2.0 speakerset voor 300 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:58
Hallo,

Ik ben mij aan het orienteren op een speakerset voor bij de PC ter vervanging van mijn Z2300 om deze redenen:
- rechterspeaker kraakt iets
- kickbass is wat wollig en bass is verder boomy
- hoge tonen overtuigen niet erg goed
- in mijn bed klinkt de Z2300 minder goed.

Ik gebruik de speakers all-round, voor zowel muziek film als games. Er moet dus een redelijk laag in zitten en alles moet lekker klinken.

Ik ben daarom aan het kijken naar een stereo setup met liefst boekenplankspeakers, aangezien ik die vrij eenvoudig kwijt kan op mijn slaapkamer (2,5 x 3,5 meter). Budgettechnisch heb ik 2 reele opties, dat zijn een tweedehands receiver/versterker met een paar speakers of een set nieuwe actieve speakers/monitoren.

Aangezien ik niet zoveel poespas wil (100 ingangen, 80 kanalen etc :P) zoek ik iets relatief eenvoudigs, maar goed klinkend. Het dichts in de buurt komend zijn de studio monitors/actieve speakers, in deze categorie heb ik de volgende speakersets gevonden:

Audio engine A5:
+ ziet er strak uit en zijn redelijk compact
+ redelijk wat aansluitingen

Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/audioengine_a5_black-400-400.jpg

M-audio studiophile BX8a
+ 8" low tone speakers, dus potentieel vrij diep laag.

Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/m_audio_studiophile_bx8a_deluxe-400-400.jpg

Swan M200 MKII

Afbeeldingslocatie: http://www.audioresource.net/ChineseAudio/Images/hivi-m-200_b.jpg

Wie kan mij vertellen welke van deze sets een verstandige keuze is en of er nog andere alternatieven zijn? Zelf neig ik erg naar die Audioengine speakers en naar die BX8a.

[ Voor 12% gewijzigd door NoepZor op 27-01-2010 16:13 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ben je ze al gaan beluisteren?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Een tipje: kijk eens naar de de concept B 200 van Teufel, deze krijgt immens goede kritieken.
http://www.teufel.eu/PC-Multimedia/Concept-B200.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik ben nog niet gaan luisteren. Ik wou eerst duidelijk hebben wat de beste mogelijkheid is om voor te gaan en wat dan vervolgens de meest aan te bevelen sets zijn. Ik kan dan gericht gaan luisteren. Heeft iemand een idee of bijv. die Audio engine speakers bij de Mediamarkt ofzo te beluisteren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273211

krk zijn zeer proffesionele monitor/studio speakers:
http://www.rockpalace.com/product/KRK-RP5-Rokit-G2
aangezien je een kleine kamer heb zijn deze speaker eigenlijk perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

Anoniem: 273211 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:07:
krk zijn zeer proffesionele monitor/studio speakers:
http://www.rockpalace.com/product/KRK-RP5-Rokit-G2
aangezien je een kleine kamer heb zijn deze speaker eigenlijk perfect
Dit is natuurlijk nog beter. Prijs is per stuk.

http://www.bax-shop.nl/dj...stuk/product-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273211

@ gustava malher
ADAM A5 nearfield 300,- per stuk
noepzor heeft budget van 300 euro voor twee speakers :+
terwijl krk al een goed merk is krk rp5 g2 150,- per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

Anoniem: 273211 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:34:
@ gustava malher
ADAM A5 nearfield 300,- per stuk
noepzor heeft budget van 300 euro voor twee speakers :+
terwijl krk al een goed merk is krk rp5 g2 150,- per stuk
De TS wil speakers met een redelijk laag. Verder moet alles lekker klinken. Dan is denk ik een budget van 300,- onvoldoende. De TS kan natuurlijk ook gaan sparen. Biertje minder, SMS een beetje minder en een bioscoopje minder. Je kunt maar een keer het geld uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Die KRK RP5 G2 ben ik inderdaad ook al tegengekomen.

Wat nu eigenlijk de afweging is, is of ik voor die 8" M-audio ga vanwege het extra laag, of voor de goed klinkende KRK of Audioengine. Volgens een review die ik gevonden had was het laag niet superlaag en was de punch niet goed te horen op lagere volumes. Dit is denk ik met de 8" M-audio beter, maar ik weet niet of dit ten koste van hogere tonen gaat en of die speaker in het algemeen niet te klinisch klinkt :) De Audioengine is waarschijnlijk het meest neigend naar hifi, maar ik vraag me af of je in de praktijk verschil hoort in dit prijssegment.

