Monitoren in standby na opstart PC

Pagina: 1
Acties:

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-04 13:14
Beste medeTweakers,

ik heb een aantal maandjes een nieuwe systeem kast (samengesteld met behulp van jullie medetweakers en de best buy guide). Elk onderdeel is nieuw en hij doet het prima.
Ik kan alle games op max spelen (resolutie 1680x1050), heb nog nooit een blue screen gehad of andere grote foutmelding.

Ook heb ik de laatste versies van alle drivers (gezien ik de PC nog niet zo lang heb).

Het draait allemaal als een zonnetje behalve ...

Als ik de PC opstart dan gaan mijn monitoren niet mee aan. Het systeem start 100% op en ik kan mijn wachtwoord invullen en in windows komen, maar de schermen blijven uit of op standby. Deze is dan met geen mogelijkheid uit standby te halen.

Ze gaan dus nooit aan, ik zie dus geen opstart scherm, logo's of andere info. Vanaf het moment dat ik op de PC aan druk blijven schermen uit of in standby.

Bijzonder is wel dat mijn videokaart als een gek gaat blazen (of een andere vent, maar volgens mij is het de videokaart). Dus als dit gebeurt dan gaan mijn monitoren niet aan (of uit standby). Als de ventilatoren niet max draaien dan start hij op en heb ik beeld.

Mijn systeem:
- Monitor 1: HP w2207h
- Monitor 2: Samsung Syncmaster 930BF

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 131,99€ 131,99
1Cooler Master Gladiator 600 Zwart€ 49,-€ 49,-
1Cooler Master Real Power M520€ 61,20€ 61,20
1Foxconn A7DA-S€ 89,95€ 89,95
1HP Pavilion w2207h€ 408,17€ 408,17
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 70,63€ 141,26
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 28,-€ 28,-
1Samsung Syncmaster 930BF----
1Sapphire Vapor-X HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 192,-€ 192,-
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 6,47€ 6,47
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS€ 78,-€ 78,-
ImporterenTotaal€ 1.186,04

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor dit probleem want het is gewoon vervelend je PC 2 of meer keer te moeten aan/uit zetten voordat je beeld hebt!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Verwijderd

Er heeft nog niemand gereageerd, en ik weet de oplossing ook niet. Maar dit probleem heb ik de afgelopen weken vaker in het forum gezien. Ik kan het helaas niet zo snel vinden!

Kun je BIOS settings voor je grafische kaart langzamer zetten?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Wat mij betreft zouden de 1e 2 opties de videokaart en de voeding zijn. Heb je een andere voeding liggen die je kunt testen? Heb je het probleem alleen bij een koude boot? omdat je aangeeft dat hij het na een aantal keer proberen wel doet.
Daarnaast kan het zijn dat de grafische kaart gewoon niet helemaal goed werkt.

Desktop | Server | Laptop

• Dreanor
Het is zowel bij een koude boot als bij her aanzetten uit standby modes. Helaas heb ik geen extra voeding klaar liggen hier.

Zou het kunnen zijn dat 520w te weinig is voor dit systeem? Want ik zit er wel aan te denken een 700w te nemen omdat ik in de toekomst crossfire wil hebben (verre toekomst maar toch).

Ook moet ik binnenkort een nieuwe instal van windows 7 doen omdat de RC client in maart afloopt dus misschien helpt dat al denk ik niet want het probleem begint al voordat windows ook iets doet.

Ik heb hier ook wel 1 of 2 topics over gevonden, echter waren deze al jaren oud. Ook google heeft nog weinig resultaat opgeleverd dus vandaar dat ik het toch maar hier probeer.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:58
[verwijderd]

[ Voor 171% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:03 ]

• 3wielerdealer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 13:49
Al eens geprobeerd windows in veilige modus op te starten?
Of zit dit niet meer in Windows 7? :P
Veilige modus kun je selecteren door op f8 te drukken voordat windows opstart, dus nadat het bios voorbij komt.

Je voeding zou trouwens geen probleem mogen zijn qau watt's.

[ Voor 13% gewijzigd door 3wielerdealer op 28-01-2010 13:07 ]

• Dreanor
Ik had ineens een briljante ingeving op een andere manier van zoeken, namelijk:

Sapphire Vapor-X HD 4890 1GB boot problem

De eerste resultaten geven aan dat dit een bekend probleem is voor deze videokaart. Dat Sapphire de kaarten terugneemt omdat er geen reparatie of flash mogelijk is om dit probleem op te lossen, enkel een nieuwe kaart.

Alle kaarten met de volgende PN/SKU schijnen dit probleem te hebben:
PN 288-1E115-020SA
SKU# 11150-05-20R

Dit is mijn kaart PN/SKU en deze komt vaak voor met het probleem!

Mijn excuses voor het aanmaken van een onnodig topic, ik ben al weken aan eht zoeken naar het probleem maar zocht te moeilijk. Ik zocht op fans 100% at boot no screen of at startup instant standby mode cant exit of iets in die richting. :P

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 11:17
Ik heb hetzelfde probleem hier gehad met een Asus P5K Pro, E8400 en een Geforce 8600 GTS. Het bootlogo van mijn mobo verscheen wel, maar daarna ging de monitor, permanent, in de standbystand.

Het probleem leek in de Bios te zitten, want sinds ik die geflashed heb zijn de problemen voorbij

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Dreanor
Frankster schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:08:
Ik heb hetzelfde probleem hier gehad met een Asus P5K Pro, E8400 en een Geforce 8600 GTS. Het bootlogo van mijn mobo verscheen wel, maar daarna ging de monitor, permanent, in de standbystand.

Het probleem leek in de Bios te zitten, want sinds ik die geflashed heb zijn de problemen voorbij
Ik krijg niet eens bootlogo van mobo, mijn schermen blijven zwart, permanent. Zoals ik zei, ik heb het problem (en de oplossing) gevonden. RMA aanvragen en nieuwe kaart halen, enige optie voor het probleem! :)

Als het kon zou ik hier een slotje op zetten, maar dat moet een forum mod maar doen.

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 23:51
Ook ik kan in het rijtje aansluiten, echter ben ik niet zo technisch, en niet zo thuis in sommige begrippen hier! Ik gebruik als videokaart ati radeon 4850. Nou lees ik hier een oplossing van je bios flashen, is dit lastig? En is het aan te raden voor mij om dit te doen? Ik ben een beetje thuis in computers, maar niet zo goed als de mensen boven me!
Enige verschil is dat na een aantal x op laten starten en dan resetten het beeldscherm wel aangaat!

---
Even verder gekeken dan mn neus lang is, en het lijkt me verstandig niet met me bios te klote... Zijn voor dit probleem andere oplossingen?

[ Voor 26% gewijzigd door Thomas312 op 03-02-2010 19:25 ]

• Dreanor
Voor mijn probleem is het simpel, nieuwe kaart. Flashen/reparatie helpen niet. Maar dat is voor de Vapor-X 4890 van bepaalt serie nummer.

Pagina: 1