Hallo,
Ik ben mij aan het orienteren op een speakerset voor bij de PC ter vervanging van mijn Z2300 om deze redenen:
- rechterspeaker kraakt iets
- kickbass is wat wollig en bass is verder boomy
- hoge tonen overtuigen niet erg goed
- in mijn bed klinkt de Z2300 minder goed.
Ik gebruik de speakers all-round, voor zowel muziek film als games. Er moet dus een redelijk laag in zitten en alles moet lekker klinken.
Ik ben daarom aan het kijken naar een stereo setup met liefst boekenplankspeakers, aangezien ik die vrij eenvoudig kwijt kan op mijn slaapkamer (2,5 x 3,5 meter). Budgettechnisch heb ik 2 reele opties, dat zijn een tweedehands receiver/versterker met een paar speakers of een set nieuwe actieve speakers/monitoren.
Aangezien ik niet zoveel poespas wil (100 ingangen, 80 kanalen etc
) zoek ik iets relatief eenvoudigs, maar goed klinkend. Het dichts in de buurt komend zijn de studio monitors/actieve speakers, in deze categorie heb ik de volgende speakersets gevonden:
Audio engine A5:
+ ziet er strak uit en zijn redelijk compact
+ redelijk wat aansluitingen

M-audio studiophile BX8a
+ 8" low tone speakers, dus potentieel vrij diep laag.

Swan M200 MKII

Wie kan mij vertellen welke van deze sets een verstandige keuze is en of er nog andere alternatieven zijn? Zelf neig ik erg naar die Audioengine speakers en naar die BX8a.
Ik ben mij aan het orienteren op een speakerset voor bij de PC ter vervanging van mijn Z2300 om deze redenen:
- rechterspeaker kraakt iets
- kickbass is wat wollig en bass is verder boomy
- hoge tonen overtuigen niet erg goed
- in mijn bed klinkt de Z2300 minder goed.
Ik gebruik de speakers all-round, voor zowel muziek film als games. Er moet dus een redelijk laag in zitten en alles moet lekker klinken.
Ik ben daarom aan het kijken naar een stereo setup met liefst boekenplankspeakers, aangezien ik die vrij eenvoudig kwijt kan op mijn slaapkamer (2,5 x 3,5 meter). Budgettechnisch heb ik 2 reele opties, dat zijn een tweedehands receiver/versterker met een paar speakers of een set nieuwe actieve speakers/monitoren.
Aangezien ik niet zoveel poespas wil (100 ingangen, 80 kanalen etc
Audio engine A5:
+ ziet er strak uit en zijn redelijk compact
+ redelijk wat aansluitingen

M-audio studiophile BX8a
+ 8" low tone speakers, dus potentieel vrij diep laag.

Swan M200 MKII

Wie kan mij vertellen welke van deze sets een verstandige keuze is en of er nog andere alternatieven zijn? Zelf neig ik erg naar die Audioengine speakers en naar die BX8a.
[ Voor 12% gewijzigd door NoepZor op 27-01-2010 16:13 ]
De wijzen komen uit het Oosten!