Toon posts:

Nvidia Geforce 9800 Gtx of Ati Radeon HD 4870 512MB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb bijna 2 jaar een pc met:
Intel Core 2 Duo E6850 @ 3,00 Ghz
8 Gb DDR2-800
Asus P5K
Nvidia Geforce 9800 Gtx
Huntkey Green Star 450W

Nu heb ik wat problemen met de koeling van de 9800gtx en ik ben al naar de pc-winkel geweest en die zeiden dat het aan de kaart lag.
Nu wil ik eigenlijk een andere kaart kopen, of dan een nieuwe 9800 gtx.
Mijn vraag is nu:
Hoe is een HD 4870 512MB ten opzichte van mijn huidige 9800 gtx?
Is deze sneller? en bij games (Cod: MW 2, Dirt 2, etc)?
Thx!

Verwijderd

nieuws: 'Radeon HD4870 20 procent sneller dan Geforce 9800GTX'

Daar staat alles wat je moet weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 16:33 ]

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:30:
Hallo,
Ik heb bijna 2 jaar een pc met:
Intel Core 2 Duo E6850 @ 3,00 Ghz
8 Gb DDR2-800
Asus P5K
Nvidia Geforce 9800 Gtx
Huntkey Green Star 450W

Nu heb ik wat problemen met de koeling van de 9800gtx en ik ben al naar de pc-winkel geweest en die zeiden dat het aan de kaart lag.
Nu wil ik eigenlijk een andere kaart kopen, of dan een nieuwe 9800 gtx.
Mijn vraag is nu:
Hoe is een HD 4870 512MB ten opzichte van mijn huidige 9800 gtx?
Is deze sneller? en bij games (Cod: MW 2, Dirt 2, etc)?
Thx!
Eh ten eerste zit er waarscheinlijk nog garantie op die kaart en ten tweede kan je de koeling problemen waarschijnlijk simpel oplossen door koeler schoon te maken of de koelpasta oid te vervangen. Ik zou dus eerst even het probleem oplossen voor je gelijk een nieuwe kaart aanschaft :X

Als je toch een HD4870 wil haal dan de 1GB versie. Zal +/- 25% sneller zijn dan je GTX

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 27-01-2010 16:36 ]

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:25
Als je pc er zo uit zou zien dan moet je hem echt een keer schoonmaken:
Afbeeldingslocatie: http://www.tqc.nl/Site_image/heel_stoffige_PC.jpg

Ook is het gewoon verstandig om je kast eens in de zoveel tijd van stof te ontdoen. Doe dit NIET met een stofzuiger, ivm ESD, maar met een busje met perslucht/compressor oid.

Daarbij zal een HD4870 stukken sneller zijn dan die 9800GTX, een HD4850 is al sneller dan een 9800GTX, dus een HD4870 is zéker sneller.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Of neem gewoon een 5770. Ook niet veel duurder, wel zuiniger en ongeveer dezelfde prestaties als een 4870. Plus de DirectX11 ondersteuning én eyefinity.

Verwijderd

Topicstarter
AlexV schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:38:
Als je pc er zo uit zou zien dan moet je hem echt een keer schoonmaken:
[afbeelding]

Ook is het gewoon verstandig om je kast eens in de zoveel tijd van stof te ontdoen. Doe dit NIET met een stofzuiger, ivm ESD, maar met een busje met perslucht/compressor oid.

Daarbij zal een HD4870 stukken sneller zijn dan die 9800GTX, een HD4850 is al sneller dan een 9800GTX, dus een HD4870 is zéker sneller.
Haha, nee zo ziet mijn pc er nog net niet uit!
Maar ik heb mijn pc vorige week nog uitgeblazen met compressor!, kwam niet heel veel stof uit, hierdoor en een verbetering van de airflow idlet hij nu 2 graden kouder!

• AlexV
Fan van de 9800GTX iets harder zetten met Rivatuner? Probeer eens 100% en kijk of ie dan nog steeds uitvalt, en anders gebruik maken van die garantie, hij is er niet voor niets ;).

Verwijderd

Topicstarter
Crazyanz schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:34:
[...]