Edit: Budget ... tsja ik ben nu ook weer geen kritische audiofiel, ik ben op zoek naar iets wat beter klinkt dan de Z2300. Het budget is tov. de Z2300 al 3x zo hoog, dus er moet vast wel wat mogelijk zijn. De M-audio speakers hebben in ieder geval een aardig laag door de woofergrootte maar ik weet dus niet hoe ze verder klinken en of ze geschikt zijn voor muziek "consumeren" en niet ontleden ;)

[ Voor 24% gewijzigd door NoepZor op 27-01-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 23:24
Ben je al gaan luisteren dan? Stap gewoon even de Feedback binnen en vraag of je mag luisteren naar een paar monitoren. Dit is ook een hele goede. De M-Audio moet je dan ergens anders beluisteren net als de Swans speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik wou eerst weten wat voor woofersize ideaal is, of is dat ook een kwestie van luisteren? Het laag mag wel redelijk stevig zijn voor hardstyle etc en voor wat laag als ik een filmpje meepak. Ik ben bang dat een woofersize van 5" tekortschiet in het echte laag maar dat een 8" weer vrij fors is.

Die Alesis ziet er zo op het eerste gezicht wel vrij oke uit, beetje tussenin qua woofersize, nu nog een paar reviews lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 19:55
de diameter van de woofer zegt niet alles over de hoeveelheid bas. Ik had ooit twee ranke Totem vloerstaanders met erg kleine woofers, maar over de hoeveelheid bas viel niet te klagen. Het verbaasde mij enorm, maar kennelijk kan het wel.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

BHQ

niek_nijmegen schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:51:
de diameter van de woofer zegt niet alles over de hoeveelheid bas. Ik had ooit twee ranke Totem vloerstaanders met erg kleine woofers, maar over de hoeveelheid bas viel niet te klagen. Het verbaasde mij enorm, maar kennelijk kan het wel.
Dat is idd maar net hoe het geport is (of niet), de grootte van de kast e.d.. Voor bepaalde muziekgenres kan een kleinere speaker voor de bas weer wat fijner klinken dan een grote, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
En stel ik koop een stereo versterker.. kun je dan voor 250 euro een aardige kopen? En wat voor versterkers zou ik tweedehands nog kunnen bekijken? Er staan er genoeg op marktplaats maar ik heb geen flauw idee hoeveel die versterkers echt waard zijn.

Voor 199 euro heb je bijv. een 2de hands HarmanKardon met garantie.. http://link.marktplaats.nl/316839233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 12:36
NoepZor schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:13:
En stel ik koop een stereo versterker.. kun je dan voor 250 euro een aardige kopen? En wat voor versterkers zou ik tweedehands nog kunnen bekijken? Er staan er genoeg op marktplaats maar ik heb geen flauw idee hoeveel die versterkers echt waard zijn.

Voor 199 euro heb je bijv. een 2de hands HarmanKardon met garantie.. http://link.marktplaats.nl/316839233
Voor 250 kan je leuke dingen vinden, als je op de juiste plek zoekt. Nieuw:

http://www.correct.nl/art...A&SOORT=9980&ARTNR=333818

http://www.correct.nl/art...A&SOORT=9980&ARTNR=337786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als het om geluid bij de PC gaat, kan je voor 250 prima speakers kopen. 2e hands heb je voor 50 euro al prima versterkers die daarbij passen.

Als je wilt ben je voor 100 euro klaar met een veilig setje B&W DM110(i)'s en een eenvoudige sony/akai/denon versterker van eind jaren 80. Dat gaat oneindig veel beter klinken dan een logitech setje, het is alleen wat meer bekabeling.

