Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:50
Ik ben niet overtuigd.. Maar..

Ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn Archos 7.. Iemand is er met zijn reet op gaan zitten en nu is het scherm naar de haaien.. De persoon in kwestie wil mij het aankoopbedrag vergoeden..

In welke mate is het mogelijk om bijvoorbeeld de standaard download avi's op een ipad af te spelen.. Aangezien deze dat niet ondersteund.. Moet dan alles omgezet worden in een ander format.. En hoe tijdrovend is dit..

Ik ben een grote Apple fan, maar houd de mogelijkheden ruim open.. Vooralsnog ben ik niet echt overtuigd van de tablet so far..

Itunes word een machtig medium als ik het zo zie.. Het is zonde dat Apple de sceptor zwaait over de touch, iphone, ipad etc.. Ik zou willen dat we er applicaties op kunnen draaien die de goedkeuring van apple niet nodig hebben.. Bijv. een codec pack..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Zoiets als een codec pack zal heel erg gaan conflicteren met potentiële media-aanbieders die mogelijk betaald filmverhuur op zo'n soort apparaat willen lanceren. Hetzelfde idee met de huidige muziek. De reden dat je op een iPhone niks met bluetooth kan naar andere telefoons is heus niet omdat het technisch niet kan :), nee dat gaat om hetzelfde principe. Als je vrijelijk je gekochte iTunes muziek kan sharen over bluetooth is dat killing voor iTunes.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan nu al met je pc/mac testen met freeware tools hoelang het gaat duren om filmbestanden om te zetten. Kies een iphone preset, maar zet alleen de resolutie naar 1024px breed (iPad res). Dan heb je een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Ik denk dat het toch een non-apple mediaplayertje word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:45
Toch zal ik flash heel erg missen. Veel websites gebruiken het tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MsG schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:22:
Zoiets als een codec pack zal heel erg gaan conflicteren met potentiële media-aanbieders die mogelijk betaald filmverhuur op zo'n soort apparaat willen lanceren. Hetzelfde idee met de huidige muziek. De reden dat je op een iPhone niks met bluetooth kan naar andere telefoons is heus niet omdat het technisch niet kan :), nee dat gaat om hetzelfde principe. Als je vrijelijk je gekochte iTunes muziek kan sharen over bluetooth is dat killing voor iTunes.
Euh. Die gekochte muziek is nog vrijelijker (want mensen weten wél hoe het moet) te sharen via email of andere manieren op de computer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ga je sowieso niet een beetje te erg op in de net gecreeerde hype? Het duurt echt nog wel even voordat je dat ding hier zo hebt denk ik. De eerste batches zullen zo uitverkocht zijn, en dan is het maar de vraag of je met dit net zoveel kan als met andere mediaspelers die daar op toegespitst zijn en juist zoveel mogelijk codecs e.d. ondersteunen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Laatst online: 04-09-2023
MsG schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:22:... De reden dat je op een iPhone niks met bluetooth kan naar andere telefoons is heus niet omdat het technisch niet kan :), nee dat gaat om hetzelfde principe. Als je vrijelijk je gekochte iTunes muziek kan sharen over bluetooth is dat killing voor iTunes.
Met mijn nokia gsm kon ik bepaalde games wel en niet over zetten, waarom hier dan niet?

Kan je met een iPhone op een manier netwerk schijf benaderen? zou super zijn indien dit met iPad kan. Vooral voor films dan.

Zou domotica bedrijven hier geen app voor kunnen maken? Enorm interessant dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

CyBeR schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:28:
[...]

Euh. Die gekochte muziek is nog vrijelijker (want mensen weten wél hoe het moet) te sharen via email of andere manieren op de computer.
Ja maar dat is niet zo laagdrempelig als dat het met jan en alleman kan via bluetooth. Mijn zusje weet echt niet hoe ze zoiets verder zou regelen, terwijl ze wel met bluetooth naar haar vrienden dingen kan sturen.
cococless schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:29:
[...]

Met mijn nokia gsm kon ik bepaalde games wel en niet over zetten, waarom hier dan niet?

Kan je met een iPhone op een manier netwerk schijf benaderen? zou super zijn indien dit met iPad kan. Vooral voor films dan.

Zou domotica bedrijven hier geen app voor kunnen maken? Enorm interessant dan.
Ik gok het Apple user experience principe.

A-technisch persoon A denkt, hey even wat sturen. Hey wtf, pietje.jpg werkt wél, maar gekocht liedje.mp3 niet. Wat is dit voor stoms apple. Wat een kutproduct#&&#$&#&. Terwijl als je het maar helemaal weg laat het niet echt meer een verassing is meestal, maar dat mensen het er niet eens over hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door MsG op 27-01-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 23:10
De 4:3 verhouding lijkt me ook niet erg prettig als je 'm hoofdzakelijk voor video wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Laatst online: 04-09-2023
MsG schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:31:
Ik gok het Apple user experience principe.

