[Windows 7] Bad spooler driver blue screen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 15:29
Hallo,

sinds een maand of 2-3 heb ik Windows 7 op mijn computer staan. Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Sinds kort krijg ik regelmatig (eens in de 5-7 uur) opeens een blue screen met de melding: "BAD_SPOOLER_CALLER"

Na wat googlen kwam ik erachter dat het op een driversprobleem duidt (zoals wel vaker met blue-screens). Ik heb echter al een tijdje geen hardware meer toegevoegd oid (sinds Windows 7 al niet) en ook niet heel gekke drivers geinstalleerd oid. Ook heb ik wat software draaien die drivers gebruikt, maar niks vreemds.

Ik heb hieronder zo'n beetje de dingen die ik denk dat het zouden kunnen veroorzaken (die zijn veranderd in de tijd voordat het voor het eerst gebeurd):
  • uttorrent heb ik geupgrade naar 2.0 RC en ik verstuur mijn verkeer uitsluitend encrypted (privacy+ik vermoed dat mijn provider afknijpt)
  • Overgestapt naar een WRT610N als router (802.11agn dual band)
  • Diverse printers toegevoegd en verwijdert, waarvan er eentje (een HP Laserjet 1100 die ik via een USB->LTP kabel aansluit) het sinds kort weigert te doen vanaf mijn computer. Er is echter geen direct verband (de blue screens zijn niet direct daarna begonnen oid, je converter zou ook kapot kunnen zijn).
  • Gebruikelijke windows updates (misschien soms een driver update erbij)
  • 'e'en keer Nvidia quadro performance drivers geupgrade naar de laatste WHQL (vanwege OpenCL en CUDA)
  • Mijn mobiele telefoon als internetadapter gebruikt
Verder heb ik geinstalleerd:
  • Daemon tools pro advanced
  • Truecrypt
  • Adobe PDF printer
  • Adobe CS4
  • Firefox 3.6 sinds beta 1 omdat die beter integreert met windows 7 (areo peek)
Uit geen van die dingen kan ik echter bedenken wat het nou zou kunnen zijn, zeker omdat er geen directe oorzaken zij (als ik dit doe dan komt het blue screen)

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Ik heb nl geen zin in eindeloos de-instaleren en herinstaleren en wil die software eigenlijk ook niet kwijt.
Dan doe ik liever een schone install, aangezien ik dat snel kan doen en het ook andere voordelen biedt...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

[ Voor 4% gewijzigd door dtech op 27-01-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 18:14

amx

spooler service is je printerservice van windows, als je in services.msc de spooler service uitzet, blijf je dan baluw scherm krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 15:29
Net eentje met "SYSTEM SERVICE EXCEPTION" en iets met afd.sys (was snel weer verdwenen)

Printer spooler is goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Het zal wel BAD_POOL_CALLER zijn en helemaal niet over de printspooler gaan :p

Dit is een verkeerde memory call: meestal een slechte driver.

Edit: Check je netwerkkaart driver eens. Zie oa. http://www.sevenforums.co...-blue-screen-afd-sys.html. Misschien heeft Windows Update uit zichzelf een buggy driver geïnstalleerd - heb ik zelf ooit al meegemaakt.

[ Voor 46% gewijzigd door YellowOnline op 06-02-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:19
Dat "was snel verdwenen" kun je uitzetten zodat je op je gemak wat kan noteren en in een zoekmachine kan gooien:
rechtermuisknop op "my computer", "properties", tabblad "advanced", sectie "startup and recovery", knop "settings", sectie "system failure", vinkje "automatically restart".

ach...in een volgend leven lach je er om!