Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hej

Ik heb een schildje getekent in illustrator (deze vorm), en geimporteerd in 3dsmax.

Nu wil ik deze een beetje rond trekken, maar om de een of andere redenen gaat dit niet goed zoals te zien is op plaatje 3 in de bijlage.

Afbeeldingslocatie: http://michaytsma.nl/123.jpg

Afbeeldingslocatie: http://michaytsma.nl/4.jpg

Het probleem is te zien in de render.

Ik heb al geprobeerd om alles te slicen, middelpunt verplaatsen, opnieuw tekenen etc. Ik kom hier echt niet verder mee.

Ligt het misschien aan mijn spline ? Ik heb voor de zekerheid ook even het 3dsmax bestand toegevoegd.

*snip* we zitten hier niet om je bestanden voor je te fixen

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 27-01-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:15:
Ik heb voor de zekerheid ook even het 3dsmax bestand toegevoegd.
Kan iemand even...?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

edges visible maken (daar is een sneltoets voor, weet niet meer zeker of het F4 of F5 was ofzo) en dan zie je vanzelf waarom het mis gaat.De geometrie deugt niet om te doen wat jij wilt. Zo te zien heb je een waaier van driehoekige faces met het centrum ergens bovenin, wat je wilt is een aantal verticale banen van faces.

Als je geen idee hebt waar ik het over heb moet je eerst wat tutorials gaan doen om het programma te leren kennen in plaats van zelf meteen dingen te willen kunnen maken, max is een complex programma waar je tenminste enig idee moet hebben wat je doet.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook niet de bedoeling dat iemand het voor mij gaat maken, het is zodat iemand naar het probleem kan kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Om snoeikoei zijn verhaal iets duidelijker te maken;

Je hebt detail nodig om te buigen. Als je alleen om de buitenkanten detail hebt, dus edges, dan zal alleen de buitenkant buigen omdat er letterlijk in de binnenkant niks aanwezig is OM te buigen.

Zijn reply is helemaal correct, hoop dat je hem nu ook beter snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Ik heb hier pas ook gezeur mee gehad zonder oplossing.
Omdat dit een simpele vorm is zou je hem ook vanuit scratch kunnen tekenen in 3dsmax.
Met splines, of door een Box of Plane met veel vertexen als uitgangspunt te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

pim schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:36:
Ik heb hier pas ook gezeur mee gehad zonder oplossing.
Omdat dit een simpele vorm is zou je hem ook vanuit scratch kunnen tekenen in 3dsmax.
Met splines, of door een Box of Plane met veel vertexen als uitgangspunt te gebruiken.
Gezeur zonder oplossing? Als je geen idee hebt hoe geometrie in Max is opgebouwd (vertices, edges, tris / polies) en hoe een modifier werkt is het vast gezeur zonder oplossing maar dan heb je ook nog echt niet 1 tutorial gedaan volgens mij.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guys dont be so hard for a 3ds max newbie. Max is makkelijker te begrijpen met een beetje hulp
@ Mitja: er wordt bedoeld dat je je vorm meer edges en vertics moet geven. Probeer bijvoorbeeld een subdivide modifier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Mijns inziens kan het niet makkelijker gemaakt worden dan zoals het al 3x beschreven hier is hoor :?

edit:
zo dan :P
Hier een plane met de bend modifier, er is logischerwijs detail nodig om te benden.

Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/5468/bentplane.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Schuey op 01-02-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 plaatje zegt meer dan 1000 woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

SnoeiKoei schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:38:
[...]

Gezeur zonder oplossing? Als je geen idee hebt hoe geometrie in Max is opgebouwd (vertices, edges, tris / polies) en hoe een modifier werkt is het vast gezeur zonder oplossing maar dan heb je ook nog echt niet 1 tutorial gedaan volgens mij.
:X

In dit geval was een alternatieve methode gebruiken sneller dan de oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ben ik benieuwd wat die alternatieve methode dan wel niet was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Schuey schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:53:
Ben ik benieuwd wat die alternatieve methode dan wel niet was :D
Nurbs curve misschien? Of Tesselaten (het is alweer een tijdje geleden dan ik modelleerde, maar dit zouden oplossingen kunnen zijn).

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
't Kan allemaal. ;)
Zoals elke 3ds Maxer weet, is er niet één juiste manier in 3ds Max. Slechts diverse methodes die zich onderscheiden doordat ze sneller, nauwkeuriger e.d. zijn. Het is aan de gebruiker om te kijken wat voor hem/haar het beste werkt.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1