Ik was zojuist bezig met Windows herinstallatie op mijn 2e pc toen ik ineens een (ver)brandluchtje rook. Ik kon het eerst niet plaatsen, ik rook bij de stereo installatie, toen bij de computer. Ik merkte dat er wel erg veel hitte vanuit mijn computer kwam. En dit terwijl de monitor uit stond. Ik heb de monitor aangedaan, maar ik kom maar kort wat doen, toen vervormde het beeld aan alle kanten en de computer deed compleet maf. Gelijk de stroom er af gehaald.
Even later deed ik de pc weer aan, ik zag dat de fans gewoon draaiden (de zijkant van mijn pc staat standaard open). Ik heb snel Speedfan er bij gepakt en tot mijn schrik zag ik dat mijn videokaart 107 graden aangaf. En dat nog steeds nadat ie al een paar minuten al uit was. Ik heb de pc gelijk weer uitgeschakeld.
De videokaart betreft een Club3D Nvidia GeForce 8800GT 512mb.
Normaal is de kaart zo tussen de 60 en 70 graden, al viel het me wel op dat eergisteren de temperatuur al opliep naar 80 graden. En dat terwijl de computer niets bijzonders deed.
Is er nu een kans dat mijn videokaart naar z'n grootje is?
(Hij startte overigens bij de 2e keer wel gewoon op)
Even later deed ik de pc weer aan, ik zag dat de fans gewoon draaiden (de zijkant van mijn pc staat standaard open). Ik heb snel Speedfan er bij gepakt en tot mijn schrik zag ik dat mijn videokaart 107 graden aangaf. En dat nog steeds nadat ie al een paar minuten al uit was. Ik heb de pc gelijk weer uitgeschakeld.
De videokaart betreft een Club3D Nvidia GeForce 8800GT 512mb.
Normaal is de kaart zo tussen de 60 en 70 graden, al viel het me wel op dat eergisteren de temperatuur al opliep naar 80 graden. En dat terwijl de computer niets bijzonders deed.
Is er nu een kans dat mijn videokaart naar z'n grootje is?
(Hij startte overigens bij de 2e keer wel gewoon op)