Siemens sx762 usb port gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• jorritp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07-2018
Ik ben al een hele tijd aan het worstelen met mijn sx762 router. Ik probeer de USB port te gebruiken om een USB harde schijf (Lacie 1 tb) aan te sluiten (de schijf is fat32 geformatteerd). Omdat dat niet lukte heb ik verschillende USB sticks geprobeerd, ook zonder resultaat.
Ik probeer via de interface van de router de instellingen goed te zetten (USB - aan, Bestandserver - aan), maar wat ik ook probeer, er komt geen leven in die usb port. Het lampje dat aan moet geven dat er iets is aangesloten heb ik nog niet zien branden.

Van mede sx762 bezitter Hamsteg heb ik al wat tips gehad, maar ik zou graag meer hulp willen inschakelen. Of ik doe iets helemaal verkeerd, of de router combineert niet met mijn USB apparaten.

Is er iemand met een helder idee?

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

hamsteg

Species 5618

Als er niets verbonden is:
Afbeeldingslocatie: http://mxiuza.bay.livefilestore.com/y1pSy2euMGpRb4spGIHDgWANQa5WbZ5ngQ8glpGuZbCXI38o-5Y2h0I949SEvm7RPlHBhb6uG41IWRu7WRePsFP4f1zIXc0V93A/SX762-1.jpg
Mijn toegangssettings (voor WinSCP):
Afbeeldingslocatie: http://mxiuza.bay.livefilestore.com/y1pzJAnKDu2vRRlMthUbeLKnAFeHnTTlS4TQCfsqqI0A-0f6yBemnQQcJ1_B8GDQ39J2Unlcm33WnHwsYLgE97fmXFApWxTrhK-/SX762-2.jpg
Als de HD verbonden is:
Afbeeldingslocatie: http://public.bay.livefilestore.com/y1pnjv5IMTjmmrpRn7OQI-ILlyxnhD9xT7P1Wbtf74-rZ3XQRDd5lSL7JW2VJzJ0z5miyqbTsbWPSTv3DPM251VtQ/SX762-3.jpg

Hierna kan ik met WinSCP op de HD en FTP-en wat ik wil.

[ Voor 44% gewijzigd door hamsteg op 28-01-2010 22:09 ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• jorritp
Ik ben vandaag wat verder gekomen. Heb via de provider een nieuw router laten komen, omdat ik sterk het vermoeden had dat de usb port defect was. De nieuwe sx762 aangesloten en vervolgens bestandsserver ingesteld zoals in je screens te zien is. Als ik nu een usb stick in de port steek wordt deze inderdaad gezien. Ik kan hem helemaal gebruiken zoals ik hoopte. Dat is heel erg fijn dus.

Maar... mijn lacie harde schijf krijg ik nog niet goed werkend. Hij wordt herkend in de interface van de sx762,(met naam etc) maar bij status van de usb port staat dat er niets is aangesloten. Heel bijzonder. De zoektocht gaat dus toch nog even door.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

hamsteg

Species 5618

jorritp schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:28:
Ik ben vandaag wat verder gekomen. Heb via de provider een nieuw router laten komen, omdat ik sterk het vermoeden had dat de usb port defect was. De nieuwe sx762 aangesloten en vervolgens bestandsserver ingesteld zoals in je screens te zien is. Als ik nu een usb stick in de port steek wordt deze inderdaad gezien. Ik kan hem helemaal gebruiken zoals ik hoopte. Dat is heel erg fijn dus.

Maar... mijn lacie harde schijf krijg ik nog niet goed werkend. Hij wordt herkend in de interface van de sx762,(met naam etc) maar bij status van de usb port staat dat er niets is aangesloten. Heel bijzonder. De zoektocht gaat dus toch nog even door.
Harde schijf moet bestaan uit slechts 1 partitie / 32bits FAT. Alle andere smaken worden niet ondersteund.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• jorritp
Hij wordt inderdaad herkend als 2 partities. Kennelijk wordt die schijf in de fabriek in 2 partities ingedeeld. De ene partitie is verwaarloosbaar klein, waar die voor dient is mij niet duidelijk. Dat zal dus wel het probleem zijn.

Ik zal eens proberen of ik er 1 partitie van kan maken.

• jorritp
Bedankt voor het meedenken. Het bleek een combinatie van een kapotte router en daarna een onoplettendheid van mij. Een nieuw router hielp enorm, daarna nog eens goed kijken of ik niet toch iets fout deed. Mijn usb schijf bleek toch ntfs geformatteerd. Heel stom, maar uiteindelijk toch nog goed gekeken.
Pagina: 1