Videokaart verbrand?

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:05
Ik was zojuist bezig met Windows herinstallatie op mijn 2e pc toen ik ineens een (ver)brandluchtje rook. Ik kon het eerst niet plaatsen, ik rook bij de stereo installatie, toen bij de computer. Ik merkte dat er wel erg veel hitte vanuit mijn computer kwam. En dit terwijl de monitor uit stond. Ik heb de monitor aangedaan, maar ik kom maar kort wat doen, toen vervormde het beeld aan alle kanten en de computer deed compleet maf. Gelijk de stroom er af gehaald.

Even later deed ik de pc weer aan, ik zag dat de fans gewoon draaiden (de zijkant van mijn pc staat standaard open). Ik heb snel Speedfan er bij gepakt en tot mijn schrik zag ik dat mijn videokaart 107 graden aangaf. En dat nog steeds nadat ie al een paar minuten al uit was. Ik heb de pc gelijk weer uitgeschakeld.

De videokaart betreft een Club3D Nvidia GeForce 8800GT 512mb.

Normaal is de kaart zo tussen de 60 en 70 graden, al viel het me wel op dat eergisteren de temperatuur al opliep naar 80 graden. En dat terwijl de computer niets bijzonders deed.

Is er nu een kans dat mijn videokaart naar z'n grootje is?
(Hij startte overigens bij de 2e keer wel gewoon op)

Mijn YouTube Channel

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:55
ehhm, draait de fan van de videokaart wel? zo ja, met welke snelheid, zo nee, zit het draadje wel goed, en is de heatsink wel goed op de gpu bevestigd?

• Snowwie
Ik heb de videokaart er uit gehad en ik kan wel zeggen dat de fan nogal stroef draait. Maar het vreemde is dat ik de videokaart onlangs nog compleet schoongemaakt heb. Ik heb het hele blok er af gehad en nieuwe koelpasta (beetje maar trouwens) aangebracht.

Maar dat is alweer een tijdje terug.

Nu wil mijn pc niet meer doorstarten, hij blijft hangen op de melding
F2 - Ga naar Bios
F11 - Bootopties

:(

Mijn YouTube Channel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de fan stroef draait kan het wel eens zijn dat hij daardoor te heet wordt. Koel dat ding eens wat beter zou ik zeggen.

• Snowwie
Dat is niet een probleem dat ik zo direct kan oplossen. Ik heb geen voorraadje ventilatoren en ook geen perslucht busje om de boel uit te spuiten. Bovendien wil de computer niet eens meer starten, hij blijft plakken op de F2, F11 berichten en vanaf dat moment reageert ie nergens meer op.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/club3d-8800gt-radialfan.jpg

Deze rode fan zit er dus op.

Mijn YouTube Channel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dus je sluit een kaart aan waarvan je weet dat de koeler niet goed is en je vindt het vreemd dat hij te heet wordt? Fix dat eerst, anders schiet je er natuurlijk niet echt veel mee op :P

Verwijderd

Als je nu eens een VGA koeling koopt en die er op zet? Misschien doet die het dan wel.
Over het Bios verhaal, kan zijn dat die je videokaart niet herkent/ziet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:32:
Als je nu eens een VGA koeling koopt en die er op zet? Misschien doet die het dan wel.
Over het Bios verhaal, kan zijn dat die je videokaart niet herkent/ziet.
Het kan ook zijn dat het beeld dan gewoon vastloopt omdat de videokaart oververhit is.

• Snowwie
Ik krijg nu nog wel beeld, maar de pc blijft hangen. Ik kom de bios ook niet in. Het moederbord heeft jammer genoeg geen onboard vga, anders had ik em daar wel even op gezet.

CMOS batterij even er uit halen kan ik ook nog proberen.

Mijn YouTube Channel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dit heeft zo weinig zin, als die kaart niet koelt kan deze problemen geven. Dan kun je wel van alles gaan doen, maar dat heeft natuurlijk weinig zin, net als dit topic, daarom gaat deze dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.