Eh ten eerste zit er waarscheinlijk nog garantie op die kaart en ten tweede kan je de koeling problemen waarschijnlijk simpel oplossen door koeler schoon te maken of de koelpasta oid te vervangen. Ik zou dus eerst even het probleem oplossen voor je gelijk een nieuwe kaart aanschaft :X

Als je toch een HD4870 wil haal dan de 1GB versie. Zal +/- 25% sneller zijn dan je GTX
Klopt er schijnt nog garantie op mijn kaart te zitten, maar heb de bon niet meer, dus wil de pc-winkel geen garantie geven, ook al staat het nog gewoon bij hun in het systeem.

Schoonmaken/uiblazen is afgelopen week gedaan en ik heb het niet zo op openschroeven van videokaarten etc.
dus ik koop gewoon een nieuwe denk ik! Pappie betaald toch :9
Ik zal dan idd wel gaan voor de 1 gb versie denk ik!
In ieder geval bedankt!

• AlexV
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:55:
[...]

Klopt er schijnt nog garantie op mijn kaart te zitten, maar heb de bon niet meer, dus wil de pc-winkel geen garantie geven, ook al staat het nog gewoon bij hun in het systeem.

Schoonmaken/uiblazen is afgelopen week gedaan en ik heb het niet zo op openschroeven van videokaarten etc.
dus ik koop gewoon een nieuwe denk ik! Pappie betaald toch :9
Ik zal dan idd wel gaan voor de 1 gb versie denk ik!
In ieder geval bedankt!
Het kan dan misschien leuker/handiger zijn voor een HD5770 of evt HD5850 te gaan, aangezien die Dx11 hebben, en iets toekomstvaster dan de HD4870. Ook weet ik niet op welke resolutie je speelt, want als het 1440*900 is of lager kan je ook af met een 512MB versie.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 17:13
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:55:
[...]

Als je een bankafschrift hebt geldt dit ook als ''bon'' .
je ''pappier'' mag het dan wel betalen maar het geld groeit hem ook niet op de rug.

Verwijderd

Topicstarter
AlexV schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:53:
Fan van de 9800GTX iets harder zetten met Rivatuner? Probeer eens 100% en kijk of ie dan nog steeds uitvalt, en anders gebruik maken van die garantie, hij is er niet voor niets ;).
Daar maak ik al gebruik van! tijdens gamen heb ik hem op 90%, maar dan maakt hij zo verschrikkelijk veel lawaai! xD

Verwijderd

Topicstarter
n0elite schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:03:
[...]
Als je een bankafschrift hebt geldt dit ook als ''bon'' .
je ''pappier'' mag het dan wel betalen maar het geld groeit hem ook niet op de rug.
Nee, haha, was het maar zo, dan had ik al even een lekker core I7 systeempje uitgezocht!
Maar mijn vader zei zelf ook al dat we anders wel gewoon een nieuwe kochten, dus maakt hem niet zoveel uit!
Ik denk dat ik dan de HD 5770 doe, directx 11 is wel chill met dirt 2 enzo:)

Verwijderd

Topicstarter
Vraag is beantwoordt! weet iemand waar ik dit topic kan sluiten of ergens op kan klikken wat aangeeft dat ik het weet?

Verwijderd

Topicstarter
AlexV schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:59:
[...]

Het kan dan misschien leuker/handiger zijn voor een HD5770 of evt HD5850 te gaan, aangezien die Dx11 hebben, en iets toekomstvaster dan de HD4870. Ook weet ik niet op welke resolutie je speelt, want als het 1440*900 is of lager kan je ook af met een 512MB versie.
Ik heb nu een LG monitor van 20.4'' ik speel op 1680*1050.
Windows Vista ondersteunt geen directx 11 toch?
Ik heb dan wel 7, maar dat vraag ik me af.
Is er een duidelijk verschil tussen Dx 10 en Dx 11?

• AlexV
Wojow, een quad post :o. Gebruik de edit-knop aub, ipv 4 posts na elkaar te maken :P.

En verder ondersteunt Vista wel degelijk Dx 11, MicroSoft heeft daar een update voor uitgebracht. Het verschil tussen Dx 10 en 11 is de manier waarop sommige dingen worden afgehandeld, en nog een aantal verschillen, oa tesselation. In het ATi Nieuwstopic kan je het een en ander vinden over Dx 11 ;).

En omdat ik het niet kan laten :+
Afbeeldingslocatie: http://bourbonbirdredux.files.wordpress.com/2009/10/com.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door AlexV op 27-01-2010 21:26 ]

Pagina: 1