Toon posts:

Hoe maak ik een dualboot for "98 SE en Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag eens Linux uitproberen (wat koop ik ?)en omdat mijn compu (160 intern) een schijf van 8 Gb en een van 20 Gb toch aan verversing toe is...Ook wil ik mijn SE booten (zijn eigen hulpjes halen) zonder dat ik steeds de schijf erin moet jassen !
wie helpt me op weg
alvast bedankt tweaker !;)
een beetje digibeet

Verwijderd

man lilo
man lilo.conf

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:00
Probeer eens RedHat Linux v7.
Te downloaden (gratis) bij ftp://ftp.nl.uu.net , of ff kopen in de winkel(fl 90,-)...

Volgorde:
W98SE installeren, mag zonder drivers e.d.
Dan linux. (kan ook met bootflop starten, moet je workstation install doen)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Ik wil graag eens Linux uitproberen
man lilo man lilo.conf
ik denk dat dit al te hoog gegrepen is |:(

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Topicstarter
...en daarom vraag ik ook om help/hulp :r

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:00
Ga naar de winkel en koop een compleet Linux pakket MET boek...

Gaat zeker lukken :)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Topicstarter
Suse met boek ?:7

• pjottum
  • Laatst online: 22:56

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

goedzo

suse of rode hoed of welk ander pakket. Kost je een keer 100 piek, maar dan heb je ook wat. Hoe ben je met windos begonnen ?

I have usernames older than you.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op donderdag 08 maart 2001 15:01 schreef Dante het volgende:
Suse met boek ?:7
Bijvoorbeeld, SuSe komt met een handleiding die ideaal voor beginners is! (Ook met info over dualboot enzo)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ik met Windows begon....zat er gewoon op: OEM of zo en door veel te klunzen en zelf te ondervinden; kom ik steeds verder.Kost wel eens een paar nw set ups. Wil ook graag van de harde schijf booten, zonder steeds Se 98 erin te mikken als hij weer eens wat nodig heeft !
Zag Suse voor fl 99,00 met een paar dikke boeken; de cd's kunnen het niet zijn, die zoveel wegen.
Dat wordt dus een weekend of langer lachen, want hij gaat helemaal schoon ( f-disk). Partioneren via Partition Magic en dan maar hopen op jullie hulp. !Nu die toch schoon gaat zijn er nog leuke extra ideeen ?
Maar erg bedankt en wellicht een nieuwe LINUX aanhanger. :D
Tot zover
oh ja nog eerst even 256 k bijplaatsen voor het Adobe gebeuren

• ReLexEd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-10-2025

ReLexEd

2 ReLexEd or not 2 ReLexEd???

Voor de echte Linux-leek is de Corel versie van Linux ook aan te raden, ISO-tje downloaden (Ok, 347Mb duurt even |:( ), fikken, en met de CD erin booten....

Zelfs als je al iets van Win9x hebt draaien, kan ie vrij makkelijk ertussen...

Koste mij zelf nog geen drie kwartier om het erop te krijgen, inclusief het schuiven in partities met Partition Magic.....

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Bij de installatie van linux wordt er meestal standaard een dualboot gemaakt. Er is alleen een ding. Installeer linux niet voorbij cylinder 1024 (rond de 8 gigabyte), want dan kan het niet booten. Er is omheen te werken door aan lilo de optie lba32 toe te voegen, maar dat zegt je nog niks.

Verwijderd

In 7 stappen win + SuSe linux installeren

1. Maak met partition magic een win32 partitie aan van de gewenste groote en laat de rest van de HD open.
2. Installeer win op die partitie
3. Ga naar de winkel koop een SuSE Linux Distro
4. Douw cd 1 in de drive
5. Volg de instructies op het scherm en laat Linux de open ruimte gebruiken.
6. Kies voor Lilo op floppy
7. Start systeem. (zonder flop voor win en met linux flop voor linux)

eitje :P

Verwijderd

Door de howto'z te lezen *zucht*
Alles staat letterlijk voorgekauwd... moeten we het nog voor je komen installuh ofzo?

