[Win7] WMP werkt niet meer na downgrade naar v11*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik een tijdje gelden besloten had Windows 7 aan te schaffen zat daar uiteraard ook automatisch WMP 12 bij. Ik vond dit toch wat tegenvallend aangezien het o.a niet meer mogen was het speelscherm te minimaliseren in de taakbalk zoals bij WMP 11 wel kon. Na wat reasearsch op internet kwam ik al snel op deze site uit;

http://www.blogsdna.com/2...o-wmp-11-on-windows-7.htm

Ik heb precies alles gedaan wat er werd gevraagd (waaronder dus enkele dingen verwijderen). Toen ik echter klaar was deed WMP het niet meer en kreeg ik een error. Ik heb sindsdien alles geprobeerd maar ik krijg WMP niet meer aan het werken. Ik baal het toch wel van ook al kan ik bepaalde dingen nog doen met Itunes of VLC player. Het liefst wil ik WMP gewoon terug, van apart gewoon 12, never mind die taakbalk dan maar, als ik WMP maar weer aan het werk krijg.

Als ik WMP wil starten krijg ik deze melding;

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/6qwb6h.png

En als ik WMP 12 weer wil instaleren krijg ik deze melding;

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/6gfoll.png

Ik hoop in ieder geval zeer dat er een oplossing is, want ik heb niet bepaald trek om Windows helemaal te gaan herinstaleren puur hiervoor. Al las ik wel op een enkele site ergens dat dat enige oplossing scheen te zijn (?).

Goed, hopelijk is hier iemand in staat dit op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
http://techie-buzz.com/ha...ayer-12-on-windows-7.html

probeer hiermee WMP te verwijderen. alleen de regkey lijkt me voldoende om de installatie die je hebt te installeren suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt ook niet bepaald:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/21nfbl5.png

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik die hele map op het bureaublad gezet, maar nu krijg ik dit weer;

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/263x2ea.png

Ik snap er de ballen van, ik heb toch echt ownership over die files genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:37
Doe je het wel met administratorrechten? Pak anders even het installatiebestand uit en kopieer die file handmatig. Ook hebben Vista en 7 speciale protectie voor systeembestanden, dus die moet je misschien uitzetten (kom er vanavond wel op terug)

Zowiezo moet ik zeggen dat ik het nooit verstandig vind oudere software bedoeld voor andere systemen op nieuwe systemen te zetten, zeker niet als het iets is wat toch redelijk in het systeem gewikkeld zit zoals windows media player. Maar daar heb je nu niks aan.

Het ergste wat er kan gebeuren is dat je moet herinstaleren (of "upgraden" van wind7 naar win7), en met windows easy transfer is dat ook geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dtech schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:20:
Doe je het wel met administratorrechten? Pak anders even het installatiebestand uit en kopieer die file handmatig. Ook hebben Vista en 7 speciale protectie voor systeembestanden, dus die moet je misschien uitzetten (kom er vanavond wel op terug)

Zowiezo moet ik zeggen dat ik het nooit verstandig vind oudere software bedoeld voor andere systemen op nieuwe systemen te zetten, zeker niet als het iets is wat toch redelijk in het systeem gewikkeld zit zoals windows media player. Maar daar heb je nu niks aan.

Het ergste wat er kan gebeuren is dat je moet herinstaleren (of "upgraden" van wind7 naar win7), en met windows easy transfer is dat ook geen ramp.
Hmm, en dan kan ik al mijn programma's wel behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet zo slim, enige wat je had hoeven doen is de wmpband.dll van een WMP11 met regsvr32 registreren, dan had je je balk weer terug.

Niet dat dat nou 100% lekker werkt overigens hoor...

En ik verduidelijk je titel, want je hebt een downgrade van WMP gedaan - unsupported as hell dus ik hoop dat je niet je restore points uit hebt staan omdat je dacht die toch nooit nodig te hebben :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:44:
[...]

Hmm, en dan kan ik al mijn programma's wel behouden?
Ja. Ik denk zelfs dat het het makkelijkste oplossing zou zijn. En de meeste kans geeft op een 100% correct werkend systeem.

Of een system restore point herstellen, zoals alt92 al zei.

Basisstappen upgrade:
1. Stop je win7 dvd in je computer
2. Selecteer "upgrade" bij het scherm
3. Selecteer dezelfde win7 versie als je al hebt
4. Selecteer alles wat je wilt overzetten (of eigenlijk dus wilt behouden)
5. Wacht op het opnieuw opstarten

Over dat system protection: lees dit eens.

En ja, ik raad je dus aan niet meer zomaar unsupport systeembestandjes te gaan vervangen (dat doet WMP namelijk) en al helemaal niet naar eentje bedoeld voor een ouder OS, maar dat is mijn mening. Ik denk dat het wennen aan WMP12 gewoon handiger is, eventueel met een plugin voor wat je wilt. Je kunt immers niet altijd WMP11 blijven gebruiken en WMP12 bied weer andere "voordelen" (het is in ieder geval aangepast).

En als je echt niet kan wennen, er zijn genoeg andere alternatieven:
  • iTunes (mijn tot voor kort persoonlijk favoriet bibliotheekprogramma, maar sinds ik een WM phone heb met veel geheugen gebruik ik WMP omdat het eigenlijk net zo goed/slecht werkt en die wel met vanalles en nog wat synchroniseert)
  • Winamp (klassieker)
  • Media Player Classic (mijn favoriet voor gewoon losse bestandjes)
  • foobar (zelf niet zo'n fan van maar hij heeft een trouwe gebruikersbase)
  • nog 1001 andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is gelukt!

Echter wilde ik meteen Deamon Tools opstarten, en kreeg deze error;

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/350a0qr.jpg

Waarschijnlijk zat er nog een mount in toen ik met de upgrade bezig was, om Deamon nu uberhaupt nog te kunnen draaien zal ik Windows in zn geheel moeten herinstaleren :/ . Althans dat las ik ergens in een topic op een Engelstalig forum (welliswaar van 2006, maar de foutmelding was hetzelfde). Het probleem is van de baan met WMP en heb er nog een grotere voor terug gekregen. Gaat lekker zo :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
Probeer anders eerst even SPTD te installeren. Ik kan me namelijk goed indenken dat die bestanden worden voerschreven tijdens de setup van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na heel veel vieren en vijven is het gelukt! Bedankt voor de hulp iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Inderdaad onzin dat je dan helemaal windows opnieuw zou moeten installeren. SPTD goed verwijderen (evt via "hidden devices" in apparaatbeheer) en opnieuw instaleren (vanaf de SPTD site, niet via daemon tools) zou genoeg moeten zijn. Heb zelf ook iets dergelijks gehad en toen loste los installeren van SPTD het ook op.

(voornamelijk voor mensen die dit topic via de search vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dit soort vragen zijn volstrekt overbodig als men bijtijds een image maakt van het systeem, met W7 (ingebakken) of met Norton Ghost of Acronis True Image. In tijden van troubles is een image terugzetten een kwestie van een paar minuten, fouten herstellen kost je uren en je valt users op een forum onnodig lastig. :)
Pagina: 1