ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Het lijkt mij verstandig om bij het begin te beginnen: Welke distributie wil je gaan gebruiken? Check Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 dus even. Ook moet je goed bedenken wat je er precies mee wilt doen, echt server (dus command line) of wil je liever een desktop hebben (met een GUI dus).
Verder heb ik begrepen dat VMWare een draak kan zijn om werkend te krijgen op Linux, wees dus echt zeker dat je dat wilt gebruiken als Linux beginner. Misschien is het beter om VirtualBox te nemen, de installatie daarvan is een stuk eenvoudiger (kan via de package manager).
Verder heb ik begrepen dat VMWare een draak kan zijn om werkend te krijgen op Linux, wees dus echt zeker dat je dat wilt gebruiken als Linux beginner. Misschien is het beter om VirtualBox te nemen, de installatie daarvan is een stuk eenvoudiger (kan via de package manager).
Commandline FTW | Tweakt met mate
Verwijderd
Dan kun je beter ESXi gebruiken, als de hardware het ondersteunt tenminste. Dan heb je al helemaal geen gedoe met de hardware node.
installeer eerst maar gewoon windows op die host (xp/vista/7) en dan virtualbox..
zonder degelijke linux kennis zou ik er niet eens aan beginnen
zonder degelijke linux kennis zou ik er niet eens aan beginnen
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Valt reuze mee.
Linux installeren is niet moeilijker dan windows installeren. Je download een ISO van een distributie (Ubuntu, OpenSuSE, Fedora.....)
Zelf gebruik ik VMware Workstation 7 en niet VMWare server. Workstation is alleen niet gratis.
Download eerst VMWare server.
Zoek vervolgens een van de vele handleidingen hoe VMWare Server op linux te installeren.
Nadat je VMWare server hebt geïnstalleerd, kan je binnen VMWare andere OS-en installeren.
Hou er rekening mee dat als je veel VM's (tegelijk) wil draaien je over behoorlijk wat RAM geheugen moet beschikken. Ikzelf heb speciaal hiervoor een systeem in elkaar gezet met een triplecore Phenom en 8GB RAM geheugen. (Meer dan 4GB vereist wel een 64 bits processor en een 64 bits besturings systeem)
Lees je vooral flink in. Er is HEEL VEEL informatie beschikbaar, maar echt ingewikkeld is het niet.
Linux installeren is niet moeilijker dan windows installeren. Je download een ISO van een distributie (Ubuntu, OpenSuSE, Fedora.....)
Zelf gebruik ik VMware Workstation 7 en niet VMWare server. Workstation is alleen niet gratis.
Zoek vervolgens een van de vele handleidingen hoe VMWare Server op linux te installeren.
Nadat je VMWare server hebt geïnstalleerd, kan je binnen VMWare andere OS-en installeren.
Hou er rekening mee dat als je veel VM's (tegelijk) wil draaien je over behoorlijk wat RAM geheugen moet beschikken. Ikzelf heb speciaal hiervoor een systeem in elkaar gezet met een triplecore Phenom en 8GB RAM geheugen. (Meer dan 4GB vereist wel een 64 bits processor en een 64 bits besturings systeem)
Lees je vooral flink in. Er is HEEL VEEL informatie beschikbaar, maar echt ingewikkeld is het niet.
Verwijderd
Nee hoor. Ga maar eens goed kijken welke kernels er zijn voor 32-bit systemen.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:44:
Meer dan 4GB vereist wel een 64 bits processor en een 64 bits besturings systeem.
Verwijderd
ok... oa deze thread verklaart wel het een en ander. Toch zou ik, als ik een redelijk nieuwe pc heb voor een x64 OS gaan en niet voor een x86. Al is het alleen maar om niet de extra 'legacy vertaling' door de processor van het OS te hoeven uitvoeren.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:45:
[...]
Nee hoor. Ga maar eens goed kijken welke kernels er zijn voor 32-bit systemen.
Verwijderd
Ik zou voor een 64-bit processor gaan met VT support, en ESXi op die server knallen. Dan heb je dat gedoe ook niet, en je hebt veel minder overhead.
Die 'vele handleidingen' is nou net het probleem met VMWare op Linux. Je moet nog zo veel extra doen, terwijl het met VirtualBox alleen maar installeren is. Eventuele dependencies worden automatisch via de package manager gefixt, als je daaruit installeert. Je zit ook na een kernel update vaak te kloten om die 'patch' van VMW weer te laten werken.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:44:
VMWare is dan wel een goed product, maar op Linux is het omslachtiger dan nodig.
Ja, ik ben wat pro-VB, misschien omdat ik een mod ben op het forum daar?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Pagina: 1