>:)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 09 maart 2001 09:27 schreef Dante het volgende:
Wil ook graag van de harde schijf booten, zonder steeds Se 98 erin te mikken als hij weer eens wat nodig heeft !
Euh..installatie dir van de CD naar je HD kopieren mischien?
Weenie hoor, lijkt mij toch heel simpel.
Daarna even uitzoeken (via http://www.regedit.com ofzo) hoe je ervoor kunt zorgen dat ie niet eens meer om de CD vraagt..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
Suse is te makkelijk. Neem Debian, daar moet je nog wat voor doen :)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

Ok, maar ga jij hem dan helpen? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Alle hulp is welkom !, Bier wijn, sate, olijven, bitterballen voorradig.....!Maar wat is in Godsnaam "Lilo" Het is toch gewoon Suse ( oftewel miepie). Partition Magic 6.0 erin dan moet het toch lukken. heb hier wel de 6 schijfjes uit de schoolbox van Corel liggen....
Is toch niks mee als iemand het even wat te ver uitschrijft...zal toch wel tegen leuke dingen aan lopen, maar....ik houd jullie op de hoogte !
Bedankt allen. het dikke groene pak ligt hier 6 cd'rom en wat bladzijden in boeken....:p
goed weekend en...voor aanvulligen aanbevolen !*D

Verwijderd

Lilo staat voor: Linux Loader. Het is de boot manager van Linux. Dus zoiets als Bootmagic. En als ik jouw was zou ik gewoon de stappen volgen die ik gestuurd heb. Dat is het makkelijkste en je hebt ook nog 60 dagen installatie support van SuSe.
Corel Linux is wat te commercieel vind ik zelf.

Verwijderd

Topicstarter
:7 Lijkt me prima en veel te ruilen is er ook niet meer.....wel veel letters hoor...je (jullie horen nog van me)
uw linuxbeet

Verwijderd

Topicstarter
uhuh, is distro de handelsversie,? moet altijd wat lachen met planken en mamaschijven; gekocht voor fl 99,00 in een grote groene doos :P

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Weet je, als ik dit
Dat wordt dus een weekend of langer lachen, want hij gaat helemaal schoon ( f-disk). Partioneren via Partition Magic en dan maar hopen op jullie hulp.
lees, ben ik bang dat je absoluut geen idee hebt waar je nou eigenlijk mee bezig bent.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
...zolang ik maar DENK dat ik WEET, waar ik mee bezig WIL zijn !
Vastbijters hebben een langer leven !>:)

Verwijderd

Topicstarter
ben ik bang dat je absoluut geen idee hebt waar je nou eigenlijk mee bezig bent.

altijd fijn als jij alles al weet overigens !

Verwijderd

Ik zie het nut van f-disken niet echt in, tenzij je alle data van je partitie wil verliezen. Ik dacht dat redhat en dergelijke met disk druid ook de data kon behouden en toch de partities kon aanpassen. Weet dit overigens niet zeker.

Het is niet moeilijk, als je maar wil lezen :)

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
Zou et al gelukt zijn? :)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op Saturday 10 March 2001 09:26 schreef Dante het volgende over mij:
altijd fijn als jij alles al weet overigens !
...hoe en wanneer je een back-up maakt van bepaalde dingen bijvoorbeeld ;)

Inbelverbindingen e.d. >:)

En nee, ik weet ook niet alles.
Maar wel bijvoorbeeld dat je je schijf niet hoeft leeg te gooien omdat je SuSe naast Windows installeert ;)

Verwijderd

Ga naar slackware.com en download ff bigslack vanaf hun ftpsite (gebruik een downloadmanager)...lees de readme. Bigslack is een versie van slackware linux die je kunt runnen vanaf een fatpartitite, je hoeft dus niet je harddisk opnieuw te partioneren of te kloten met lilo etc. etc.
Edit vervolgens ff je msdos.sys zodat windows niet automatisch de gui opstart, en maak ff een opstartmenuutje in autoexec.bat.

Voila, een win98/linux dualboot systeem.
Pagina: 1