A-technisch persoon A denkt, hey even wat sturen. Hey wtf, pietje.jpg werkt wél, maar gekocht liedje.mp3 niet. Wat is dit voor stoms apple. Wat een kutproduct#&&#$&#&. Terwijl als je het maar helemaal weg laat het niet echt meer een verassing is meestal, maar dat mensen het er niet eens over hebben.
Maar dat is dan met jailbreak of zoiets? Op mijn nokia kon ik geen software zetten om allerlei beveiligingen van bestanden te halen, ik kan dit wil met programma's men pc/mac maar... programma's voor iPone en iPad worden toch gecontroleerd voor ze de appstore binnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Nee ik bedoelde hypothetisch als Apple het wel toeliet in de vorm die jij eerder stelt.

De gedachte is denk ik dat je iets beter helemaal weg kan laten en je er niemand meer over hoort, althans de doelgroep niet, dan dat men opeens ervaart dat een random foto wél werkt maar een aangekocht liedje niet.

Zo werkt Apple wel vaker, User Experience is daar heilig, soms ten koste van features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook al programma's zoals Air Video voor de ipod/iphone waarmee je gewoon een map met films kan aanbieden als lokale wifi server, en dan kan je gewoon die films die in avi staan bevoorbeeld ook kijken op je ipod zonder dat ze zelf op de ipod hoeven te staan, is dit een avi film moet je deze converteren, maar dat kan terwijl je de film afspeelt, dus dan verlies je geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Heb ik het nu goed of niet:

Ik open een .avi file in quicktime pro.. Ik doe "bewaar als" en hij slaat hem automatisch op als .mov bestand.. Wil dit dus zeggen dat hij binnen 10 seconden (:S) geconverteerd is of zie ik wat over het heeft.. Hij laadt de serie nu ook in Itunes.. Zou dit dus kunnen betekenen dat ik theoretisch gezien nu deze serie naar bijv de ipad zou kunnen overzetten.. Want dit ging wel heel makkelijk haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Nee dat werkt niet altijd, alleen bij bepaalde codecs. Als je zeker wilt weten dat het werkt op een iPhone, iPad of apple TV, dan zul je het moeten converteren met bijvoorbeeld Handbrake.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

mikevdzanden schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:29:
Heb ik het nu goed of niet:

Ik open een .avi file in quicktime pro.. Ik doe "bewaar als" en hij slaat hem automatisch op als .mov bestand.. Wil dit dus zeggen dat hij binnen 10 seconden (:S) geconverteerd is of zie ik wat over het heeft.. Hij laadt de serie nu ook in Itunes.. Zou dit dus kunnen betekenen dat ik theoretisch gezien nu deze serie naar bijv de ipad zou kunnen overzetten.. Want dit ging wel heel makkelijk haha..
Hij convert het filmpje niet. Hij veranderd alleen de container. Je kunt dat filmpje nu nog steeds niet naar je iPhone/iPod/iPad syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Graag ontopic houden.

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 28-01-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Papa Roach schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:53:
wat een waardeloos ding die iPad, een hebbeding, maar niet meer dan dat. Waar blijven die mac pro updates en BOVENAL de update van de cinema displays!!!!
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit 8)7

Bij dat converteren stopt hij inderdaad alleen de film in een andere container, maar hij re-encode niet.. Maarja, ik kon in 1 nacht 7 seizoenen aan South Park converteren, dus ik zie het probleem niet zo, het zo fijner zijn als iTunes dit deed voor je natuurlijk, nu moet je FilmRedux (voorheen Visual Hub) of Handbrake gebruiken..

Verder vind ik het jammer dat er geen multitasking is, maar ook niet -super- belangrijk voor een 'op de bank' device, en op de iPhone werkt het opzich prima..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet al mogelijk om een alternatieve mediaplayer te installeren?

Ik ben van plan om over te stappen naar een Macbook Pro en heb wat tools opgezocht die ik ook onder Windows draai. VLC mediaplayer is ook verkrijgbaar voor MacOS X. Misschien dat er ook een versie zal verschijnen voor deze iPad?

VLC biedt enorm veel ondersteuning en heeft dus geen codec pack nodig.

Ook ik ben nog niet helemaal overtuigd van het apparaat. Maar als je naar een vervanger van je Archos kijkt, komt de iPod Touch dan niet eerder in aanmerking? Ik zie mij dit apparaat niet zo 1, 2, 3 meenemen in mijn zak als ik in de trein zit om alleen een muziekje te luisteren of een filmpje te kijken... Je zal hier een apart tasje voor moeten hebben om hem veilig en makkelijk mee te kunnen nemen.

