Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel 2007] true/false auto vertaald naar waar/onwaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een excel sheet die ik van een buitenlandse partner krijg. De lijst moet uiteindelijk als CSV in een database geimporteerd worden. Daarbij zijn de termen true en false triviaal. Sinds ik Excel 2007 (NL versie) heb, worden true en false bij het openen van het bestand automatisch naar waar en onwaar vertaald.

Weet iemand waar ik in Excel kan instellen dat deze termen niet vertaald worden? Misschien heb ik wat gemist, maar in de opties heb ik het in ieder geval niet kunnen vinden. Alvast bedankt!

Jeroen

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41
Waarschijnlijk zijn die TRUE en FALSE dan resultaten van een formule, een IF bijvoorbeeld? Misschien kan je gewoon hard de formule aanpassen naar: IF(x=1,"TRUE","FALSE"). Of je doet een automatische find and replace, of je veranderd ze nog na het importeren. Of je gebruikt Engelse Office, doe ik zelf, is heerlijk.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Het probleem is dat dit geen formules zijn. Het gaat om een excellijst met informatie die internationaal gedeeld wordt en uiteindelijk in een database wordt geimporteerd als CSV.

In regel 1 staan de "systeemvariabelen". In de volgende rijen kan in een cel het woord true of false staan, die bij de import van de CSV vervolgens als boolean door het systeem wordt herkend. Daarbij ben ik geboonden aan wat het systeem accepteerd en Excel is helaas de handigste manier om deze informatie op een overzichtelijke en eenvoudige manier te beheren.

Als ik zelf true in een cel type en op enter druk, wordt het gewoon als true opgeslagen. Alleen tijdens het openen van het bestand worden die termen direct vertaald. Engelse versies gebruik ik ook liever, maar was helaas geen optie aangezien het om bedrijfs software gaat.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41
Hmm, ik dacht dat excel misschien alleen de output van formules vertaalde, vandaar m'n vraag. Ik kan hier op het werk overigens gewoon switchen tussen NL versie en Engels Start-->Office-->Tools-->Office Language Settings.

Jij misschien ook wel.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef