[T-Mobile] Te laat opzeggen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06-2024
Hallo,

mijn abbo loopt op 3 feb af, maar ik heb op 19 jan per post per direct of wanneer het mogelijk is mijn abbo opgezegd. De brief is aangetekend verstuurd en in de brief duidelijk om een bevestigings brief te ontvangen. Tot heden heb ik ook niks gehoord of gezien van T-mobile. Ik zit voor stage nu in het buitenland, waardoor ik niet direct conctact met T-mobile te nemen. Ik heb gezocht op fora's en google, het schijnt dat je 3 maanden van te voren moet op zeggen.

Mijn vraag is, wat zijn de consequenties van "te laat" opzeggen, en wanneer het werkelijk stopt.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:51

MsG

Forumzwerver

Je hebt mazzel, sinds 1 juli vorig jaar moeten automatisch verlengde abbonementen door een wetgeving nu per maand opzegbaar zijn. Je kan nu gewoon opzeggen en zult dus de maand daarna abonnementsvrij zijn. Door deze wetgeving had ik ook mazzel. Vroeger zat je er gewoon weer een jaar aan vast.

[ Voor 38% gewijzigd door MsG op 27-01-2010 21:50 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
Sinds de wetwijziging in juli (2009?) is de opzegtermijn van 3 maanden naar 1 maanden veranderd. Dat betekent voor jou 19 febuari aangezien 19 januari pas de opzegbrief heb verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:53
In jouw geval ben je gewoon erg laat. En voor zover ik het weet, zit je dan gewoon een volledige contractsperiode tot eerstvolgende moment van opzeggen vast. Sowieso mag TMobile nu er vanuitgaan dat je opzegt per eerstvolgende mogelijkheid. Mochten ze je opzegging niet accepteren wegens te laat: kan je misschien uitleggen dat je in het buitenland zit en je nederlandse abbo dus wat nutteloos is. Misschien dat ze je abbo een paar maanden kunnen stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02:42
MsG schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:50:
Je hebt mazzel, sinds 1 juli vorig jaar moeten automatisch verlengde abbonementen door een wetgeving nu per maand opzegbaar zijn. Je kan nu gewoon opzeggen en zult dus de maand daarna abonnementsvrij zijn. Door deze wetgeving had ik ook mazzel. Vroeger zat je er gewoon weer een jaar aan vast.
Onzin, abonnementen worden al lange tijd niet meer met eenzelfde periode verlengd... Mocht de wetgeving niet aangenomen zijn had je een opzegtermijn (in geval van particuliere abo's) van 3 maanden ipv 1 maand nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
wheez50 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:52:
In jouw geval ben je gewoon erg laat. En voor zover ik het weet, zit je dan gewoon een volledige contractsperiode tot eerstvolgende moment van opzeggen vast. Sowieso mag TMobile nu er vanuitgaan dat je opzegt per eerstvolgende mogelijkheid. Mochten ze je opzegging niet accepteren wegens te laat: kan je misschien uitleggen dat je in het buitenland zit en je nederlandse abbo dus wat nutteloos is. Misschien dat ze je abbo een paar maanden kunnen stopzetten.
Nogmaals, een provider mag niet meer verlengen met eenzelfde periode. Dat deden ze overigens al lange tijd niet meer. Je kunt en kon dus nooit te laat opzeggen, de opzegtermijn van 3 maanden of 1 maand daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06-2024
oh bedankt voor de snelle reacties, dus vanaf 19 feb ben ik van ze af? In de brief heb ik ook nummer behoud aangevraagd, en ben van plan om hierna over te stappen naar een ander provider. Heeft iemand ervaring met betreft nummer behoud?

[edit] Het is alsof T-mobile ook op Tweakers rond loopt, maar ik heb zo juist een bevestigings email ontvangen.

Geachte heer Tran,

Wij hebben uw verzoek ontvangen waarin u uw abonnement bij T-Mobile wilt beëindigen. Wij respecteren uw wens en willen u bedanken voor de periode dat u met T-Mobile heeft gebeld. Als u in de toekomst wel weer gebruik wilt maken van T-Mobile, dan zouden wij dat natuurlijk op prijs stellen.
Uw T-Mobile abonnement wordt afgesloten op 22 februari 2010 . Voor meer informatie kunt u contact opnemen met T-Mobile Klantenservice Commercieel op telefoonnummer 0800 – 8104.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands BV

Alexander Hamel
Directeur T-Mobile Klantenservice

Ps: enige wat me nog dwars zit is het nummerbehoud

[ Voor 62% gewijzigd door XQB op 27-01-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304405

Je nummerbehoud moet je zelf regelen. T-Mobile gaat je nummer afsluiten en als dat eenmaal zover is, kan je byebye zeggen tegen nummerbehoud. Een afgesloten nummer kan je niet meer meenemen.

Overigens met alleen een melding van 'ik wil mijn nummer overigens meenemen' kunnen ze niets. Je neemt namelijk OF je nummer mee (en dat regel je alvast met een andere provider voordat je nummer is afgesloten) OF je laat je nummer door hen afsluiten.

Maar als het goed is, kan je je nummer ook om laten zetten naar prepaid. Dit lijkt me in jouw geval het beste, aangezien je het nummer later nog eens wilt gebruiken. Echter, je hebt in je aanvraag niet aangegeven dat je het in een prepaid wilt laten omzetten. Misschien kun je dit alsnog regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:51

MsG

Forumzwerver

Je doet het op dit moment een beetje raar inderdaad. Als jij je abbo stopzet zonder expliciet vanuit de andere provider aangeeft dat nummer X naar sim of nummer Y moet gaat je nummer gewoon weg. Je zou kunnen vragen of ze ipv je abonnement stop zetten het om willen zetten naar prepaid qua nummer. En dan vanaf de prepaid weer door naar je andere abbo. Zo heb ik het ook gedaan bij vodafone.

Spuit 11 8)7

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
XQB schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:16:
oh bedankt voor de snelle reacties, dus vanaf 19 feb ben ik van ze af? In de brief heb ik ook nummer behoud aangevraagd, en ben van plan om hierna over te stappen naar een ander provider. Heeft iemand ervaring met betreft nummer behoud?

[edit] Het is alsof T-mobile ook op Tweakers rond loopt, maar ik heb zo juist een bevestigings email ontvangen.

Geachte heer Tran,

Wij hebben uw verzoek ontvangen waarin u uw abonnement bij T-Mobile wilt beëindigen. Wij respecteren uw wens en willen u bedanken voor de periode dat u met T-Mobile heeft gebeld. Als u in de toekomst wel weer gebruik wilt maken van T-Mobile, dan zouden wij dat natuurlijk op prijs stellen.
Uw T-Mobile abonnement wordt afgesloten op 22 februari 2010 . Voor meer informatie kunt u contact opnemen met T-Mobile Klantenservice Commercieel op telefoonnummer 0800 – 8104.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands BV

Alexander Hamel
Directeur T-Mobile Klantenservice

Ps: enige wat me nog dwars zit is het nummerbehoud
De mail zegt dat het 22 februari is dus vanaf dan ben je er van af ;). Kan te maken hebben met een eventueel weekend of de verwerkingsdatum van de brief.

Nummerbehoud vraag je inderdaad uiterlijk 10 dagen van te voren aan. De OPTA zegt wel dat je het nummer nog mee moet kunnen nemen tot een dag of 30 na afsluiting maar gok daar maar niet op ;).
Pagina: 1