Geheugen macbook pro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd aan het rondkijken voor een leuk betaalbaar setje 4gb geheugen voor in mijn macbook pro media 2008. (de een na laatste aluminium versie)

Nu valt mij op dat al het PC5300 geheugen scheeuwend duur is en je voor een leuk setje zo 70 tot 80 euro kwijt bent.

Daarom is mijn vraag, kan hier ook ander geheugen gebruikt worden? of weet iemand nog een adres waar ik voor rond de 50,- een 4 gb setje vandaan kan halen??

Mijn mac is nu ontzettend langzaam als ik windhoos 7 in snowleopard draai, dus vandaar het benodigde 4 gb.

Mijn excuus als dit al ergens een keer voor bij gekomen is, maar ik heb niet zoveel verstand van geheugens, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ben bang dat je 4GB DDR3 SO DIMM's niet gaat vinden voor die prijs...

Zie de Pricewatch :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Het zijn naar mijn weten ook DDR2 dims... het gaat om de macbook begin 2008. Hij geeft aan dat het om DDR2 667 geheugen gaat. Misschien dat DDR3 geheugen wel werkt in deze versie van de mbp?? weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
qua nieuw geheugen (toch aan te raden; tweedehands weet je maar nooit wat er mee gebeurd is) kan je ook hoger geklokt geheugen nemen (dat werkt wel, en is ironisch genoeg vaak genoeg goedkoper). Als je het dan nog te duur vindt, kan je tweedehands alsnog proberen, maar goedkoop kan duurkoop zijn.

Ik denk eigenlijk dat je net iets te laat bent met het aanschaffen van DDR2; het spul is even heel goedkoop geweest maar wordt nu weer duurder. Ik heb zelf een macbookpro uit de laatste generatie voor de unibodies (early 2008), en voor 4G geheugen ongeveer 60 euro betaald (eind 2008, comboaanbieding).

alle DDR2 geheugen (SO-DIMM) staat ook in de Pricewatch
martijnsnoek schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:12:
Het zijn naar mijn weten ook DDR2 dims... het gaat om de macbook begin 2008. Hij geeft aan dat het om DDR2 667 geheugen gaat. Misschien dat DDR3 geheugen wel werkt in deze versie van de mbp?? weet iemand dat?
Nee dus...

[ Voor 15% gewijzigd door harry1001 op 02-02-2010 11:01 . Reden: vergeten antwoord te geven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:54

page404

Website says no

60 euro valt wel mee... misschien kan je nog een tientje of 2 voor je 'oude' geheugen krijgen... je wilt er niet meer dan 50 aan uitgeven zie ik?

/edit die 60 euro is dus nu ook niet aan de orde.... nouja, met inruil misschien wel ;)

[ Voor 23% gewijzigd door page404 op 02-02-2010 11:05 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
martijnsnoek schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:12:
Een DDR3 geheugenmodule heeft een andere vorm en andere pinnetjes dan een DDR2 geheugenmodule. Je kunt DDR3 geheugen dus niet in een slot steken wat geschikt is voor DDR2 geheugen.
Pagina: 1