder in een andere folder mounten. Dat werkt op zich heel goed, alleen moet je wel uitkijken als je dingen gaat verplaatsen of verwijderen.
Wat meer info op Wiki: Wikipedia: NTFS junction point

Aangezien er geen standaard gui-optie in WinXP zit heb ik er een klein tooltje voor geinstalleerd om het zonder de commandline te kunnen doen. Dit tooltje gebruik ik: http://schinagl.priv.at/n...ext/hardlinkshellext.html

Ik heb het primair gedaan om een shares folder te kunnen maken.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wil je nou de inhoud van twee schijven (of eigenlijk twee partities) in dezelfde map weergeven, of per schijf een submap? Dat laatste is heel eenvoudig, in Schijfbeheer kan je de driveletter van een partitie verwijderen en de partitie mounten in een lege map.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hardlinkshellext... Perfect!

Ok, Bijna dan...Nou nog een centraal Junction punt, waar mappen met dezelfde naam op verschillende schijven als een worden gezien...

Maar die shellext maakt het al een stuk makkelijker...

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Misschien kan je met het SUBST commando iets doen?
Info

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-09 20:46
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:35:
Hardlinkshellext... Perfect!

Ok, Bijna dan...Nou nog een centraal Junction punt, waar mappen met dezelfde naam op verschillende schijven als een worden gezien...
Tja, mappen met dezelfde naam heb ik ook wel. Wat ik in zo'n geval doe is die map ook fysiek aanmaken en dan de folders en files eronder linken vanuit verschillende plekken. Het zou makkelijker zijn als dat vanzelf zou gaan, maar zo werkt het wel in ieder geval. Ik ben al heel blij dat ik nu niet een lijst met dezelfde namen in m'n shares heb staan.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1