Antec 902 vragen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalith
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:19
Hey jongens,

Ik ben helemaal nieuw met casemodden en dat soort dingen, de eerste spectaculaire kast die ik ooit heb gehad is de Antec nine hundred two waar fans met leds in zitten :X . Nu ben ik alleen een beetje uitgekeken op deze kast, nouja uitgekeken nog niet helemaal maar wil er een aantal dingen aan veranderen.

Winkelwagentje:
AantalProductPrijsSubtotaal
2Revoltec RC036€ 2,95€ 5,90
3Scythe Kama PWM Blue LED 120mm€ 7,26€ 21,78
1Scythe Kaze Master 5.25" Black€ 26,24€ 26,24
1Cooler Master Mega Flow Blue 200mm€ 11,61€ 11,61
7 productenImporteren als eigen wensenlijstTotaal€ 65,53

1. Casefan controller
Wil er graag een controllertje inzetten om geluid te minderen, of juist de fans op hoge snelheid te laten draaien, dat kan nu ook al maar wil het centraal hebben met een mooi schermpje erbij, vereiste is alleen wel dat ik aan streng kabelmanagement wil gaan doen en er dus niet teveel kabel romslomp aan zit. Ik zat zelf te denken aan de Scythe Kaze Master. De temperatuur kabel zooi hiervan zal ik dus niet gaan gebruiken, hij blijft dan toch wel gewoon werken, niet? Als iemand een beter alternatief heeft hoor ik het graag, wil er alleen wel een display op, en hij moet geen twee 5,25" bays in beslag nemen.

2. Casefans
Ik heb nu de standaard casefans van Antec in mn kast draaien die bij de kast ingebouwd zaten, deze hebben alleen molex connectors wat niet gaat passen met die Scythe casefan controller. Heb ik met deze twee fans een goede keuze gemaakt of zijn er mogelijkheden die ik beter zou kunnen nemen?

3. Sata kabels
Leek me daarnaast een leuk idee om er een paar sata kabels bij te kopen die licht geven, heb nu blauwe gekozen, maar denken jullie (ervaring etc) niet dat het misschien mooier zou staan wanneer ik blauwe casefans doe met rode of groene satakabels?

4. Kastverlichting
Misschien dat het nog een goed idee was om één of twee van die "cathode buizen" in mn kast te hangen. Deze krijgen stroom via molex connectors toch? Heb ze nog niet op de verlanglijst staan want weet nog niet of ik dat echt wel wil.

5. Window mod
Heb op youtube al een aantal filmpjes gezien hoe je de side window van de 902 kast kan aanpassen, ik wil namelijk zo'n window er in in plaats van de normale. Ik heb alleen geen gereedschap en geen idee hoe ik zoiets voor mekaar zou moeten krijgen, laat staan de handigheid. (mn pa heeft wel een decoupeerzaag, maar daar houd het mee op) Zijn deze windows niet ergens de bestellen oid? Google gaf me weinig antwoord hierop.

Hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn eerste stapjes in dit hele wereldje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat betreft de cold cathodes. Deze worden inderdaad vaak (zo niet altijd) geleverd met molex aansluitingen. Ook zit er vaak een splitsing (of hoe je het ook noemt) aan zodat je slechts 1 molex van je voeding kwijt bent voor 2 cathodes.

Wat betreft de window mod. Met een dremel moet je een heel eind kunnen komen. :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
de tempratuur kabel zooi? ... zo veel kabels heb je er echt niet hoor

kijk hoeveel pins aansluiting je fans zijn die je wilt kopen

ik zou alles in 1 kleur laten anders krijg je echt ene hele kermis attractie

cold cathodes worden wel warm maar niet heel warm, kan gewoon in de hand houden/aanraken ofzo
2 cathodes per 1 inverter op 1 molex

window kan met een dremel, of een figuurzaag
zorg wel dat je alles met tape afplakt ( tenzij de window die je wilt het zelfde gat is, raam eruit halen, goed dubbelzijdigtape eventueel U profiel ( zoals op de foto) en dan plakken, klaar

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Als iemand een beter alternatief heeft hoor ik het graag, wil er alleen wel een display op, en hij moet geen twee 5,25" bays in beslag nemen
Ik heb geen ervaring met de kaze master, wel ben ik erg tevreden over m'n zalman MFC-3.
Is wel wat duurder, maar ziet er naar mijn mening beter uit, en heeft ook een power meter, timer, temperatuur sensors (pas op dat je ze goed plaatst, die krengen zijn zo klein dat ze snel kapot gaan en bovendien toch extra kabels. Mijne heb ik weggegooit, mis ze niet)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalith
Ach de temperatuur maakt me in principe niet zo veel uit, met uitzondering van GPU en CPU.
Als ik lees waar anderen ze plaatsen (geheugen, northbridge, mosfets) heb je altijd kabels over je moederbord heenlopen en dat is nou net wat ik liever niet wil.

Als ik stevig een overclock doe draai ik die fans wel helemaal open, anders staan ze lekker zacht, ben sowieso aan het kijken voor een waterkoeling dus is airflow niet meer een heeele hoge prioriteit.

Zal misschien een gokje gaan wagen met mn zijpaneel, heb er maar 1tje van dus moet voorzichtig zijn, als het misgaat dan...

Als je bijvoorbeeld twee van die cathodes er in plaatst, wordt de boel dan niet een beetje overbelicht? Als ik er straks een radiator met led fans in heb wordt het effect denk ik ook al wat beter dus die cathodes laat ik nog even voor wat het is.

Misschien dat ik die sata kabels wel gewoon zwart doe, kabels van de voeding (corsair hx850) zijn ook zwart en de kast ook helemaal dus dan vallen die dingen ook niet teveel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
je kan ook gewoon 1 cathode ( dus 1 balkje) op de inverter aansluiten

overbelicht valt opzich nog best wel mee vind ik zelf

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
hoi, ik heb de Scythe kaze master ace (is precies hetzelfde als de normale kaze master alleen met een andere behuizing). Je kan de temperatuur sensoren er gewoon uit laten. Verder is het een kwalitatief heel goed ding, en ik raad je hem zeker aan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalith
Okeej het is dus wel duidelijk dat ik de kaze master ga aanschaffen, cathodes wacht ik nog even mee. misschien dat ik binnenkort mn zijpaneel ga zagen en pimpen. Er komt ook een waterkoeling in dus dat kost ook wel een heleboel centjes, geld is eerst eventjes op dus.

thnx voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Misschien wat late reactie:
Maar als je je side panel van je 902 verneuqt, kan je bij Antec gewoon een nieuwe bestellen: http://www.antec.com/Europe/Detail.bok?no=649

• Droplollies
  • Laatst online: 06-12-2024
Remmes_NT schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:12:
overbelicht valt opzich nog best wel mee vind ik zelf
klopt, ik heb ook 2 groene cathodes naast een blauwe led fan in de onderkant van mijn case geplaatst, en als ik alle led fans uitzet is het alleen onderin verlicht, bovenin is het dan pikdonker :P
maargoed groene cathodes naast een blauwe fan geeft een best mooi effect imo
uiteraard is dit smaak maar ze zijn niet zo heel duur dus als je ze niet leuk vind haal je ze er weer uit

Mijn Spec's

Pagina: 1