Ik denk dat dit ook alleen maar een hebbedingetje is. Het zit tussen een iPhone/ iPod touch en de Macbook series in... Zeker als ik deze twee accessoire al zou hebben zou dit er niet meer tussen passen. Verspilling van mijn geld en zeker ook omdat het buiten de deur zeer onpractisch is.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 10:50 . Reden: Typo in merknaam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Ik zie wel 1 voordeel btw.. Aangezien Ipad een custom Iphone OS draait is de kans groot dat ook deze een jailbreak zal krijgen.. :)
VLC is inmiddels verkrijgbaar voor iphone middels de jailbreakmethode..
Ik twijfel enorm.. Vooralsnog ben ik nog steeds niet helemaal om, mede omdat mijn archos alles feilloos deed met drag&drop&play..
Ik zat al eerder te denken om mijn iphone te deur uit te doen, omdat ik graag naar android wil overstappen.. Nu hoef ik niet al mn apps in te prullenbak te donderen (alleen navigon :(), maar kan ze rustig overzetten op de Ipad..
Ook zijn er bepaalde aanwijzingen gevonden in de SDK die een beetje raar zijn.. In adressenboek zou je een foto kunnen nemen van iemand bijv?

Al met al, de mogelijkheden staan nog steeds open..
Maar dat converteren zie ik niet zo zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom zou je als je zo'n ding koopt hem hacken en aanpassen aan jouw eisen. Kijk naar een speler die aan jou wensen voldoet direct uit de fabriek.
Kijk naar archos, Cowon (niet onderschatten is een zeer gerespecteerd merk buiten de EU), Iriver (heeft ook sleek en clean designs) Dit zijn allemaal spelers die veel ruimer van opzet zijn dan de Ipad. Deze is helemaal 'dicht'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Gewoon jailbreaken idd, t.o.v. wat veel mensen zeggen lijkt mij een iPad wel grappig om te hebben. heerlijk op internetten en ook lang films op kijken.

2 reacties:
1024x768, 4:3 resolutie idd, maar ivm de goede beeldkwaliteit en goede zwartwaarden verwacht ik dat het kijken van een film hierop niet zo'n issue is, lijkt me wel prima kijken.

Films kijken? Gewoon jailbreaken, er zijn genoeg apps voor die video op avi/mkv formaten kunnen bekijken zodra je hem gejailbreaked hebt (bovendien is het gewoon iPhone OS, en er IS in principe al een jailbreak voor hoogstwaarschijnlijk... de vraag is alleen of ze hem nu gaan uitbrengen (of nou ja, over 2 maand dan zodra hij daadwerkelijk uit is) of wanneer de iPhone 4G komt, zo'n 2 maanden verderop.

Zal ook liggen aan de beveiliging, missch. heeft apple het wel hetzelfde gelaten als bij de ipod touch 3G e.d.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
geerttttt schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:08:
Films kijken? Gewoon jailbreaken, er zijn genoeg apps voor die video op avi/mkv formaten kunnen bekijken zodra je hem gejailbreaked hebt.
Apps als Air Video kunnen ook mkv-containers, avi en divx afspelen op je iPhone zonder te jailbreaken. Je kunt ze dan ook streamen vanaf je pc. Kan zelfs over 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oentje13
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-04-2017
Jailbreaken lijkt me wel fijn, maar wie moet dat voor elkaar boksen? De beste, Geohot, is nu lekker met z'n PS3 aan het spelen, dus van hem weet je ook niet of hij een jailbreak voor de iPad wil maken. En bij het iPhone dev team is het ook akelig stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 20:21
mikevdzanden schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:09:

Ook zijn er bepaalde aanwijzingen gevonden in de SDK die een beetje raar zijn.. In adressenboek zou je een foto kunnen nemen van iemand bijv?
kan al met een iphone hoor ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Oentje13 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:48:
Jailbreaken lijkt me wel fijn, maar wie moet dat voor elkaar boksen? De beste, Geohot, is nu lekker met z'n PS3 aan het spelen, dus van hem weet je ook niet of hij een jailbreak voor de iPad wil maken. En bij het iPhone dev team is het ook akelig stil.
Nou ja, de firmware is of gebaseerd op gewoon 3.1.3 met wat extra's voor de ipad mode. Oftewel geen nieuw type hack nodig... of het is gebaseerd op de nieuwe beveiliging die de iphone 4g ook ongetwijfeld gaat krijgen, in dat geval is het dnek ik even wachten tot iphone 4g release omdat het risico anders te groot is dat ze daar een nieuw lek weer gaan patchen (Er ligt naar verluid al een nieuwe exploit klaar om gebruikt te worden, maar hier willen ze mee wachten tot de nwe iphone er is)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Pagina: 1