Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7x64] import pictures and videos: file corrupt?

Pagina: 1
Acties:

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:01

Dark

who tweaked the light?

Topicstarter
Als ik foto's binnen probeer te halen van een camera via usb, krijg ik regelmatig het volgende bericht:

import pictures and videos
the following error occured while importing <picture>
the file or directory is corrupt and unreadable
x - try again
o - skip this file
o - skip all w. error
continue -cancel

als ik vervolgens try again-continue doe is er niets aan de hand en gaat het importeren gewoon verder :? dit beperkt zich niet tot 1 camera of 1 usb poort, ik heb nu 2 cams en diverse poortjes geprobeerd, beide met andere snoertjes, en elke paar foto's is het die requester...

ik heb natuurlijk al een beetje gegoogled, maar dan meestal op hdd problemen uit, en hier is het kennelijk iets anders omdat er met de files bij retry niks aan de hand blijkt te zijn...

iemand tips om hier vanaf te komen?

nog even snap van het requestertje:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/66g3zb.jpg

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:40
Je hebt verschillende usb-poorten geprobeerd en verschillende camera's, maar was dat met hetzelfde memory-kaartje?

(Als je 2x dezelfde bestanden kopieëert, krijg je de foutmelding dan bijdezelfde files, of op willekeurige momenten?)

Als het probleem zich nu tot dit memory kaartje beperkt, zou ik daar eens een format over heen gooien.

En als het met andere kaartjes ook een probleem geeft, krijg je dan ook dezelfde melding als je je kaartje zelf in de pc(als je pc dit ondersteunt) of in een usb-cardrader stopt?

[ Voor 13% gewijzigd door Semyon op 28-01-2010 05:56 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:01

Dark

who tweaked the light?

Topicstarter
Ja beide cams hebben ieder hun eigen kaartje, de ene heeft een CF en de ander MS pro-duo, en als ik plaatjes binnen wil halen van een los SD kaartje/usb cardreader gebeurd hetzelfde... steeds bij willekeurige plaatjes...

Ik heb nog iets verder gezocht, schijnt iets te maken te hebben met hoe de plaatjes door het import tooltje ge-renamed worden... ben er nog niet helemaal uit...

edit: het lijkt erop dat mijn av-soft dit veroorzaakt... als ik die tijdelijk uit zet komt de error iig niet direct... moet nog even verder kijken wat er gebeurd als ik wat meer fototjes overzet...

[ Voor 20% gewijzigd door Dark op 28-01-2010 11:46 ]