Maar ik snap niet zo goed waarom je niet ook naar die speakers die je zelf noemt gaat luisteren. Het is je inmiddels toch wel duidelijk dat er hier echt niemand is die jou kan vertellen wat je nu precies moet gaan kopen? Orienteren op woofersize vind ik een beetje vaag. Dat doet er toch niet toe. Het gaat erom hoe het klinkt. Niet welk getal er op staat.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik wil ook gaan luisteren maar dan wel gericht. Als het goed is moet je vooraf al het kaf van het koren kunnen scheiden. Als je een auto gaat kopen ga je ook eerst kijken welke modellen voor jou interessant kunnen zijn en dan pas proefrijden. Of zie ik dit verkeerd?

Toch zit ik nu sterk te twijfelen om een Marantz 4001B te kopen icm een leuk setje boekenplank speakers. Dit lijkt me voor muziek toch fijner klinken dan studiomonitoren. Vermogen van die versterker is maar 2x30 watt, maar dit zou voldoende moeten zijn om op een redelijk volume te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325180

Zoals gezegd, niemand kan je vertellen wat je moet kopen. Ik kan je wel vertellen wat ik zou kopen. De LA audio S-310. Deze speakers zijn al eerder getipt door iemand op dit forum, en volledig terecht! Zijn nu ook maar € 200,-. Voor dat geld zou ik meteen 2 paar halen, 1 paar voor je Marantz 5001B en 1 paar voor in de vitrine zo mooi dat ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

NoepZor schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:19:
Als het goed is moet je vooraf al het kaf van het koren kunnen scheiden. Als je een auto gaat kopen ga je ook eerst kijken welke modellen voor jou interessant kunnen zijn en dan pas proefrijden. Of zie ik dit verkeerd?
Omdat je er zelf zo direct naar vraagt: Ja dat zie je verkeerd.

Je hebt nu al een selectie van drie auto's gemaakt en gaat dan vragen "welke moet ik kiezen en welke modellen moet ik nog meer gaan bekijken" en als daar geen reactie op komt, behalve ' tja ga die modellen dan even proefrijden, dan weet je wat je fijn vindt' en daar reageer je op met 'ja maar welke is dan de beste' en gaat dan nog dingen zeggen als "moet ik niet minimaal een 2,5 liter motor hebben om een beetje vooruit te komen"?

Dus ik blijf bij mijn standpunt: Ga een proefrit maken! :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat zulke niet onderbouwde opmerkingen voor je...

[ Voor 73% gewijzigd door FeaR op 01-02-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Van de Cambridge Audio + LA Audio S-310 kan je heel veel plezier beleven voor een leuke prijs. Marantz past er wat minder bij zei de verkoper tegen mij want die is wat minder stabiel dan de Cambridge Audio. Zelf niet ondervonden maar ik heb niet naar Marantz + LA Audio S-310 geluisterd. Wel met de Cambrige Audio, een hele leuke speaker voor het geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 08:29

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Swagger schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:19:
Van de Cambridge Audio + LA Audio S-310 kan je heel veel plezier beleven voor een leuke prijs. Marantz past er wat minder bij zei de verkoper tegen mij want die is wat minder stabiel dan de Cambridge Audio. Zelf niet ondervonden maar ik heb niet naar Marantz + LA Audio S-310 geluisterd. Wel met de Cambrige Audio, een hele leuke speaker voor het geld..
Mijn Google kunsten zullen wel erg slecht zijn, maar ik kan die S-310 niet vinden? Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee...

[ Voor 184% gewijzigd door FeaR op 01-02-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Edifier al geprobeerd? Zelf heb ik een 2.1 setje van ze, en die klinkt echt heeeerlijk :)...

Er zijn natuurlijk ook sterkere en ook studiospeakers ^^ (http://www.edifier-international.com/). Dan zou ik kijken voor de S530D, als ik jou was.

[ Voor 16% gewijzigd door PerfectLight op 01-02-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willardonline
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-07-2023
De BX8A deluxe is een nette speaker met net laag en een fris hoog. Het hoog en het laag is naar mijn idee goed in balans. De overige types die vernoemd werden ken ik niet (op de KRK na, wat vergelijkbaar is met de BX8A).

Mocht je de M-Audio willen beluisteren/zien/voelen dan zou ik eens naar Veenendaal gaan daar doen ze niet anders dan M-Audio. Mocht je er nog een sub bij willen dan heeft M-audio nog de SBX-10 in de aanbieding:
http://www.maudio.nl/?pag...ew=product&product_id=315

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351225

Voor welke heb je uiteindelijk gekozen?
Pagina: 1