Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 22:12
Hey tweakers,

Ik ben al geruimte tijd bezig met het verbouwen van me kamer en ben nu op het punt gekomen een seround set aan te schaffen.

Nu wilde ik altijd gaan voor een Onkyo set met een HKTS-11 maar deze set zit toch wat aan de dure kant.
Ik heb bij een vriend de Logitech Z-5500 gezien en gehoord en vind dit eigenlijk best een mooie set voor een leuker prijsje.

Nu is mijn vraag zit er veel verschil tussen de onkyo en de logitech set en heeft dit zin voor een kamer van 30m2 ??? Veel vrienden zeggen namelijk dat het weinig uit maakt en dat de onkyo enkel voor deel heeft met de vele aansluitingen.

Ik vroeg me af wat jullie hier van vinden.

Het geen wat ik aan wil sluiten is een PS3 en me tv en misschien eventueel een laptop.
Dus wat dat betreft kan ik met die Logitech kwa aansluitingen wel uit de weg.
En het voordeel is dat de logitech set niet zo grote "receiver" heeft en wat dus netter op me kast staat.

Maar graag jullie mening hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik heb zelf de logitech set. Deze klinkt zeer goed voor films en computergeluiden, maar voor muziek zou ik hem toch niet direct gebruiken, daarvoor mist hij (voor mij persoonlijk) teveel in het middengebied. Als brute power echt je ding is, je niet veel geeft om uiterlijk (z-5500 blijft toch plastiekerig), aansluitmogelijkheden en verfijning, dan moet je absoluut voor deze set gaan. De prijs/kwaliteit is dan ongeëvenaard. Ik vergelijk deze set in dat opzicht graag met een American musclecar. De onkyo zal wel meer verfijning bieden.

Natuurlijk zit je met de Onkyo in een andere prijscategorie, aangezien je voor de versterker alleen evenveel of meer betaalt dan voor de volledige Logitech set. Ik heb me altijd laten vertellen dat het ongeveer de regel is dat je speakers twee maal zo duur zijn dan je versterker, dus dat zou het totaal al op driemaal de prijs brengen die je aan de Onkyo zou uitgeven.

Met de Onkyo ben je echter niet verplicht om onmiddellijk voor een surroundsetup te gaan. Je kan bijvoorbeeld beginnen met deftige stereo. Uiteindelijk zal je onvermijdelijk meer uitgeven dan voor de z-5500-set, maar hij zou wel mijn voorkeur genieten.

Nu zie ik in je post dat muziek niet tot je vereisten behoort en dat je geen nood hebt aan de vele aansluitingen. In dat geval kun je gerust voor de Z5500 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Budget hifi vs PC power..

De 607 is gewoon een stuk volwassener als de Z-5500. Maar met de door jouw voorgestelde speakerset ga je weinig verschil merken. Ik zou het laten afhangen op basis van looks. Aangezien je liever geen lompe receiver wilt blijft er slechts maar 1 keuze over niet waar?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BaseBoyNL schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:50:
Veel vrienden zeggen namelijk dat het weinig uit maakt en dat de onkyo enkel voor deel heeft met de vele aansluitingen.
En die vrienden hebben zeker allemaal een Z-5500?
Want eigenlijk is die Onkyo TX-SR607 gewoon beter. Zeker als het gaat om ingangen, mogelijkheden en meer van die dingen. En ook zit je niet aan een kant en klare set vast, maar kan je upgraden mocht het nodig zijn.

Maar goed: het is zoals reeds aangegeven een beetje een kromme vergelijking. Voor jouw doeleinden is die Z-5500 gewoon geschikt en kan je er alles op kwijt wat je wilt. Alleen als je die Onkyo neemt en dan een weer iets betere speakerset dan heb je weer voordeel ten opzichte van die Z-5500. Alleen ga je dan dus (ruim) over het bedrag waar je een stuk of drie Z-5500's voor kan kopen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homecinema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 23:41
Chevy454 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:53:
Budget hifi vs PC power..

De 607 is gewoon een stuk volwassener als de Z-5500. Maar met de door jouw voorgestelde speakerset ga je weinig verschil merken. Ik zou het laten afhangen op basis van looks. Aangezien je liever geen lompe receiver wilt blijft er slechts maar 1 keuze over niet waar?
Geachte Chevy454.

Hierbij wil ik u erop wijzen dat dit gewoon klinklare onzin is.

Zeggen dat een HKTS-11 met een TX-SR607 even goed qua geluidskwaliteit is als een Logitech Z5500 set is, dat gaat gewoon te ver.

Ik ben toevallig ex-eigenaar van een Logitech Z5500 set, en huidige eigenaar van een Onkyo TX-SR607 I.C.M. een HKTS-7 setje.

Bij deze set-up merk je meteen het verschil, ook zeker als niet audiofiel.

De bass is veel gecontroleerder en lager, het is geen boombox zoals de Z5500 sub.
De middentonen zijn ook veel duidelijker en sprankelender aanwezig als bij de Z5500

Zet maar is een muziek CD'tje van goede kwaliteit op en je hoort meteen de verschillen.
( Ja natuurlijk zijn grotere 2/3weg speakers veel beter in het weegeven van muziek)
Maar het gaat hier puur even om de vergelijking tussen de beide setjes.

Bij gaming en films:

Dezelfde fenomenen. De bass is veel te ''boomerig'' Dit is wel leuk voor mooie explosiescenes, maar na een tijdje gaat het erg vervelend worden.

Nog een voordeel bij gaming: 7.1 T.o.V. 5.1

Alhoewel de HKTS 5.1 setjes zijn, kan je altijd nog 2 extra speakertjes kopen voor de extra kanalen.
Dit 7.1 voegt veel toe bij films, maar nog meer bij gaming. Accurater beeld van waar je vijanden staan etc.

Ook gekeken naar de versterker zie je meteen veel verschillen.
1: De aansluitmogelijkheden
2: De decoders
3: Geluidsinstellingen
4: Extra features, faroudja etc.

Natuurlijk is er het prijsverschil. 250 eur voor de Z5500 of de TX-SR607 voor 359 en de 300 eur voor de HKTS-7.

Verder wil ik zeggen dat (uit eigen ervaring) HKTS-7 beter klinkt als de HKTS-11, de middentonen bij de -11 zijn een beetje te veel aanwezig (wat dus weer aan te passen is in de Onkyo)

De -11 gaat wel harder als de -7, maar dat heb je echt niet nodig bij 30m2.

Wat betreft de looks, ja de TX-SR607 is een groot ding. Maar hij is wel mooi vormgegeven, (aluminium front etc) en de speakers van de HKTS zijn (in mijn smaak) vele malen mooier.

[ Voor 9% gewijzigd door Homecinema op 27-01-2010 19:08 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Topic kapen is niet gewenst.

[ Voor 203% gewijzigd door FeaR op 09-02-2010 20:01 ]

Pagina: 1