[verbouwing] hoe in elke kamer tv krijgen ?

Pagina: 1
Acties:

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-03 09:28
Ik ben mijn huis aan het verbouwen, ik weet nog niet wat te nemen voor tv aanbieder, telenet, belgacom of misschien wel schotel.

Maar toch moet ik nu al beginnen met elke kamer in orde te maken voor eventueel tv te kijken.

Kan ik niet gewoon overal in mijn huis een netwerkkabel leggen en dan via het netwerk tv kanalen streamen.
Er moet dan 1 HTPC in het netwerk hangen ?

Is dit mogelijk ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Veel TV's werken via een coax kabel met bij elke TV een eigen decoder aangezien je decoder maar 1 zender kan uitsturen. Of je HTPC al dat streamen aan kan vraag ik me af. Hoeveel TV's wil je gestreamt hebben?

[ Voor 49% gewijzigd door LED-Maniak op 27-01-2010 15:42 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-03 10:48

Barrycade

Through the...

Coax en UTP aanleggen? Kan je nog alle kanten op.

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Digitale betaal-tv distribueren in huis is nog steeds niet vanzelfsprekend. Ik heb zelf te maken met de materie en heb gekozen voor tv-Vlaanderen om verschillende redenen.

1) Het gaat over een nieuwbouw in Wallonië, TV-Vlaanderen biedt daar het meeste Vlaamse posten.

2) Satelliet valt nog in huis te distribueren door interne cardsharing. Weet wel dat dit op de rand zit van de illegaliteit. De wetgeving in België is hier niet echt duidelijk over en ik denk dat het tegen de policy is van T.net om dit hier te bespreken.

Volgende week moet ik zelf een heel systeem implementeren in de woning van mijn ouders. (dit is voor mij ook de eerste keer). Als je wil kan je via mail dan contact met me opnemen (check mijn profiel). Als je dit niet wil raad ik je aan eens te googlen op cccam, cardsharing, Dreambox en Vu+ duo en je zal al een heel eind komen.

3) Tv vlaanderen is de goedkoopste provider, maar de apparatuur is duur.

• C00P
LED-Maniak schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:41:
Veel TV's werken via een coax kabel met bij elke TV een eigen decoder aangezien je decoder maar 1 zender kan uitsturen. Of je HTPC al dat streamen aan kan vraag ik me af. Hoeveel TV's wil je gestreamt hebben?
Ik zou toch op 3 plaatsen tv gestreamd willen hebben.

• C00P
Oli469 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:53:
Digitale betaal-tv distribueren in huis is nog steeds niet vanzelfsprekend. Ik heb zelf te maken met de materie en heb gekozen voor tv-Vlaanderen om verschillende redenen.

1) Het gaat over een nieuwbouw in Wallonië, TV-Vlaanderen biedt daar het meeste Vlaamse posten.

2) Satelliet valt nog in huis te distribueren door interne cardsharing. Weet wel dat dit op de rand zit van de illegaliteit. De wetgeving in België is hier niet echt duidelijk over en ik denk dat het tegen de policy is van T.net om dit hier te bespreken.

Volgende week moet ik zelf een heel systeem implementeren in de woning van mijn ouders. (dit is voor mij ook de eerste keer). Als je wil kan je via mail dan contact met me opnemen (check mijn profiel). Als je dit niet wil raad ik je aan eens te googlen op cccam, cardsharing, Dreambox en Vu+ duo en je zal al een heel eind komen.

3) Tv vlaanderen is de goedkoopste provider, maar de apparatuur is duur.
Ik ben me bewust van de mogelijkheden van een dreambox.
Is op die manier alles in huis te streamen via het netwerk of moet je nog steeds het schotel signaal verdelen over elk kijkpunt ?

• Oli469
Ik heb al op fora gelezen dat het ook mogelijk is om te streamen over het netwerk via de server (dreambox) waar je smartcard inzit. Gezien ik zelf nog weinig praktische ervaring heb met de materie, durf ik dat wel niet als 100% waarheid naar voor brengen. Wij hebben in ieder geval het schotel signaal gedistribueerd naar alle kamers.

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:48

dj_dysaster

Stoom \o/

Je moet dan nog steeds je schotelsignaal naar elke kamer sturen over een coaxje, enkel je kaartinfo gaat over het netwerk.

• Oli469
dj_dysaster schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:05:
Je moet dan nog steeds je schotelsignaal naar elke kamer sturen over een coaxje, enkel je kaartinfo gaat over het netwerk.
Dat is in het geval van cardsharing, maar naar het schijnt zou het ook mogelijk zijn om kanalen te streamen over je netwerk. Van de transponder zou je namelijk meer dan 1 kanaal tegelijkertijd kunnen uitlezen, zolang het maar op dezelfde transponder zit. Ik ben dit zelf wel niet zeker.

EDIT: ik baseer me op de commentaar van "Invertist" op het sat4all forum http://www.sat4all.com/fo...eads.php/topics/1786118/4

[ Voor 12% gewijzigd door Oli469 op 27-01-2010 16:11 ]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
ik heb van een kennis gehoord die bij een isp werkt en dit zelf heeft gerealiseerd, dit te bereiken dmv een linux bak en vlc stream funtie te gebruiken. wel moet je alle per tv een tuner in de pc zeten en nartuurlijk 1 voor het inkomende signaal. maar nog steeds is per tv een decoder/tuner nodig die het complete signaal kan scheiden in zenders. ben benieuwd met wat voor oplossing je komt.
Pagina: 1